מיתוג אישי – כך תמתגו את עצמכם בשוק העבודה

שוק העבודה כיום מבוסס קודם כל על המיתוג האישי. מעסיקים עתידיים בודקים אתכם היטב ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ולינקדאין ומתייחסים לאישיות ולרקע שלכם כפי שאתם מציגים אותם. הדבר דומה במידה רבה לבניית מותג מנצח בכל תחום אחר. אספנו עבורכם מספר המלצות שיסייעו לכם לבצע את פעולת המיתוג באופן מיטבי, ולזכות לקידום במקום העבודה הנוכחי או למשרה נחשקת יותר.

שימוש ברשתות למיתוג אישי

פעם, כדי לדעת האם עובד הוא איש משפחה אחראי ומסודר או טיפוס בליין ופחות אחראי, היה צריך להשתמש במבדקי אישיות מורכבים. היום, ניתן לנתח במהירות את התמונות של אותו אדם ברשתות החברתיות ולזהות מאפיינים בעייתיים כגון: שתייה, שימוש בסמים או כושר שיפוט לקוי. לכן, עומדות בפניכם שתי אפשרויות: הראשונה היא ליצור פרופיל אישי הסגור לאנשים שאינם חברים שלכם או לייצר פרופיל אישי המדגיש את התכונות הטובות ביותר. בפרופיל זה תוכלו להעלות פוסטים ותמונות הקשורים לתחום העיסוק שלכם ולהפגין ידע ומומחיות בנישה שבה אתם עובדים.

תואר נוסף תמיד מהווה יתרון

אם אתם עדיין בזמן הלימודים לתואר ראשון חשוב מאד לציין בפרופיל את תחום התואר ואת המוסד האקדמי שבו אתם לומדים. אם סיימתם את התואר ציינו זאת. אנשים שמתחילים למשל תואר שני במנהל עסקים יכולים להוסיף את המוסד האקדמי ואת התחום ולהדגיש זאת בפרופיל. זכרו כי כל תעודה כזו אינה מוסיפה רק לידע שאתם צוברים, אלא היא מעניקה למעסיק העתידי ביטחון רב יותר, שאתם ממוקדים במטרה ושאתם משכילים. אין זה משנה אם מדובר במדעי המחשב, פסיכולוגיה, מנהל עסקים או כלכלה. כל תואר נוסף הוא מקפצה לקריירה, ולכן כדאי להדגיש אותו גם בפרופיל שלכם.

התחילו לבנות בצורה מקצועית את עמוד הלינקדאין שלכם

עמוד הלינקדאין חשוב בתחום הקריירה אף יותר מעמוד הפייסבוק שלכם. הוא מאפשר להציג בצורה ברורה את התחנות המרכזיות בחייכם הן מבחינת השכלה והן מבחינת קריירה. הקפידו לציין בו פרטים רבים, ואפילו להזכיר באיזו משרה עבדתם בכל חברה ומה הייתה הגדרת התפקיד שלכם. מעסיקים רבים מנסים למצוא מועמד בעל ניסיון בחברה מתחרה, והם ישמחו למצוא אתכם שם. בנוסף, כדאי לזכור כי גם חברות השמה מגייסות מועמדים שנמצאים ברשת זו, ולכן ככל שתשימו יותר מילות־מפתח רלוונטיות לחיפוש שלהן, כך גובר הסיכוי שהמערכות האוטומטיות שלהם ימצאו אתכם. למשל, אם אתם מתכנתים בשפת־מחשב כלשהי, הוסיפו שפה זו ואת התוכנות שעליהן אתם יודעים לעבוד.

שימו לב לשפה שבה אתם משתמשים בפוסטים שלכם

מבחינת המעסיקים היכולת המילולית שלכם יכולה להיות חשובה מאד להתאמה למשרה. אם אתם כותבים עם שגיאות כתיב או משתמשים בשפה גסה ועממית מדי בפוסטים שלכם, לא כדאי לחשוף זאת בפני המעסיק העתידי. נסו להעלות פוסטים מושקעים יותר המייצרים דיון או מעניקים מידע חדש בתחום שבו אתם עוסקים. פוסטים כאלה יוכלו למתג אתכם כרציניים ומקצועיים יותר.

לסיכום, מיתוג אישי חשוב מאוד כדי לבנות את הקריירה באופן מקצועי. השתמשו בהמלצות שלנו ושנו עוד היום את הדרך שבה מעסיקים פוטנציאליים רואים ומעריכים אתכם.

pixabay

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

מתנות יוקרתיות – מארזי השוקולד לאירועים מושלמים

שוקולד פרלינים מהווה חלק מהאמנות של עולם השוקולד. מארזי פרלינים הפכו לסמל של יוקרה בכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *