מתכונים טבעוניים שאתם חייבים לנסות

התפיסה המיושנת שאנשים הבחרו באורח חיים טבעוני, אינם יכולים ליהנות ממגוון מאכלים וטעמים, כבר חלפה מזמן מן העולם. הנה מספר מתכונים מעולים מעולם הטבעונות.

כנאפה טבעונית

קינוח מתוק שמקורו במטבח הערבי ונהוג להכינו עם גבינת עיזים. במתכון שלנו תכינו כנאפה טבעונית משגעת. תחילה יש להכין סירופ על ידי הרתחת מים וסוכר בסיר, לאחר הסמכתו הסירו מהאש והוסיפו כפית מי זאהר. הפרידו בקערה שערות קדאיף ועליהן זלפו מעט שמן קוקוס. ערבבו היטב עד שכל השערות מכוסות בשמן.

בקערה נפרדת מעכו קלות חבילת טופו והוסיפו ממרח סויה בטעם טבעי. במחבת משומנת בשמן קוקוס, סדרו שכבה אחידה ממחצית כמות שערות הקדאיף, ועליה מרחו את תערובת הטופו והממרח, ואז שוב את שערות הקדאיף הנותרות. טגנו הכל על להבה בינונית. הפכו וטגנו את צידו השני עד שהוא מזהיב. לסיום זלפו את הסירופ מעל הכנאפה וקשטו עם פיסטוקים קצוצים.  

מלבי טבעוני

המלבי הוא קינוח טורקי דמוי פודינג אותו מגישים עם מי ורדים. להכנתו הרתיחו משקה קוקוס ומייפל, והשאירו בצד כוס ממשקה הקוקוס. בקערית נפרדת ערבבו את כוס משקה הקוקוס וקורנפלור עד לקבלת תערובת אחידה. כשהתערובת בסיר הגיעה לרתיחה, הוסיפו את התערובת מהקערה והמשיכו לבשל עד לקבלת תערובת חלקה. מזגו לכוסות הגשה, והניחו לקירור במקרר למשך כשעה. להכנת רוטב פירות יער ערבבו בסיר כוס פירות יער קפואים עם מים וסוכר חום. זלפו מעל למלבי את הרוטב וקשטו בשקדים.

סירות קישוא ממולאות

סירות קישואים ממולאות באורז עם צנוברים ונענע היא מנה נפלאה, אשר להכנתה תזדקקו לקישואים חצויים לשניים, אשר תכולתם מרוקנת. את תוכנם קצצו דק. כעת יש לקלות במחבת צנוברים עד להשחמה, אחר כך הוסיפו שמן למחבת וטגנו בצל אחד קצוץ. אליו הוסיפו את תוכן הקישואים וטגנו יחד מעט. הוסיפו שום, אורז, מלח ופלפל. לאחר טיגון קצר של התערובת, הוסיפו שמיר ונענע קצוצים, חמוציות וכוס מים רותחים. בשלו עד שכל המים נספגים. כעת המליחו את סירות הקישוא ומלאו את הקישואים בתערובת האורז, ואז הניחו בסיר עם מים רותחים, לימון ושמן זית כך שיגיעו לשלושת רבעי גובה הקישואים. בשלו כ- 40 דקות עד שהאורז והקישואים רכים. בתיאבון.

 ניוקי טבעוני

מנה איטלקית מוכרת ואהובה בגרסה הטבעונית. חממו תנור ל-180 מעלות, הניחו על גבי תבנית אפייה תפוחי אדמה עם קליפתם ואפו עד ריכוך. כעת קלפו אותם ומעכו למחית חלקה והמליחו. הוסיפו קמח למחית עד לקבלת בצק רך. קמחו משטח עבודה וחלקו את בצק תפוחי האדמה לארבעה חלקים. גלגלו אותם לארבעה גלילים ארוכים וחתכו אותם לחתיכות קטנות. להכנת הרוטב: במחבת זלפו שמן זית וטגנו בצל עד להזהבה. הוסיפו שיני שום קצוצות וטגנו. הוסיפו שלושה סוגי פטריות שונים וטגנו כעשר דקות. בסיר נפרד שימו משקה סויה במתיקות מופחתת עם קמח לבן ושמן קוקוס. בשלו את הבלילה עד להסמכה. הוסיפו מים, שמרי בירה, מלח, פלפל וקורט אגוז מוסקט וכבו את האש. את הניוקי בשלו בסיר מים רותחים עד שהם צפים. לאחר מכן הוסיפו אותם לרוטב, ערבבו היטב והגישו.

״כנפיים״ מכרובית

מתכון טבעוני למאכל המוכר. כל שתצטרכו לעשות או לפרק כרובית לפרחים ולבשלם במים עם מלח עד להתרככות. מקמח ומים מכינים רביכה בסיר ומוסיפים ביצה, מלח ופלפל. את הכרובית טובלים ברביכה ומטגנים בשמן חם עד להשחמה.

פרנץ' טוסט טבעוני

את המאכל הצרפתי הזה מכינים לרוב עם חלב וביצים, אך הגרסה הטבעונית מתאימה לא פחות לאניני הטעם. ערבבו בקערה קורנפלור, שמרי בירה וסויה. בקערה נפרדת ערבבו קרם קוקוס וסירופ מייפל. עכשיו אחדו בין שתי הבלילות, לבלילה אחת אחידה. טבלו פרוסות חלה בבלילה, וטגנו משני הצדדים במחבת משומנת בחמאה טבעונית או שמן קוקוס. הגיע הזמן להגיש את הפרנץ' טוסט בליווי פירות טריים וסירופ מייפל אורגני כמובן.

מק אנד צ׳יז טבעוני

חשבתם שאין דרך להכין מנה ללא גבינה כשהמילה עצמה מופיעה בשם המנה? ובכן, זה אפשרי לחלוטין. בשלו מקרוני על פי ההוראות שעל השקית. במחבת חממו שמן, הוסיפו קמח וערבבו. הוסיפו מים רותחים רוטב סויה ותיבול. כעת, הוסיפו שמן ופתיתי בירה והוסיפו לבשל עד לרתיחה. ערבבו את הרוטב עם המקרוני בתבנית אפייה, הכניסו לתנור לרבע שעה והרי לכם מק אנד צ׳יז טבעוני.

קציצות עדשים ברוטב ברביקיו עדשים הם מקור מצוין לחלבון ותחליף משכנע לבשר. כך תכינו קציצות עדשים ברוטב ברביקיו- לקציצות תחילה יש לטגן בצל עד להשחמה. כעת במעבד מזון שימו בצל, עדשים ירוקות, שמן זית, צרור פטרוזיליה ותבלינים. מהתערובת צרו קציצות וטגנו משני הצדדים עד להשחמה. הגישו עם רוטב ברביקיו מוכן. בתאבון.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

שוקולד טופי אנגלי, פשוט קל להתאהב בו

שוקולד טופי אנגלי אין ספק שמדובר באחד הממתקים וחטיפי השוקולד האהובים ביותר, ילדים וגם מבוגרים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *