עירית חיפה מנחיתה מכת מוות על האתלטיקה

באגודת מכבי חיפה רותחים ״עיריית חיפה החליטה לחסל את ענף האתלטיקה בעיר. מכבי ת"א פנתה על מנת לקלוט את הספורטאים.״

בימים האחרונים מתחוללת דרמה של ממש ולמעשה יש כאן תחושת שעון חול שכולם מביטים בו ורואים שהוא בדרך להסתיים ולמעשה רק פעולה לא צפויה תגרום לשינוי המצב.

מחלקת האתלטיקה של מכבי חיפה כרמל בסכנת פירוק. בצעד חסר תקדים הודיע בשבוע שעבר סגן ראש העיר חיפה לזר קפלון כי העירייה החליטה לקצץ בצורה משמעותית את תקציב ענף האתלטיקה של האגודה הירוקה. הקיצוץ יכלול את פיטוריהם של ארבעה מאמנים מתוך חמישה אותם מממנת העירייה. ההחלטה הינה מיידית ולא ניתנה לאגודת מכבי חיפה כל התראה מוקדמת על מנת להערך למצב.

מחלקת האתלטיקה הירוקה היא הגדולה בצפון והשלישית בגודלה בישראל כאשר היא מייצרת באופן קבוע אלופי ישראל והשגים מעבר לים, וכעת היא עומדת לפני צומת דרכים בסופו היא עלולה להתפרק. ללא תמיכת העירייה, האגודה לא תוכל להחזיק את המחלקה במתכונת בה היא עובדת כיום, עם למעלה מ-200 ספורטאים, רובם ילדים ובני נוער. רק בשבוע שעבר הסתיים שיפוץ בהשקעה של מיליוני שקלים באצטדיון האתלטיקה בנווה שאנן, וכעת הוא עלול למצוא עצמו ללא אתלטים.

היום (ראשון) פנתה אגודת מכבי ת"א לאגודת מכבי חיפה במטרה לקלוט לשורותיה את האתלטים.

מנכ"ל האגודה רועי שווץ: "עיריית חיפה החליטה על קיצוץ מיידי בלי להכין אותנו מראש ולתת לנו זמן להערך. החל מהשבוע הבא ישאר לי מאמן אחד וענף האתלטיקה שפועל למעלה מ-100 שנים בעיר וקולט אליו ילדים ובני נוער רבים עלול להסגר. אם העירייה לא תשנה את החלטתה, מאות בני נוער יאלצו להיפרד מהספורט שהם כל כך אוהבים. העירייה דוחקת את האתלטיקה מחיפה לכיוון תל אביב ואנחנו בחשש גדול שהאתלטים שלנו יאלצו לעבור לשם".

מנכ"ל איגוד האתלטיקה גל לוי שלח מכתב לעיריית חיפה: "עיריית חיפה נערכת לבצע קיצוץ משמעותי במחלקת האתלטיקה של האגודה העירונית. קיצוץ כזה עלול להוביל לנטישה רבה של ספורטאים ושל מאמנים, ולהפוך את האימפריה הירוקה שמובילה את הצפון באתלטיקה, לענף אשר ילדים ובני נוער לא ירצו לקחת בו חלק. אני סמוך ובטוח כי הדברים פתירים ומבקש לעשות מאמץ על מנת לשמור על מחלקת האתלטיקה של מכבי חיפה".

גם מנכ"ל מכבי ישראל נאור גלילי פנה לעירייה במכתב: "עיריית חיפה החליטה לקצץ את תקציב האתלטיקה באופן דרסטי, וזאת בצורה מיידית וללא כל הודעה מוקדמת לאגודת מכבי חיפה, לה אין זמן להיערך למצב החדש. אם אכן קיצוץ זה יתממש, האגודה תאלץ לקצץ בכמות הספורטאים בצורה משמעותית, ואלו, אשר חלקם מקבלים תמיכה כלכלית ממכבי חיפה כיוון שלהוריהם אין את המשאבים הכלכליים לשלם עבור פעילותם, יסתובבו ברחובות במקום לעסוק בפעילות ספורטיבית. אודה אם תשקלו מחדש את הקיצוץ".

דובר עירית חיפה, מר אלירן טל התבקש להגיב לכתבה, טען שמדובר בהרבה אי דיוקים, הפנה אותנו לעוזרו, מר רוני גרוסמן, שעד כה לא הגיב

אודות בני סלמון

אולי יעניין אותך גם?

ברק בכר: "למדנו אותם טוב ואנחנו מוכנים"

מסיבת עיתונאים מכבי חיפה – אולימפיאקוס הודעת מועדון: קהל הקוראים שלנו שמתכוון להגיע למשחק מחר, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *