יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה: מטרופולין חיפה נמצא בדעיכה

"מטרופולין חיפה בכלל והעיר חיפה בפרט נמצאים בדעיכה דמוגרפית  וכלכלית מזה כמה עשורים,  למרות שמדובר באחד האזורים בעלי פוטנציאל  הצמיחה הגדולים בארץ, חיפה היא העיר היחידה  בישראל  עם שתי אוניברסיטאות, נמל והחל משנת 2021 נמל שני ,פארק הייטק  ובו כל החברות הבינלאומיות  הגדולות, נוף יפה, רצועת חוף ארוכה  ופנינים תיירותיים כמו הגנים הבהאים"  כך מתריע פרופ' אבי שמחון,  יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה בהרצאה מרכזית על "פיתוח חיפה והצפון  כמשימה אסטרטגית – הזדמנויות ואתגרים", בוועידת השיווק של הצפון שהתקיימה היום, חמישי, באוניברסיטת חיפה, מייסודה של לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון.

 פרופ' שמחון אמר כי לדעיכה של מטרופולין חיפה מספר סיבות ולהערכת המועצה הלאומית לכלכלה המרכזית שבהן  הינה  "הזיהום במפרץ חיפה, והחיץ שהוא יוצר במטרופולין חיפה".

בכירי המגזר העסקי, שיווק חדשנות וטכנולוגיה השתתפו בוועידת השיווק של הצפון שעוסקת לראשונה בחדשנות בשיווק הדיגיטלי והשפעתה על העסק שלך. את הוועידה מארגנת לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון  בשיתוף עם אוניברסיטת חיפה.

דוד קסטל, נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון. צילום: יח"צ

דוד קסטל, נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון  יוזמי  ועידת השיווק של הצפון  אומר כי במציאות שבה מתבצעים מדי יום חמישה מיליארד חיפושים ברשת, חלק אדיר מהם אלו חיפושים אחרי מוצר או שירות, ברור כי מדובר במהפכה טכנולוגית המשנה הרגלים מסורתיים בכל תחומי החיים, ובוודאי בהרגלי הצריכה שלנו. "העסקים עומדים היום מול אתגרים חדשים  וחלק מייעודנו ומתפקידנו הוא לעזור לעסקים לא רק לשרוד במעבר הזה , אלא גם לאתר את האפשרויות החדשות שהוא מציע לעסקים. מטרת ועידת השיווק  היא לתת לעסקים כלים שונים,  ממיטב המומחים,  שיאפשרו להם להשתלב נכון בטרנספורמציה  הדיגיטלית".

להערכת היועץ הכלכלי תמיר בן שחר: "אנו נמצאים בתקופת שינויים ואבולוציה, בלימוד מחדש של העדפות  הצרכנים  החדשים, הלא הם  "דור הסלפי " והמרכזים המסחריים. התמהיל נהייה מגוון יותר. חנויות קטנות ומעניינות  לעומת רשתות גדולות, חנויותpop-up , ואימוץ טכנולוגיות מסחר חדשות". להערכתו הפדיון ימשיך לקטון  למרות  גידול שנתי באוכלוסייה וגידול בהוצאה הפרטית. מרכזים שינצחו בתחרות  הם כאלו שיבחנו את השינויים  שעוברים בשוק קמעונאי  ויידעו ליצור  את הקונספט של ה"סטורי" הבא. מי שיידע ליצור  תמהיל חדש ואטרקטיבי לקהל היעד, יצליח. עסקים שלא יתאימו עצמם לשינויים ולהתאמות טכנולוגיות ולא יידעו למכור את "הסטורי" הבא יישארו בחוץ ".

אודות דורון גולן

אולי יעניין אותך גם?

יועץ פיננסי בחיפה

בניית אסטרטגיית פעולה עסקית מצליחה

ניהול פיננסי יעיל הוא המפתח להצלחה של העסק, ולעיתים קרובות דורש ידע מתקדם בנושא. המציאות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *