כל סודות הכביסה – מדריך למכבסים טירונים

אם בדיוק קניתם או קיבלתם את מכונת הכביסה הראשונה בחייכם, ואתם עומדים מולה אובדי עצות ולא יודעים מה לעשות איתה – אנחנו יכולים לנחם אתכם, אתם לא לבד בזה. הרבה אנשים לא יודעים לבצע את המשימה הזאת לפני שהם נדרשים להתמודד איתה בעצמם – אבל למרבה המזל לא מדובר במשימה קשה מדי. אז אם אין לכם מושג איך להתמודד עם מכונת הכביסה ועם תהליך הכביסה כולו – ננסה לעזור לכם עם מדריך קצר וחכם למכבסים טירונים.

נרתעים מלעשות כביסה? אתם לא לבד

אין לכם מושג איך תצלחו את משימת הכביסה? אין לנו ביקורת. מדובר בחשש טבעי לגמרי, במיוחד עבור מי שזה עתה עזב את הקן החם של ההורים ויצא למכונת הכביסה הראשונה של חייו העצמאיים. ואכן, מכונות כביסה יכולות להיות מאיימות – יש להן כל כך הרבה אפשרויות ומצבים שונים, ומגיל צעיר מלמדים אותנו עד כמה כל צעד לא נכון או כפתור שגוי יכול להרוס את כל הבגדים שלנו במחי לחיצה. בהתחשב בכל הלחץ הזה, ובהתחשב בכך שרבים מאיתנו מעולם לא היו צריכים לעשות כביסה לפני שהם יצאו לבית משלהם – ברור למה אתם חוששים להפעיל את מכונת הכביסה בפעם הראשונה. למזלכם, אנחנו כאן כדי לעזור, עם כמה טיפים ומדריך קצר למכבס המתחיל.

כל השלבים שאסור לפספס בשביל לעשות כביסה בצורה נכונה

  1. הפרדת הבגדים – הצעד הראשוני והחשוב למניעת נזק לבגדים הוא פשוט להפריד אותם בצורה יעילה. ההפרדה הראשונית והשכיחה ביותר היא בין בגדים עדינים לבגדים רגילים.  בגדים עדינים דורשים כביסה עדינה, במהירות נמוכה יותר ובטמפרטורה נמוכה יותר, לעומת הבגדים הרגילים שלא זקוקים להגדרות מיוחדות כלשהן במכונת הכביסה. מעבר לזה, נהוג גם להפריד לפי צבע – אמנם מכונות חדישות פחות גורמות לנזקי צבע, ועדיין בדים יכולים להוריד צבע. לכן, מומלץ תמיד להפריד בין כביסה לבנה, כביסה בגוונים אדומים וכביסה צבעונית אחרת.
  • לא לדחוס את הבגדים – אחת הטעויות השכיחות ביותר, שלא בהכרח תגרום נזק לבגדים אבל כן תפגע ביעילות הניקוי שלהם, היא דחיסה של כל הבגדים אחד בתוך השני בצורה שבה הם לא יכולים להיפרד ולהתנקות. נסו להכניס את הבגדים אחד אחרי השני, ולא בדחיסה כללית – כך תוכלו למלא את כל המכונה ולא לבזבז הפעלה שלה, אבל גם לוודא שהבגדים יהיו נקיים.
  • שימוש בחומרים הנכונים – פה יש עניין של טעם וריח, ואתם צריכים לבחור את ריחות סבון הכביסה והמרכך המתאימים לכם ביותר. שימו לב שסבון הכביסה יכול להגיע בצורה של נוזל, אבקה או קפסולה – למכבס המתחיל יהיה קל יותר לעבוד עם קפסולה שצריך פשוט לזרוק ל תוף המכונה. את המרכך צריך לדעת לאן להכניס – מדובר בתא שבדרך כלל מסומן בצורת פרח. שימו לב – רק לאחר שאתם מכניסים את הסבון ואת המרכך יהיה בטוח להפעיל את המכונה.
  • בחירת המצב הנכון – ועכשיו לחלק המפחיד מכל: בחירה של מצב הכביסה הנכון עבור הכביסה שאתם עושים. אם הפרדתם את כל הבגדים בצורה נכונה, לא מדובר בהחלטה קשה מדי, והדבר החכם ביותר לעשות הוא לקרוא את המדריך הנלווה למכונה ולהבין איזה מצב מתאים לאילו בגדים. באופן כללי, טמפרטורות גבוהות יותר מתאימות לבגדים מלוכלכים יותר שאין חשש שיתכווצו, כמו תחתונים וגרביים. טמפרטורות נמוכות יותר מתאימות לבגדים שעלולים להתכווץ ושלא מתלכלכים יתר על המידה. גם מבחינת ה-RPM (סיבובים לדקה) – ככל שישנם יותר סיבובים כך עלול להיגרם נזק משמעותי יותר לבגדים, ולכן זה מתאים לבגדים פחות עדינים.

לסיכום, אין מה לחשוש – כביסה היא תהליך קל ומהיר אם יש לכם מכונת כביסה טובה והרגלים נכונים. עכשיו כשאתם מבינים איך לעשות את זה נכון, כל מה שנשאר לכם הוא למצוא את מכונת הכביסה הנכונה.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

מתנות יוקרתיות – מארזי השוקולד לאירועים מושלמים

שוקולד פרלינים מהווה חלק מהאמנות של עולם השוקולד. מארזי פרלינים הפכו לסמל של יוקרה בכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *