מה עושים היום?

כשבסטה וביט נפגשים: שוק תלפיות יהפוך היום לטברנה צבעונית של הופעות חיות

שוק תלפיות שבשכונת הדר בחיפה ידוע בצבעוניותו הרבה ובריחות המאפיינים אותו, המוקנים לו ממגוון הפירות, הירקות ומארומת שלל התבלינים המצויים בו. כל אלה הופכים אותו ממקום רגיל לעריכת קניות, לאטרקציה תיירותית וקולינרית של ממש. אל חוויית החושים הנדירה הזו יצטרפו במהלך חודשי הקיץ, מידי יום שלישי, גם צלילי שוק, בליין גרוב פורץ גבולות.

מוזיקה ודוכנים. שוק תלפיות
צילום: דוברות עיריית חיפה

במהלך החודשים יולי ואוגוסט יהפוך שוק תלפיות, מידי יום שלישי, בין השעות 19:00 – 23:00, לטברנה צבעונית של הופעות חיות תחת כיפת השמיים, בליין גרוב מוזיקלי, עם מסעדות ובתי קפה, אשר יציעו מגוון של אוכל אותנטי, בירות צוננות ואווירה קסומה במיוחד.

כבר ביום שלישי שעבר נהנו מאות מבלים, צעירים ומבוגרים כאחד, לא רק מדוכני הפירות, הירקות והבשר, שהיו פתוחים עד לשעות הערב המאוחרות, אלא גם מהופעה חיה של ההרכב "טרנטה גרוב מאשין", במופע אלקטרו-אקוסטי, אנרגטי ובועט, שכלל קשת סגנונות רחבה, עם שילובים אקזוטיים – מבלקני למרוקאי ועד שילובים בין ברזיל לג׳מייקה, דרך יוון ותימן – והכל בעטיפה של ביטים אלקטרוניים.

כחלק מקיום אירועי הטברנה, הופך רחוב סירקין למדרחוב, ונסגר לתנועת רכבים בקטע שבין פינת רחוב יחיאל לפינת רחוב השמש בכל ערב, בימים ראשון עד חמישי, החל מהשעה 18:30 ועד השעה 24:00. סגירת הרחוב תימשך עד לסוף חודש אוגוסט ובמהלך תקופה זו יורשו בעלי העסקים שבסביבה להוציא שולחנות וכיסאות למרכז הכביש, על מנת להפוך את הרחוב כולו לחגיגה של צבעים, מאכלים וצלילים שכה מאפיינת את שוק תלפיות.    

מחר, יום שלישי (23.7) תופיע בשוק להקת "סומסום", והקהל שיגיע יוזמן ליהנות מחאפלה צוענית, שתכלול חגיגה צבעונית, סוחפת ומרקידה של חמישה מוזיקאים על במה אחת.

בתקופה האחרונה נהנה שוק תלפיות מעלייה משמעותית בכמות האנשים הפוקדים אותו מידי יום, לאחר שבמקום נפתחו מספר רב של עסקים חדשים, בהם מסעדות בסגנון מקסיקני, תוניסאי, איטלקי ,טבעוני, פאבים, בתי קפה ועוד, אשר הצטרפו לעסקים הקיימים, שהיו מחלוצי האיזור ומראשוני העסקים שקבעו את מקומם ברחוב, כגון מבשלת הבירה, מסעדת הדגים, חנות המזון הטבעוני, מאפיית הלחם בעבודת יד ועסקים נוספים אחרים.

לצד אירועי הטברנה של ימי שלישי, ממשיכים להתקיים בשוק במהלך חודשי הקיץ גם אירועי שוק הלילה של תלפיות -"Talpiot Night Market" , המתקיימים מדי כמה שבעות בימי חמישי בהפקת משתתפי המיזם "נהדר בהדר" המתגוררים במתחם שוק תלפיות ובשיתוף בעלי העסקים שבשוק. בחמישי שעבר נהנה הקהל שהגיע מערב של טעמים, משקאות, דוכני אומנות של אמנים מקומיים, מוזיקה טובה, הופעה של הזמר אמיתי לב, שוק קח-תן ואווירה של שוק לילה.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

חופשה מהסרטים

חורף בכפר הנופש עין-גב: הגשם כבר כאן, הימים קרירים יותר וזה הזמן לצאת מהעיר ולהגיע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *