קריירה עם קילומטראז' – איך מתמודדים בהצלחה עם מקום עבודה רחוק?

קיבלתם הצעת עבודה למשרה מפתה, אבל אתם גרים במרכז והמשרה היא בצפון – או להיפך. האם לשלול זאת על הסף, מה כדאי לשקול ואיך מתמודדים עם השינוי בהצלחה? הנה המדריך המלא

לפי נתונים שפורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2016, ב-30 השנים האחרונות עלה משמעותית שיעור העובדים שמועסקים מחוץ ליישוב שבו הם גרים. אם בעבר רק 42% נאלצו לעלות לרכב ולחפש פתרונות תחבורה אלטרנטיביים כדי להגיע לעבודה, הרי שכיום כבר מדובר על מעל 54% מבין הגברים והנשים בגילאי העבודה.

ברמה החברתית, ההשלכות הן עלייה בזיהום, בפקקים ובתלות של תושבי הפריפריה במתחמי המסחר העסקים של המרכז. ברמה האישית, כל מי שמקבלים הצעת עבודה למשרה מפתה שואלים את עצמם האם זה שווה את המאמץ.

כך תקבלו החלטה שנכונה עבורכם

אבל כאן המקום לעצור כדי לשאול: ואולי השד בכלל לא נורא כמו שזה נשמע? לנושא של עבודה במקום מרוחק יש בהחלט חסרונות, אך ניתן להתמודד איתם. בהקשר הזה, התנאי הכי חשוב הוא לבצע את ההתאמות הנדרשות ובעיקר להביא בחשבון את השיקולים הרלוונטיים.

קודם כל, מי שצריך לנסוע כל יום מרחק גדול יחסית לעבודה יכול כיום לנצל את ההזדמנות על מנת לרכוש רכב היברידי נטען ומשתלם. מלבד החיסכון בהוצאות הדלק, הטבות המס וחווית הנהיגה השקטה, המשמעות היא גם צמצום זיהום האוויר בשעות הפנאי ובטיולים עם המשפחה.

שנית, ניתן להביא בחשבון הסדרים שונים של שיתופיות. יש כיום יותר ויותר כלים המאפשרים לעובדים לנסוע יחד לעבודה, בין אם באמצעות הצטרפות לרכב פרטי של אחד הקולגות – או בתחבורה ציבורית. כמובן שעדיין צריך לבחון כל מקרה לגופו, אך הנקודה היא שאין סיבה לשלול את זה על הסף.

מה לגבי התגמול?

אנשים שמקבלים הצעת עבודה אטרקטיבית ומוצאים את עצמם מתלבטים בשאלה מה המרחק ההגיוני בין הבית שלהם לבין המשרד, צריכים לעצור כדי לבדוק לעומק את התגמול. במקרים כאלה כבר לא מסתכלים רק על השורה התחתונה בתלוש השכר, אלא מבררים מה בדיוק משפיע עליה.

לא יודעים מה לבדוק? הנה כמה הצעות: האם מתגמלים אתכם על נסיעות? האם משלמים לכם על דלק? האם אפשר לבקש מהמעסיק השתתפות במימון רכב ליסינג? וכן הלאה. ככל שתענו על יותר שאלות כאלה, כך יעלה הסיכוי להתאים את הצעת העבודה לצרכים האישיים שלכם.

במילים אחרות, מקום עבודה מרוחק שווה את המאמץ אם אתם מקבלים תמורתו תגמול הולם. התגמול אפילו לא חייב להיות חומרני, כי רבים ורבות מאתנו מסתפקים בתחושת אתגר, אבל זה בהחלט לא מזיק.

גייסו את הטכנולוגיה לטובתכם

הטכנולוגיה לא מסתיימת רק במה שקורה על הכביש. דווקא בשנות הקורונה של 2020 ו-2021, רבים מאיתנו גילו שהם יכולים לעמוד בדד ליין בלי לצאת מהבית ולבצע את רוב המטלות שלהם ישירות מהמחשב – לרבות השתתפות בפגישות וגיוס לקוחות. אז לפני שאתם שוללים מקום עבודה מרוחק, אפשר לנסות לגייס את הטכנולוגיה הזו לטובתכם.

כך למשל ניתן לבקש מהמעסיק לחלק את ימי העבודה, כדי שלא תצטרכו להגיע כל יום למשרד. לחילופין, אפשר להתחיל במסלול רגיל של עבודה 5 ימים בשבוע, אבל לגלות יוזמה ולהציע פתרונות יצירתיים למי שמתקשה להגיע פיזית. אם תעשו עבודה טובה, סביר להניח שהמעסיק יבוא לקראתכם.

לסיכום, הצעת עבודה אטרקטיבית תמיד מגיעה עם יתרונות וחסרונות. לפחות בכל הנוגע למרחק גיאוגרפי, המצב מורכב מכפי שנהוג לחשוב.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

מתנות יוקרתיות – מארזי השוקולד לאירועים מושלמים

שוקולד פרלינים מהווה חלק מהאמנות של עולם השוקולד. מארזי פרלינים הפכו לסמל של יוקרה בכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *