לגלוש אל החופש

מיזם הגלישה של יוסי פרץ מקרית חיים, אירח את סגנית נשיא הפדרציה היהודית של קרן חיפה-בוסטון השותפה לפרויקט, שהתרגשה מכל רגע. אייל סבג, נכה צה"ל: "מאחל לנו כחברה שהפרויקט ילך ויגדל"

עשרות המתרחצים שהגיעו הבוקר (יום שלישי) לחוף קרית חיים, התרגשו לראות נכים, הנכנסים על כיסאות גלגלים מיוחדים אל החוף וגולשים על גלשן מיוחד. יוסי פרץ מקרית חיים, בעל בית הספר לגלישה שאחראי למיזם המרגש, אירח היום את סגנית נשיא הפדרציה היהודית של בוסטון, אביבה קלומפס, למפגש של המנהיגות הצעירה בשותפות חיפה-בוסטון, על צעירי העיר בהקשרים של יזמות חברתית.

גולשים. הבוקר בחוף קרית חיים
צילום: בת אל הרמן

הנציגה הבוסטונית כל כך התרגשה לראות את הפרויקט בו הקרן תומכת, במסגרתו מתאפשר לנכים להיכנס אל המים ולגלוש על הגלים, לשכוח רגע מהמוגבלויות שלהם.

"אנחנו מאוד גאים בשלושים שנות קשר בין בוסטון לחיפה ובמסגרתה, יש הרבה מאוד פרויקטים מעניינים ומיוחדים שאנחנו כה גאים לקחת בהם חלק", אמרה קלומפס. "עבורי זו הייתה הפעם הראשונה ומרגשת במיוחד, כי יכולתי לראות את אותם אנשים בעלי מוגבלויות נכנסים אל המים ועל פניהם מתפשטת הבעה של חופש, החיוך על פניהם הוא בלתי רגיל. צריך להבין שהשותפות הזו יוצרת פה דבר מדהים, שמעניק להם הזדמנות שמשפיעה על קהילה ועל הפרטים ועל שתי ערים".

הפרויקט חייב להתפרס. פרץ וסבג
צילום: בת אל הרמן

פרץ הודה לכל הנוכחים וסיפר איך החל הכל. "לפני שנה הגעתי לקורס העצמה לאנשי עסקים והגשמת חלומות, שם כל אחד נדרש לכתוב את החלומות שלו. לפתע קם בחור, לא יציב בגופו, צעיר בן 32 שחולה במחלת ניוון שרירים קשה ואמר שהחלום שלו הוא לעשות ספורט אקסטרים, הוא רוצה לגלוש. עצרתי אותו, התנצלתי ואמרתי לו, שלא מעניין אותי מה היכולות שלו, אני אגרום לו לגלוש. כשהוא צלצל אלי, הבנתי שיש בעיה, כי הוא אמר שהוא לא יכול ללכת על החול, הוא לא יציב. סחבתי אותו אל החוף, הסברתי לו את כל מהלך הגלישה, ולקחתי אותו עם גלשן מאוד גדול אל המים, שלחתי אותו על גל ורצתי אחריו. כשהגיע לחוף, הוא צעק לי: 'מה זה, גלשתי לבד? זו פעם ראשונה שעשיתי משהו לבד'. הוא העלה פוסט מטורף, ממנו הבנתי שיש עוד הרבה אנשים שאפשר לעזור להם".

בהמשך כבר בנה גלשן מיוחד וכיסא גלגלים שיוכל לנסוע על החוף ופנה אל הקרן כדי לשתף פעולה. לפני כחודשיים השיק את המיזם.

אייל סבג מחיפה, הוא נכה צה"ל שהגיע להשתתף במיזם: "זו חוויה", אמר, "אין לך שום שליטה, אתה מתמסר. זה קרה לי, כי יוסי אפשר את זה ובעיני, המיזם הזה חייב להיתמך ולהתפרס יותר, כי בארץ יש מעל נכים וזה מטורף, בין אם מדובר בנכים ממחלות, מתאונות או נכה צה"ל, כשמגיעים לתוכנית כזו מבינים, כמה ליוסי יש זכות ואני מאחל לו, ולנו כחברה, שהפרויקט ילך ויגדל. אני סובל מחוסר תנועה, אבל במים אין לי בעיה של יציבות, התמסרתי לגלים ולטבע וזו חוויה פשוט מדהימה".

גם איתמר בק הגיע לתוכנית, הוא לא יושב על כיסא גלגלים, אבל הולך בסיוע קביים, כשהוא נכנס אל המים, הוא נשכב על הגלשן אבל תוך כדי הוא התרומם ועמד על הגלשן.

לחיי החופש. גולשים על החוף היום בבוקר
צילום: בת אל הרמן

"זו לא פעם ראשונה שלי היום, הייתי במיצג הקודם שעשו, באתי והתנסיתי וזו חוויה מטורפת, אני מאוד אוהב ספורט ואת הים, ואף פעם לא גלשתי ככה, כי לא היה את הפרויקט ולא היה אדם שילווה אותי עם הגלשן המיוחד שהם פיתחו וזו חוויה".

מנהלת שותפות חיפה- בוסטון ורד ישראלי: "הפרויקט שייך למנהיגות הצעירה חיפה בוסטון, ארגון פילנטרופי שקיים 30 שנה שהחזון שלו, הוא להשאיר צעירים בחיפה, לפעול בחיפה ולאהוב אותה. גם יוסי ועוד צעירים רבים אחרים השתתפו בפעילות הקרן, שהמטרה שלה באמת לעודד צעירים ליזום יוזמות חברותיות כי אנו מאמינים שפעילות ועשייה חברתית עוזרת לקרב את האנשים לעיר, להיות מחויבים לקהילה ואני מאוד גאה באנשים כמו יוסי, שמביאים את הלב והכישרון שלהם ועושים כל כך טוב למען אנשים בעלי מוגבלויות ובכלל עושים טוב".

אודות בת-אל הרמן

אולי יעניין אותך גם?

מימוש זכויות אי ספיקת כליות

מידע על מימוש זכויות והחזרי מס לחולים באי ספיקת כליות

בשנים האחרונות יותר ויותר חולים מאובחנים כסובלים ממחלות כליות שונות ובהם גם אי ספיקת כליות, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *