"אני שבור וכואב את המקרה"

במשך שנים רבות משמש ד"ר דוד דדיה כווטרינר העירוני בקריות וידוע בפרויקטים שלו למען בעלי החיים. בסוף השבוע האחרון הוא עלה לכותרות ונשפט על ידי הרשת, ההתלהמות נגדו גברה ויצאו קריאות לפטרו, אך למרות זאת, דווקא אנשי מקצוע שעובדים לצדו אומרים: "עשו לו לינץ'"

אירוע חריג ונדיר. ד"ר דדיה
צילום: ד"ר אלי שוסטרמן

לאחר עשרות שנים של פעילות למען בעלי חיים מצא עצמו ד"ר דוד דדיה, הווטרינר האזורי של קרית ביאליק, קרית מוצקין וקרית ים, בעין הסערה, בעקבות מקרה מוות של כלבה שקיבל לטיפולו.

בסוף השבוע שעבר התפרסם סרטון של כלבה שהוצאה מפח האשפה במצפה אביב, כשהיא גוססת. בסרטון נראים תושבי הישוב, כשהם מתעמתים עם ד"ר דדיה על כך שהשליך לפח כלבה חיה. בסרטון נראה ד"ר דדיה המום והוא אף אומר, שזה מעולם לא קרה לו ב-25 שנות עבודה כווטרינר.

נגד דדיה הופנו טענות המאשימות אותו שהשליך כלבה חולת סרטן לפח אשפה והמקרה קיבל תאוצה ברשתות החברתיות. דדיה מצא עצמו תחת לינץ' ציבורי של קהל, שכלל שאינו מכיר אותו או את המקרה.

במהלך השבוע נשלחו מכתבים לראשי הערים השייכות לשירות הווטרינרי, הקוראים לפטר את ד"ר דדיה מתפקידו כווטרינר העירוני. ברשת אף הופעלה עצומה, המחתימה אנשים הקוראים לפיטוריו.

"במשך 25 שנים כווטרינר פעלתי יום וליל לטפל בבעלי חיים ולהעניק להם מזור", אמר השבוע ד"ר דדיה בהודעה שיצאה לכלי התקשורת. "המקרה המדובר הוא אירוע חריג ונדיר. ערכתי הליך הרדמה בהתאם לפרוטוקול, כפי שעשיתי במקרים רבים אחרים, ואני בודק מדוע קרה מה שקרה. אני שבור וכואב את המקרה. אין לי אלא להתנצל בפני המשפחה ולומר, כי אני מצר צער עמוק על הכאב שנגרם להם ולג'סיקה".

כמקרה רפואי מדובר במקרה חריג ונדיר בו נפל פגם בהליך ההרדמה. ד"ר ערן מרקוביץ, הווטרינר של צער בעלי חיים בחיפה, אומר שאפילו לו זה קרה.

"יכולים לקרות מקרים כאלה, לא עשיתי סטטיסטיקה, אבל מקרה דומה היה לי בצער בעלי חיים בחיפה, שאני הרופא שלהם כבר 19 שנים. היה לי מקרה אחד שפשוט התעורר כלב אחרי ההרדמה. אין הסבר לזה, אפשר לתת ספקולציות ולהגיד שיכול להיות שמשהו בחומר ההרדמה לא היה בסדר, או המינון לא הספיק. יכול להיות שהיה דופק חלש, או כשהקשיבו לדופק הוא לא היה ואחר כך חזר. לי זה קרה ועלינו על זה, אבל זה יכול לקרות, גם בני אדם מתעוררים על שולחן הניתוחים".

קרה לי. ד"ר ערן מרקוביץ
צילום: עצמי

ד"ר מרקוביץ מכיר את ד"ר דדיה, שכווטרינר העירוני מלווה את המרפאה שלו בקרית מוצקין, אך השניים גם שותפים להרצאות על התעללות נגד בעלי חיים ויחס לבעלי חיים שהם מעבירים בבתי הספר בקריות ."עשו לו לינץ תקשורתי מטורף, אני חושב שהגזימו, כי גם אם הוא עשה טעות, זו עדיין טעות ואנחנו בני אדם".

מי שמכיר את ד"ר דדיה מקרוב, יודע כי מדובר באחד מאוהבי בעלי החיים בינינו. הוא זה שאחראי, בין השאר על עיקור חתולי הרחוב בקריות.

"עד למקרה הזה מעולם לא הגיעו אלי תלונות נגדו, אלא רק תשבוחות", אמר השבוע מנהל השירות הווטרינרי בחיפה שאול לפיד. "הפעילות של דדיה הוא מוכרת, אהובה ופעילה. אנשים אוהבים אותו והוא רחוק מאוד מהתדמית הישנה, של הווטרינרים הישנים מפעם. הוא בן אדם טוב שעשה טעות, ומה שעושים לו זה לינץ' נוראי. למידע שהופץ עליו אין שום ביסוס ומה שקרה שם, זה צירוף מקרים הכי אומלל שיכול להיות. אנחנו עובדים מולו הרבה מאוד שנים ומכיר אותו באופן אישי כאדם טוב לב ואדיב".

המקרה התפשט כאש בשדה קוצים ברשת, כשמראים חלק מסיטואציה שלמה. לוכד בעלי החיים שעובד בשירות מועצת משגב, העיד, כי הכלבה לא הייתה קשורה.

חברת מועצת עיריית חיפה הילה לאופר מקרית חיים, היא פעילה למען זכויות בעלי חיים ומכירה את דדיה שנים רבות. "אני מכירה את דדיה באופן אישי כבר יותר מ – 15 שנים. הוא פעל רבות למען בעלי חיים ולמעשה אין ווטרינר רשותי כל כך טוב, עם לב רחמן כמו דדיה. הוא עזר לי המון עם בעלי חיים, כל מקרה ששייך למחלקה הווטרינרית, כל פגיעה בבעל חיים הוא תמיד נכון לעזור ולפעול. עשו לו לינץ'". כמי שנמצא בקשר יומיומי הדוק עם פעילי בעלי החיים באזור הצפון, רבים מהם יצאו להגנתו. אחת מהפעילות המרכזיות למען בעלי חיים בקריות, שהעדיפה להישאר בעילום שם מחשש שתהפוך בעצמה לקורבן רשת, אמרה השבוע: "המעשה עצמו הוא מחריד ובמידה מסוימת דדיה יצטרך לשלם על זה, אך אין לתלות אותו בחוצות העיר. אני עובדת איתו המון שנים ומוכנה לתת עדות אופי, כי הוא עשה המון למען בעלי חיים במשך הרבה מאוד שנים. הוא רחמן כלפי בעלי חיים ודואג להם. בכל מבכל המקרים הרבים שפניתי אליו הוא עזר וטיפל הכי טוב שהוא יכול. הוא היה הולך למשפחות שמחזיקות כלבים בתנאים קשים ודואג שישפרו את התנאים שלהם ותמיד דאג להיטיב גם את התנאים של הכלבים שהגיעו להסגר ולמצוא להם מקומות טובים יותר".

אודות דורון גולן

אולי יעניין אותך גם?

קבוצת תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח'

קבוצת תשובה בראשותו של איציק תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח' בראשותו …

3 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דר דדיה וטרינר אוהב חיות. עוזר לחיוץ הרחוב צדך עשרות שנים. ההתלהמות ברשת וחריצת דין ללא שמיעת הגרסה של דר' דדיה לא ראויה. אני מבקש להפסיק ולתת לדר' דדיה את מקומו הראוי לאור פועלו משך עשרות שנות עבודתו.

  2. אני מאמינה גם שזו טעות ולא מכוון

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחד רופאים הכי טובים שהכרתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *