מדוע נמנע מיו"ר האופוזיציה בקריית אתא, הילה רובין שלם, להגיע לישיבת המועצה?

שלם נמצאת בחודש השמיני להריונה, הריון בסיכון, נתון שידוע לעירייה. למרות זאת, החליטה העירייה לקיים את ישיבת מועצת העיר בקומה השלישית במבנה ללא מעלית, מה שמונע משלם להגיע לישיבה ולהשמיע את קולה

לפני כשבוע פרסמה הילה שלם, חברת מועצת העירייה בקרית אתא ויו"ר האופוזיציה,פוסט אישי בעמוד הפייסבוק שלה, בו היא שיתפה כי לא תוכל להשתתף בישיבת המועצה כיוון שהיא מתקיימת בבניין העירייה שאינו מונגש. זאת לאחר שכבר לפני כחודש וחצי שלחה למנכ"ל  העירייה, לראש העירייה וליועצת המשפטית בקשה לשינוי מקום ישיבת המועצה בכדי שתוכל לקחת בה חלק.

יו"ר האופוזיציה בקרית אתא, הילה שלם.
צילום: דורון גולן

 
שלם בחודש השמיני להריונה, הריון שהוגדר לפי הרופא המטפל שלה כהיריון בסיכון, המשמעות היא כי עליה לנקוט במשנה זהירות, ולא להיות במאמץ במהלך היום.
ישיבת המועצה מתקיימת במבנה עם מדרגות בקומה השלישית ללא מעלית, דבר אשר דורש מאמץ מחברת המועצה שלם, אשר אינה מסוגלת לעמוד בו במצב בו היא נמצאת כרגע.



כשפנתה לפני כחודש לעירייה לשנות את מיקום ישיבת המועצה נענתה בחיוב ואכן המקום שונה, אך כשקיבלה זימון לישיבה לפני כשבוע וראתה שמיקום הישיבה חזר למבנה העירייה חשבה כי חלה טעות, "לא האמנתי שזה המיקום, חשבתי שזה מכוח ההרגל שחלה טעות, וחשבתי לתומי שהישיבה אכן תתקיים בבית יד לבנים כפי שהתקיימה חודש לפני", אך כשפנתה שלם  במייל למנכ"ל העירייה וללשכת ראש העיר היא קיבלה תשובה שאליה לא הייתה מוכנה, "נאמר לי שחשבו שמדובר במקרה חד פעמי, ולא מתמשך, ושלא שלחתי בקשה לשינוי המקום בשנית ולכן הישיבה נשארת במקומה הרגיל בבניין העירייה".
"ואני שואלת, האם הריון הוא מקרה חד פעמי? אם הייתי בהריון חודש שביעי בסיכון אז פתאום המצב הפסיק לו? כשמדובר בבריאותו של אדם, אז אם יש שאלה, אין שאלה כלל", כך כתבה שלם בפוסט שפרסמה. עוד הוסיפה ומסרה לנו כי היא פועלת מאז שנבחרה להנגשה בקרית אתא, וכן שישיבות המועצה יהיו במקום מונגש לכלל תושבי העיר, וכשחוותה באופן אישי את בעיית הנגישות בעיר החליטה שעליה לפעול במרץ לשנות את פני הדברים, "הבנתי שאין לי פריבילגיה לעמוד מהצד, וחשפתי את סיפורי האישי, הסיפור הזה גדול ממני", כך אמרה שלם.


היא פנתה גם למשרד הפנים והציגה בפניהם את הבעייתיות בקיום ישיבת מועצה במבנה שאינו מונגש, תשובתה של העירייה למשרד הפנים הייתה כי ישנו פתרון עתידי לעניין, "אך כרגע ישיבות המועצה מתנהלות ללא שקיפות וללא אפשרות של תושבי העיר להגיע ולהיות נוכחים בהם, דבר שהוא חלק מדמוקרטיה" אומרת שלם.


הפוסט שכתבה שלם זכה לשיתופים רבים, ולתגובות אוהדות מצד שדולת הנשים, עמותת נגישות לישראל וחברת הכנסת יעל גרמן שהתייחסה במכתב לעניין, "במקום לקיים את הישיבה במקום נגיש כנדרש בחוק, המאפשר לנציגת הציבור להגיע אליו ללא סיכון לבריאותה, עמדה העירייה באופן דווקני על קיום הישיבה במקום המתוכנן תוך מציאת מקום נגיש".

שלם סיפרה  שקיבלה פנייה מסגן ראש העיר כשעה וחצי לפני התחלת הישיבה, "סגן ראש העיר הודיעה לי שאני פוגעת בשמה הטוב של העירייה, ולמרות שלא העברתי מסמכים בנוגע למצבי הרפואי הם יתחשבו בי ויביאו מעלון שיאפשר לי להגיע לישיבה".
שלם מספרת כי חששה שהמעלון הוא פתרון מגוחך ושלחה את אחת הפעילות לבדוק במה מדובר "כשהיא ראתה את המעלון היא אמרה לי שאני על זה לא עולה, הבנתי שיש רצון לעשות ממני קרקס. הייתה כוונה שאני אשב על כיסא גלגלים ופארמדיק של מד"א יכוון את הכיסא לאורך כל שלוש הקומות עד למקום הישיבה, כאשר עוד שניים יאבטחו את הכיסא מהצד, כל זה כשהכיסא בשיפוע של 45 מעלות", שלם לא הסכימה לקבל את הפתרון הזה ובסופו של דבר לא השתתפה בישיבת המועצה.


עוד הוסיפה שלם כי הם פועלים ונלחמים בכל דרך משפטית, התארגנות תושבים כדי למצוא את הדרך שתהיה ישיבה מונגשת. זו זכות של כולם להיות בישיבת מועצה מונגשת, זוהי דמוקרטיה ומתכוונים להילחם על זה".
בסופו של דבר לא השתתפתי בישיבת מועצה.

מעיריית קרית אתא נמסר: "על אף העובדה שהילה לא פירטה את מצבה הרפואי ולא עדכנה את העירייה מבעוד מועד, העירייה פעלה עם קבלת פנייתה למציאת פתרון נגיש שיאפשר לה להשתתף בישיבות המועצה. אין מדובר אלא בניסיון לעיוות המציאות ולניצול ציני של הנושא לקידום מטרותיה. כידוע, בקרוב יסתיימו העבודות לבניית בניין העירייה החדש המאפשר נגישות מירבית לבעלי מוגבלויות".
עוד נמסר מהעירייה כי לא ניתן היה למצוא מקום מונגש בהתראה קצרה כפי שהודיעה שלם, ולכן נמצא פתרון המעלון שמהווה אפשרות בטוה לשימוש לדברי העירייה, ובנוסף באחריות שלם היה להודיע מראש על מצבה הבריאותי.

אודות בת-אל הרמן

אולי יעניין אותך גם?

קבוצת תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח'

קבוצת תשובה בראשותו של איציק תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח' בראשותו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *