"מקווה שאצליח לייצג את ישראל בכבוד"

עמי דדאון מקרית אתא, שלא נותן למגבלה שלו להוביל אותו, חזר השבוע מאליפות העולם פאראלימפית בשחייה, עם מדליית כסף, שמהווה את כרטיס הכניסה למשחקים הפאראלימפיים שיתקיימו בטוקיו

ביום שני בערב חזרה נבחרת השחייה הפאראלימפית לישראל, עם לא פחות מארבע מדליות. בשעת לילה מאוחרת נחתה נבחרת ישראל בשחייה, שהגיעה מאליפות העולם בלונדון, עם שיא עולם אחד, ארבע מדליות בכל הצבעים (זהב, שתיים כסף וארד), 11 שיאים ישראלים ו-22 גמרים.

רק כשבגרתי התחלתי להתייחס ברצינות. דדאון
צילום: קרן אייזקסון

בין השחיינים הזוכים גם עמי דדאון בן 18.5 מקרית אתא, שזכה במדליית כסף במשחה ל-150 מעורב אישי, בזמן של 2:31.17 דקות. הזכייה הזו הקנתה לו כרטיס למשחקים הפאראלימפים בטוקיו בקיץ הבא.
דדאון שוחה מגיל 11 בנבחרת הצעירה ומגיל 16 בנבחרת הבוגרת. הוא בעל נכות מולדת ב-C.P , ומלבד צעדים בודדים שהוא יכול ללכת, רוב הזמן הוא ישוב על כיסא גלגלים. מגבלה זו לא מנעה ממנו לקטוף זכיות נוספות, הוא אלוף אירופה במשחה 100 בחתירה ו-150 מעורב, ויש לו זכיות נוספות. הזכייה איתה חזר מלונדון, תאפשר לו להתמודד בתחרות הפאראלימפית בטוקיו.
דדאון החל לשחות בגיל שנה וחצי. "ההורים שלי לקחו אותי לשחייה שיקומית בבריכת השחייה באיל"ן בחיפה, כדי לעזור לי להתחזק מהנכות", הוא מספר השבוע, "לאט לאט התחלתי ללמוד שחייה. בהתחלה לא ממש אהבתי לשחות, אבל רק כשהתבגרתי התחלתי להתייחס לזה ברצינות. הרצון והמוטיבציה שלי עלו, השתפרתי והפכתי להיות גורם בנבחרת. הייתי ילד לא קל, הייתי בוכה כל פעם כשהייתי צריך להיכנס למים, להורים שלי לקח המון זמן עד שהפכתי את זה להנאה עבורי".

הרגשה טובה. דדאון עם המדליה
צילום: קרן אייזקסון

היום הוא מתאמן פעמיים ביום, האימון הראשון שלו בשעות הבוקר ואימון נוסף בערב. "כשהייתי בבית הספר, הייתי הולך לאימון לפני הלימודים, עכשיו כשסיימתי תיכון ובגרויות הזמן שלי יותר רגוע, אז אני מגיע לאימון בשעות הבוקר לא מוקדם כל כך". לפני התחרות בלונדון השתתף דדאון במחנה אימונים בבולגריה במשך שלושה שבועות, יחד עם המאמן יעקב ביננסון. דדאון מבקש להודות לו על העזרה והתמיכה ועל ההכנה הכי טובה שיכולה להיות לתחרות.
"התחרות בלונדון היתה כיפית, הרבה שפות ודגלים. זו הייתה אליפות העולם הראשונה שלי, עד שלא הגעתי למעמד הזה לא הבנתי כמה מאתגר ומסובך זה יהיה. כשעליתי על הפודיום, זו הייתה ההרגשה הכי טובה שיכולה להיות, הבנתי שאני ספורטאי טוב".
כמו כל ספורטאי, כעת דדאון ינצל את הזמן לקצת מנוחה, לפני ההכנות לתחרות הבאה בטוקיו. "כרגע מנקים את הראש שנבין לאיפה נכנסים", הוא מסביר, "מתוכנן זמן אינטנסיבי של מחנות אימונים בחוץ לארץ, נחזור להתאמן במרץ. קשה לי לעכל שאשתתף בתחרות בטוקיו, כשאחזור לשגרת האימונים, אתחיל להרגיש את זה. אני מקווה שאצליח לייצג את ישראל בכבוד".

אודות בת-אל הרמן

אולי יעניין אותך גם?

מירי צור- לעצב את החלום שלך

מעצבת הפנים מירי צור, היא דוגמא מוחשית לרפורמה והחדשנות המובאת בימים אלו בעולם עיצוב הפנים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *