"הזזתי את החיתול והזדעזעתי. ריקבון ושלפוחיות, התעלפתי"

ילדיו של י' שהגיעו לבקרו בבית אבות בן יהודה בקרית אתא, גילו עליו פצע במצב ריקבון, שכמעט והביא למותו. "הרופא במיון אמר לנו שעוד יומיים ואבא היה נפטר". הוגשה תלונה במשטרה ובמשרד הבריאות. בית האבות: "אנו מצטערים על התדרדרות במצבו של הדייר הקשורה למצבו הרפואי"

לא כך ציפו ארבעת ילדיו של י' לבלות את יום הכיפורים. אביהם בן ה-85 מאושפז זה כשנתיים בבית אבות בן יהודה בקרית אתא. ארבעת ילדים מבקרים אותו בכל יום, פעמיים, מחלקים ביניהם תורנות ואף שכרו מטפלת שתהיה עם אביהם בבקרים. לטענתם, בחצי השנה האחרונה התדרדר מצבו הבריאותי והוא הגיע לתת משקל.

זיהום שגרם לריקבון. הפצע של י'
צילום: עצמי

"אנחנו ילדים מעורבים מאוד", סיפרה בתו, "זה לא ששמנו אותו בבית אבות ושכחנו, בכל יום הגענו פעמיים לטפל בו, חוץ ממקלחות והחתלות, עשינו איתו הכל. כל הזמן ערכנו לו בדיקה גופנית בידיים וברגליים, לא הזזנו את החיתול".

ביום שני החליטו הילדים להוריד את החיתול ונחשפו לירך בעלת זיהום שגרם לריקבון. "הזזתי לו את החיתול והזדעזעתי. קראנו לרופאה וכולם היו מזועזעים מהמצב של ההזנחה, ריקבון ושלפוחיות, התעלפתי. אחר כך הגיע כל הצוות, האחיות שרוחצות, שאלתי מי רחץ ואף אחד לא ידע לענות. רופאת המחלקה הייתה מזועזעת, הוא לא היה חבוש, הוא לא טופל למרות שסבל מחום ושלפוחיות".

הרופאה הפנתה את י' במיידי אל בית החולים בני ציון, גם שם הזדעזעו הרופאים לראות את מצבו. "הגענו אל בית החולים במצב של סכנת חיים, כאילו אבא הוא הומלס מהרחובות ולא אחד שמטופל. הוא נכנס לניתוח חירום והיום ייכנס לניתוח שני, הרופאים יצאו מזועזעים. הוא הגיע אל בית החולים ממש במצב של סכנת חיים, הרופא המנתח יצא מהניתוח ואמר שעוד יומיים, אבא היה גומר ולא היינו יודעים ממה הוא נפטר. שעוד מעט היו יוצאות לו משם תולעים. כשיצאתי מבית האבות, המנהל אמר לי: 'אני מצטער, יש טעויות והן יכולות לקרות'. לזה הוא קרה טעות? איפה הבדיקה הגופנית של הרופאה. היה שם פצע במצב של ריקבון, לא מטופל".

י' נותח ביום שני וטופל בבית החולים ומצבו השתפר, כשארבעת ילדיו שוהים לידו כל הזמן. בבית החולים המליצה להם העובדת הסוציאלית להגיש תלונה למשרד הבריאות וכך עשו. אתמול, יום חמישי, הגישו האחים תלונה במשרד הבריאות. לאחר מספר שעות כבר יצרו איתם קשר ממשרד הבריאות בירושלים ואמרו כי העניין בטיפול. במקביל הוגשה תלונה במשטרה.

"אנחנו ארבעה אחים שמאותו יום לא מתפקדים, האכזבה הזו, שנתנו להם את האמון. כל יום היינו שם, האכלנו אותו ועזרנו להם עם מטופלים אחרים, ומה הם עושים, מתקשרים ומאיימים עלי שיש להם סוללות של עורכי דין. מתחת לכל ביקורת. לבוא ולהגיד שלא ראו, אם היו מטפלים אפילו בקטנה, אנטיביוטיקה, זה היה נראה אחרת. זו התעללות לשמה, אנחנו כל כך מאוכזבים".

אם מה שעברו לא מספיק, בידי המשפחה התכתבות עם מנהל הבית, שאיים עליהם בתביעה, באם יפרסמו את דבר המקרה. במקביל שכרו בני המשפחה שירותיו של עורך דין שיטפל בתביעה.

מבית האבות נמסר בתגובה: "אנו מאשרים שי' נמצא כשנתיים בבית אבות. אנו מאשרים שהטיפול היומיומי הכולל רחצה והחלפת טיטולים, נעשה על ידי הצוות המסור של בית האבות ולא על ידי אף אחד אחר לאורך כל התקופה. לצערנו, במחלות זקנה מסוימות, למרות הטיפול המסור, אי אפשר לעצור את מהלך המחלה  הגורם להתדרדרות גופנית. במצבו, תואמה בדיקה של מומחית בגריאטריה, ובבדיקה גופנית שלה, נמצא הפצע, שבעטיו הרופאה החליטה לפנותו לבית החולים.

"אנו מצטערים על התדרדרות במצבו של הדייר הקשורה למצבו הרפואי. אנו מטפלים באנשים זקנים וחולים. פצעי לחץ נפוצים אצל חולים עם לקות תנועה ומוגבלות מוטורית. הזדקנות העור אי שליטה בסוגרים ועוד. הטיפול בפצעי לחץ נפוץ בבתי אבות. הטיפול מחייב השקעה מקצועית ממושכת ואנו הצלחנו, בריפוי רוב פצעיו, בשנתיים האחרונות, כמו גם בטיפול מסור בדיירים האחרים.

הצוות הרפואי והסיעודי טיפל בדייר ואף דיווח למשפחה ודיווחים אלה רשומים ומתועדים בתיק החולה. הבית שומר על שקיפות מרבית מול הרשויות וכך גם במקרה זה. הדייר טופל במסירות ובמקצועיות מעל שנתיים במחלקה סיעודית בבית האבות כולל מעקב אחר מצב העור כפי שצוין. אנו עוקבים אחר מצבו הרפואי של הדייר בבית החולים".

:

אודות בת-אל הרמן

אולי יעניין אותך גם?

קבוצת תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח'

קבוצת תשובה בראשותו של איציק תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח' בראשותו …

6 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כלבים כול בתי האבות
    ככה הרגו את אבא שלי
    צריך לעשות סוף לבזיון החולים
    כואבת את כאב המשפחה

  2. לא מפתיע בכלל.בבן יהודה קרה דבר דומה לאבי.מעניין שמשרד הבריאות מדרג אותם במקום גבוה????!!!

  3. נבלות שלא התריעו וטיפלו. ככה הם הורגים את כל הקשישים. משפחות יקרות, תבואו לבקר כל יום. אפילו לחצי שעה. לבדוק. לא להזניח. לבדוק גם מטפלות זרות בבית של הקשיש. הן אותו דבר. מזניחות ומתעלמות. לא מחליפות חיתול בזמן. משאירות צואה

  4. שיילכו לעזאזל הלוואי ויתנו את הדין על הכפשה וכאב

  5. מקום מזעזע!!!
    תחנה אחרונה למי שהתפתה מכל הכניסת לובי המפוארת והכניס את היקרים מכל לשם.
    גם אנו טעינו ונישבנו במילים המכובסות בהבטחות ובעיצוב המוקפד אבא שלי שנכנס בריא גמול ומתקשר ( פרט לאלצהיימר) תוך זמן קצר שם הובהל עם אמבולנס לביהח עם זיהום בדרכי השתן זעסוע מוח ודלקת ראות.
    מאז ועד היום אני לא יכולה להפנות מבט לבית הארור הסה. חייב סגירה ומיידית.

  6. סבא שלי יפה שלי שתרגיש טובבבב אמןן❤️??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *