דף הבית / צרכנות / רוכשים דירה יד שנייה? קבלו רשימת משימות

רוכשים דירה יד שנייה? קבלו רשימת משימות

כל רכישה של דירה היא אירוע שצריך לבצע בצורה מחושבת ונכונה. בין אם אתם עוברים לבית חדש שנרכש מיזם או קבלן, ובין אם אתם קונים דירה יד שנייה מדייר נוכחי – עליכם לוודא שאתם עושים את התהליך הזה נכון. אם החלטתם לרכוש דירה יד שנייה, ישנם לא מעט דברים שיש לעשות בשביל להבטיח שכל הפרטים סגורים ושתוכלו לעבור אליה בנחת. נסביר מהם הדברים האלה ומדוע הם חשובים.

דירה מיד שנייה היא השקעה גדולה שצריך לבצע בצורה חכמה

אם אתם רוצים לקנות דירה, ישנן שתי אפשרויות מרכזיות ביניהן צריך לבחור בשלב ראשון. האפשרות הראשונה היא כמובן רכישה של דירה חדשה מקבלן או יזם, וזהו תהליך מורכב בפני עצמו עליו צריך להיכתב בנפרד. האפשרות השנייה, בה נתמקד בכתבה זו, היא רכישה של דירה מיד שנייה, מדייר קיים או משקיע. רכישה מיד שנייה מאפשרת לנו לקנות נכס במחיר שיכול להיות נמוך יותר ממחיר הדירה החדש, באזור אטרקטיבי עבורנו או בתנאים שמתאימים לנו. עם זאת, כמובן שכל נכס, כולל נכסים מיד שנייה, הוא השקעה כלכלית עצומה שצריך לבצע בצורה נכונה ומחושבת. בכל דירה באשר היא, צריך לבצע הערכה מקיפה ומדויקת הן באשר לצרכים שלכם והן באשר למחיר, חישוב משכנתא או כל שלב הכרחי אחר בדרך. בדירות יד שנייה, השלבים האלה רבים יותר ומעט מורכבים יותר – ולכן צירפנו כאן את רשימת המשימות שעליכם לבצע בתהליך זה.

רשימת המשימות שעליכם לבצע בתהליך רכישה הדירה

  • ניסוח וחתימה על חוזה רכישה – צריך להתבצע על ידי שני הצדדים, ויש להציג את חוזה החתימה החתום על ידי שני הצדדים לבנק בכדי לקבל את המשכנתא.
  • אישור טאבו – יש להציג את נסח הרישום המקורי של הנכס בטאבו, המראה כי הבעלים של הנכס הוא המוכר. במידה והנכס לא רשום בטאבו, יש להציג אישור זכויות מקורי מצד הגורם שהנכס בבעלותו כיום (המדינה, למשל).
  • הערכת שמאי – עוד מסמך שתצטרכו להציג לבנק במעמד המשכנתא, ושכדאי בכל מקרה לבצע בתהליך רכישת הדירה, הוא מסמך של הערכת שמאי. ישנם מסמכים סטנדרטים של הבנק למטרה זו, עם שמאים מאושרים מצד הבנק, וכדאי לבצע את התהליך הזה עוד בשלב המשא ומתן על הדירה מלכתחילה.
  • חתימה על שטר משכון – זהו למעשה טופס ההתחייבות על המשכנתא מצד הלווה ומצד הבנק. חותמים עליו במעמד קבלת המשכנתא בבנק.
  • טופס שעבוד – טופס השעבוד הוא טופס בו מפורטות כל זכויות הלווים, במצב בו הבנק צריך לממש את המשכנתא על הנכס ולמכור אותו. בנופש לחתימה על הטופס, בנקאי המשכנתאות מחויב להסביר את הזכויות האלה בעל פה.
  • ייפוי כוח מנוטריון – מסמך שמסמיך את הבנק להשלים את רישום הנכס על שמו.
  • הודעת משכון – טופס שהבנק מעניק ללווה בחתימת המשכנתא. הלווה צריך לקחת את הודעת המשכון לרשם המשכונות – ניתן לבצע את התהליך בצורה מקוונת.
  • רישום בטאבו – הרישום בטאבו של הדירה הממושכנת מתבצע עם שתי הערות אזהרה המתייחסות למעמד הדירה. לאחר רישום הנכס, יש לבצע רישום גם של המשכנתא עצמה בטאבו.
  • מסמכים נוספים – מסמכים נוספים שיש להמציא לבנק במעמד קבלת המשכנתא הם אישורים על מיסים, אישור על העדר חובות עירייה, פרטי החשבון ואסמכתא של מוכר הדירה, אישור שחרור השעבוד של המוכר (במידה והוא משלם בכספי המכירה משכנתא קודמת), מסמכי ביטוח נכס וביטוח חיים, אסמכתא על תשלום ההון העצמי החלקי על הנכס, ולבסוף יש לחתום על הוראת הקבע להעברת סכום החזר המשכנתא הקבוע לבנק.

עכשיו כשאתם יודעים מה צריך לעשות, אם תבצעו את התהליך כולו בצורה נכונה, ותשקיעו בדירה מיד שנייה שמתאימה בדיוק לכם – תבטיחו את המעבר החלק שלכם. שימו לב לפרטים, אל תשאירו קצוות פרומים, וכך תמנעו מעצמכם כל עוגמת נפש עתידית.

*כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

סוגי סרטן נפוצים בקרב אוכלוסיית הגברים

מחלת הסרטן מגיעה בצורות שונות, ולמרבה הצער במקרים מסוימים היא מביאה למותו של החולה. בגברים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *