רקע ותהליך מימוש זכויות פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה הינה תסמונת אשר מאופיינת בכאבים עזים כרוניים בשרירים, בעצמות ובמפרקים. תסמונת זו נקראת גם דאבת שרירים. היא גורמת לתשישות, חולשה, כאבי ראש ועוד מגוון תסמינים עליהם נפרט מעט יותר בהמשך. מומחים מעריכים כי כחמישה אחוזים מאוכלוסיית העולם לוקים בתסמונת זו אולם רק חצי מהם מאובחנים מאומתים בשל הקושי היחסי לאבחן אותה. למרות שהיא יכולה להיחשב כמחלה לכל דבר היא עדיין נקראת ונחשבת כתסמונת והיא משפיעה על התפקוד האישי, החברתי והמקצועי בקרב הלוקים בה. תסמונת זו נפוצה בעיקר בקרב נשים אך גם גברים וילדים יכולים ללקות בה וככל שהגיל עולה כך יש סיכוי להתפתחות התסמונת.

מהם הגורמים להתפתחות הפיברומיאלגיה?

זו אחת הבעית של התסמונת הזו והיא שקשה מאוד לאבחן את התסמינים שלה. כאשר יש בעיה לאבחן את שורש התסמונת יש גם בעיה לטפל בה. על פי מחקרים ובדיקות בקרב חולים בפיברומיאלגיה נמצאו הקשרים לנושא הגנטי ולאירועים טראומטיים שונים, חבלות פיזיות או אפילו זיהומים שונים כמו מחלת הנשיקה. ניתן לזהות את המחלה כשיש כאבי שרירים או כאבי עצמות כרוניים, עייפות ותשישות כרונית, דיכאון וחרדה, הפרעות שינה, בעיות עיכול, רגישות לסביבה ועוד.

איך מטפלים?

יש 2 דרכים עיקריות לטפל בפיברומיאלגיה: האחת באמצעות טיפולים תרופתיים והשנייה באמצעות טיפולים לא תרופתיים כמו פיזיותרפיה, הידרותרפיה, טיפול CBT ועוד.

מימוש זכויות פיברומיאלגיה

כמו באינספור סוגים אחרים של מחלות שונות כאלה אדם לוקה במחלה כלשהי הפוגעת בתפקוד שלו הוא יכול לפנות לביטוח לאומי בבקשה לקבלת קצבת נכות. כדי לבדוק אם מגיע לכם הטבות או קצבה תוכלו להגיע בקשה לקבלת נכות כללית עם אבחנה חתונה של רופא מומחה בתחום וכן פגישות והליך ביורוקרטי לא פשוט מול המוסדות השונים. חשוב להבין כי אין הגדרה רפואית גורפת לכך שהתסמונת מוכרת כחמלה והיא לכשעצמה אינה מזכה על פי חוק בקצבת נכות או הכרה בנכות על ידי ביטוח לאומי. מה שכן עומד לטובתכם כביכול הם ההשלכות השונות של המחלה אשר עשויות לגרום לחברי הוועדה הרפואית הבוחנים את המקרה שלכם כן להכיר בכם בנושא זה. מלבד קצבת נכות ביטוח לאומי ומשרד הבריאות מסייעים בקבלת מימון חלקי או מלא של טיפולים שונים לאנשים הסובלים מכאבים כרוניים.

מימוש הזכויות הרפואיות שלכם

מרכז למימוש זכויות רפואיות מזמין אתכם ליצור קשר באתר או בטלפון ולבדוק את האפשרות למימוש הזכויות הרפואיות שלכם. בין אם אתם נפגעי פיברומיאלגיה ובין אם נפגעתם ממשהו אחר הפוגם ביכולת שלכם לתפקד, לעבוד ולהתפרנס כראוי, תוכלו לבדוק את הזכויות שלכם בביטוח לאומי ובחברות הביטוח והפנסיה שהמעסיק שלכם מפריש עבורכם. מימוש הזכויות הרפואיות שלכם היא זכותכם וכמובן בהתאם לסיטואציה הפרטית שלכם ניתן לבדוק אם מגיע לכם, מה מגיע ולמי צריך להגיש את הטפסים.

גם בטיפול בנושא מימוש זכויות פיברומיאלגיה חשוב לפנות לחברת מימוש זכויות רפואיות שכן החברה מתמחה בטיפול ובהתנהלות מול הגורמים השונים המנסים להקשות עליכם את התהליך כדי שתפרשו מניצול הזכויות שלכם ואלה יחסכו כסף. ייתכן ומגישים לכם פיצויים, קצבת נכות או לכל הפחות מימון מלא או חלקי לטיפול תרופתי או לא אלטרנטיבי במקרה של כאבים כרוניים ומחלות ראומטיות אחרות הנגרמות כתוצאה מהמצב.

חברת מימוש זכויות רפואיות מטפלת בין היתר בשירותי החזרי מס, מימוש זכויות רפואיות שונות, קצבת נכות, נפגעי עבודה, מימוש זכויות פיברומיאלגיה ועוד.

אודות לירן לביא

אולי יעניין אותך גם?

מימוש זכויות אי ספיקת כליות

מידע על מימוש זכויות והחזרי מס לחולים באי ספיקת כליות

בשנים האחרונות יותר ויותר חולים מאובחנים כסובלים ממחלות כליות שונות ובהם גם אי ספיקת כליות, …

תגובה אחת

  1. אבי דורני

    אני מטופל שמקבל החזרי מס מהמדינה על המחלה שלי, כל אחד יכול עם רצון עז. פשוט לפנות לאנשי מקצוע! וולך מימוש זכויות רפואיות, מומלץ ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *