איפה מועסקים בוגרי הנדסת תעשייה וניהול?

אנחנו נמצאים בצומת דרכים מרכזית ומתלבטים איזה תואר ללמוד. עולם התעשייה, הסדר והניהול קורצים לנו ואנחנו תוהים לגבי לימוד תואר הנדסת תעשייה וניהול. מהו התואר? איפה נוכל לעבוד כשנסיים את הלימודים ומהם התפקידים המוצעים לבוגרי תואר בהנדסת תעשייה וניהול? בואו לעשות קצת סדר בסוגיה.

הנדסת תעשייה וניהול, כשמה כן היא. הנדסת התעשייה וניהול פיננסי נכון של כספיה. ההתפתחות הטכנולוגית יצרה מצב בו יש צורך קריטי במהנדסים שישלטו בתעשייה וינהלו את ההכנסות וההוצאות בשאיפה מתמדת להביא אותם לאידיאל הרציונאלי.

מה זה הנדסת תעשייה וניהול?

בחברות גדולות, יש צורך תמידי בעובדים שיוכלו למטב את ההכנסות ולהביא למינימום אפשרי את הוצאות החברה. התפקיד דורש ניהול של משק החברה, ניהול פיננסי וכלכלי, ניהול צוותים והנדסה מתמדת של העובר ושב של החברה.

תחומי ההתמחות בהנדסת תעשייה וניהול מחולקים לשני תחומים מרכזיים, התחום האחד הוא הנדסה ניהולית, הנותן דגש על תכנון ובקרה. החל משלב ניהול פרויקטים, דרך שליטה ובקרה בתהליכי הייצור וכלה בתכנון לוגיסטי וניהול כוח אדם. התחום השני הוא תחום המתמקד בהנדסת מערכות ניהוליות, החל משלב התכנון והאפיון עד שלב בדיקת התוכנה ואבטחת המידע המאוחסן במערכת.

היכן מועסקים בוגרי תעשייה וניהול?

שוק העבודה דורש עוד ועוד בוגרי תעשייה וניהול. בכל חברה גדולה, יש צורך נואש בבוגרי תעשייה וניהול. כל חברת הייטק, מעסיקה לפחות עובד אחד האחראי על הנדסת התעשייה והניהול של החברה וישנן חברות המעסיקות גם כמה וכמה עובדים כאלו. כלומר, בחברה המזרימה סכומי עתק, קיים צורך תמידי במי שינהל את ההכנסות וההוצאות בצורה חכמה, מושכלת ואחראית, לצורך הפקת המיטב מהחברה.

לכן, בוגרי הנדסת תעשייה וניהול מועסקים בתפקידי מפתח בחברות ותאגידי ענק, תפקידים החובקים נושאי ניהול רבים ומשלבים עניין ותוכן רב בתפקיד. בהתאם לחשיבות התפקיד, שכר העובדים בוגרי תעשייה וניהול גבוה ומכובד. במסלול זה, ניתן להתקדם לתפקידים אדמיניסטרטיביים גבוהים, לשלוט בתעשייה ולנהל את הכלכלה של חברות ענק.

תחומי התעסוקה של בוגרי הנדסת תעשייה וניהול מגוון ומעניין ונע בין עבודה בהנדסת תעשייה במשרדים ממשלתיים, כמו למשל במשרד החינוך לצורך העניין, בעיסוק בניתוח נתונים, עיבודם ומיטוב מרבי של התוצאות, צמצום החובות והעלאת ההכנסות לשנים הבאות. עד לעבודה בחברות היי-טק, שם תכלול העבודה ניהול עסקי ופיננסי של החברה, ניהול עסקאות, שיפור ובקרה של המוצרים הנמכרים בחברה, בחינה מתמדת של שביעות הרצון של הלקוחות וניהול כספי החברה.

בשורה התחתונה

תכלס, בוגרי הנדסת תעשייה וניהול מבוקשים בחברות הגדולות במשק וכל חברה שמכבדת את עצמה מעסיקה כמה עובדים בוגרי התואר בכדי להנדס את תעשיית הייצור שלה ולנהל נכון את החלק הפיננסי והכלכלי של החברה. זהו הקץ להתלבטויות שלכם, תואר בהנדסת תעשייה וניהול הוא בדיוק התואר שיוביל אתכם לעבודה המושלמת עבורכם.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

יועץ פיננסי בחיפה

בניית אסטרטגיית פעולה עסקית מצליחה

ניהול פיננסי יעיל הוא המפתח להצלחה של העסק, ולעיתים קרובות דורש ידע מתקדם בנושא. המציאות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *