דלקת מפרקים – כל מה שרציתם לדעת וכיצד תוכלו לממש את זכויותיכם?

חולים רבים בישראל חולים במחלות כרוניות אשר פוגעות באורח חייהם, אחת המחלות השכיחות הינה דלקת מפרקים שעלולה לפגוע בצורה קשה במפרקים ולמנוע אורח חיים שגרתי. אם אתם סובלים מדלקת מפרקים עליכם לדעת כי החולים במחלה יכולים להיות מוכרים כנכים ובכך לזכות בזכויות מטעם ביטוח לאומי.

מהי דלקת מפרקים?

דלקת מפרקים היא למעשה מחלה במסגרתה מתפתחת דלקת במפרקים אשר יכולה להוביל לפגיעה במבנה המפרקים ובתפקוד של החולים. עיקר התסמינים של המחלה הינם: כאבים, נפיחות ורגישות למגע במפרקים, נוקשות של המפרקים העלולה להשפיע על התנועה ובמקרים מסוימים מגבלה בטווח התנועה של המפרקים ואף צמיחת עצמות המעוותת את מבנה המפרק.

סוגים עיקריים של מחלת דלקת המפרקים

הסוג הנפוץ ביותר של דלקת המפרקים הוא דלקת מפרקים ניוונית או בשמה המקצועי אוסטאוארתריטיס, חולים המאובחנים בסוג זה של שלקת מפרקים ניוונית מאופיינים מדלקות ברקמות העוטפות את המפרקים, זיזי עצם המתפתחים בשולי המרפקים ובנזק הנגרם לסחוס המרפד את עצמות המפרק. במקרים קשים של מחלה זו יש צורך בהתערבות כירורגית להחלפת המפרקים.

דלקת מפרקים שגרונית היא מחלה הפוגעת במערכת החיסונית ותוקפת בעיקר את המפרקים הקטנים בכפות הידיים והרגליים, אך במקרים מסוימים עשויה להתפתח גם בכתפיים, ברכיים ובירכיים. במידה והמחלה אינה מאובחנת בזמן או אינה מטופלת יפגעו הסחוס והעצמות בתוך המפרק באופן שיוביל לכאבים משמעותיים וקושי בתפעול המפרקים.

דלקת מפרקים פסוריאטית היא סוג של המחלה המופיע בקרב  10-20% מחולים הסובלים ממחלת הפסוריאזיס. הדלקת פוגעת בעיקר בכפות הרגליים ובידיים ומאופיינת במראה אצבעות הדומות לנקניקיה. 

דלקת רפואית ואחוזי נכות

חלק גדול מהסובלים בדלקת המפרקים מתמודדים עם התסמינים של המחלה ואינם מושפעים ממנה בצורה קשה, המונעת או מקשה עליהם את התפקוד היומיומי. חלק מהחולים חווים תסמינים קשים יותר של המחלה או שדלקת המפרקים הניוונית או השיגרונית פוגעת להם בתפקוד וכתוצאה מכך הם זכאים לאחוזי נכות.

חולים הסובלים מדלקת מפרקים ניוונית זכאים לאחוזי נכות וכך גם חולים הסובלים מסוגים אחרים של המחלה, אחוזי הנכות מדלקת מפרקים נקבעים כמובן בהתאם לפגיעה בבריאותו ותפקודו של החולה והם מושפעים מקריטריונים שקבע המוסד לביטוח לאומי. עמידה בקריטריונים שנקבעו עלולה להוביל להכרה בדלקת מפרקים כנכות ולזכות את החולה בקצבה חודשית שיכולה להקל עליו במקצת להתמודד עם המחלה ולהמשיך בשגרת חייו, בנוסף לכך הכרה כנכה כתוצאה נלווית של מחלת דלקת המפרקים תעניק לחולה הטבות נוספות מלבד קצבה חודשית ובהן סיוע בטיפולים רפואיים ייעודיים ורכישת ציוד רפואי הדרוש לשם החיים לצד המחלה.

אחוזי נכות גבוהים שיוכרו בשל דלקת מפרקים יכולים להוביל לפטור מתשלומי ביטוח לאומי, מס הכנסה, הטבה בארנונה, תשלומי חשמל ומים.

חולים בדלקת מפרקים? כך תממשו את זכויותיכם

במידה ואובחנתם כחולים בדלקת מפרקים מגיעות לכם זכויות, הליך מימוש הזכויות כרוך בבירוקרטיה, איסוף מסמכים, בדיקות רפואיות ומעבר של ועדה מטעם הביטוח הלאומי. ניתן לעבור את ההליך לבד אולם מומלץ להיעזר במומחים מקצועיים שיוכלו לכוון אתכם לאורך הדרך.

המומחים המקצועיים של וולך למימוש זכויות מקצועיות בקיאים בכל הקריטריונים והדרישות של המוסד לביטוח לאומי והם ישמחו לבחון עבורכם את זכאותכם לקבלת נכות וילוו אתכם לאורך ההליך כפי שהובילו מאות לקוחות מרוצים לאורך השנים.

אודות לירן לביא

אולי יעניין אותך גם?

מימוש זכויות אי ספיקת כליות

מידע על מימוש זכויות והחזרי מס לחולים באי ספיקת כליות

בשנים האחרונות יותר ויותר חולים מאובחנים כסובלים ממחלות כליות שונות ובהם גם אי ספיקת כליות, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *