קורונה טיים – כן או לא להזמין אוכל מבחוץ?

בתקופת הקורונה כולנו משתדלים להיזהר כמה שיותר לשמור על מרחק, לעטות כפפות ומסכה ולהקפיד לשטוף ידיים. זו תקופה שבה רבים מאיתנו מעדיפים להימנע מיציאה מהבית אלא אם היא הכרחית, ומתרחקים ממקומות בילוי עמוסים כמו מסעדות. במקום אלו נכנסו משלוחי האוכל, בין אם מתחשק לכם להתפנק בבית במנה מהמסעדה האהובה עליכם, או שאתם בחופשה ומחפשים מקום להזמין פיצה. אך האם זה בטוח להזמין אוכל מבחוץ בימים אלה?

הכול מתחיל בהקפדה על היגיינה

ברמת העיקרון, הווירוס יכול לעבור במזון – אבל רק במידה שהאדם שהכין את המזון היה חולה בעצמו או נשא של הווירוס. עד היום לא ברור כמה זמן יכול נגיף הקורונה לשרוד על משטחים, והסברה היא שככל שהנגיף נמצא על המשטח זמן רב יותר, סיכוי ההדבקה יורד.

בגלל שאין ביכולתכם לדעת מי מכין את המזון שאתם מזמינים, עדיף להיות זהירים כמה שאפשר: ודאו שהאריזה שהמשלוח מגיע בה סגורה לגמרי, ולפני הפתיחה כדאי גם לחטא אותה במגבונים אלכוהוליים. עדיף להיפטר מהאריזה לפני שאוכלים, וכמובן שחשוב מאוד לשטוף ידיים בצורה יסודית. למתקדמים – אפשר גם לחמם או להרתיח מחדש את המזון לפני שאוכלים אותו, כי הווירוס ככל הנראה לא שורד בטמפרטורות גבוהות. מראש, עדיף להזמין אוכל שעובר בישול או אפייה, כמו פסטה, מוקפצים למיניהם או פיצה.

משלוח או מסעדה?

בחודשים האחרונים הוסרו המגבלות על פתיחת המסעדות, ובעיקרון אפשר גם לצאת לאכול בחוץ. זה רעיון שעשוי להיות מפתה במיוחד בזמן חופשה. עברתם את הסגר וחיכיתם זמן רב כדי לצאת מהבית, ועכשיו מתחשק לכם לבלות מחוץ לחדר המלון. כדאי לזכור שהסיכון להידבק בקורונה לא פוחת גם בזמן חופשה, כך שאם אתם נופשים לדוגמה באילת, ובוחרים לצאת מהמלון וללכת למסעדה, כדאי לוודא שמדובר במקום שמקפיד על הנחיות התו הסגול, ועדיף לשבת באוויר הפתוח. במידה ואתם לא מעוניינים להסתכן בזמן החופשה ועדיין מתחשק לכם להתפנק, יש המון אפשרויות להזמין פיצה באילת, כמו גם סוגי משלוחים אחרים. הימנעות מהתקהלויות וצמצום מגע עם נופשים אחרים, יעזרו להפוך את החופשה שלכם לבטוחה יותר.

בבית או בחוץ קודם כל הבטיחות

לסיכום, הזמנת משלוחי אוכל היא אופציה בטוחה יחסית בזמן תקופת הקורונה, כל עוד מקפידים על ההנחיות ושומרים על היגיינה. נגיף הקורונה לא אוהב טמפרטורות גבוהות, ולכן הסיכוי שלו לעבור בתוך אוכל מבושל הוא נמוך יחסית.

 גם אם אנחנו לא יודעים מתי זה יהיה בטוח לצאת למסעדות שוב, החדשות הטובות הן שמסעדות רבות התאימו את עצמן לתקופה והתחילו לעשות משלוחים. עובדה זו יכולה לסייע לנו להימנע מנטילת סיכונים מיותרים, בחופשה כמו גם בבית. גם אם ממש בא לכם פיצה, באילת או בכל מקום אחר, תוכלו לקבל משלוח ישר לדלת הבית.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

מתנות יוקרתיות – מארזי השוקולד לאירועים מושלמים

שוקולד פרלינים מהווה חלק מהאמנות של עולם השוקולד. מארזי פרלינים הפכו לסמל של יוקרה בכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *