קרית אתא: נדחתה הצעה להטיל ארנונה חריגה על המפעלים המזהמים

למרות שבחיפה אושרה העלאה של עשרה אחוזים ובקרית ביאליק אושרה העלאה של חמישה אחוזים למפעלים המזהמים, בקרית אתא דחתה המועצה את בקשתה של הילה שלם

מועצת העיר קרית אתא אישרה את צו הארנונה לשנת 2020 כפי שהיא מחוייבת על פי הנחיות משרד הפנים והארנונה בעיר תעלה ב-2.58 אחוזים והעירייה לא ביקשה עלייה חריגה מעבר להנחיות משרד הפנים.

שתי בקשותיה נדחו. הילה שלם
צילום: דורון גולן

בישיבת מועצת העיר ביקשה יו"ר האופוזיציה העירונית, הילה שלם, להטיל ארנונה חריגה של עוד כ-7.5 אחוזים על מפעלים מזהמים ובמקביל להקפיא את עליית הארנונה על פי צו משרד הפנים. יצוין כי מועצת העיר בקרית ביאליק אישרה עלייה חריגה של חמישה אחוזים, מעבר לצו הארנונה על מפעלים מזהמים בתחומה ועיריית חיפה אישרה העלאה של עשרה אחוזים. שתי בקשותיה של שלם נדחו על ידי הקואליציה העירונית.

"אם בערים אחרות מעלים ארנונה חריגה למפעלים מזהמים אפשר לעשות את זה גם בקרית אתא" אומרת שלם "זה גם היה מקל את הנטל על הקופה הציבורית. חבל שראש העירייה בחר שלא לפנות למשרד הפנים כדי להקפיא את עליית הארנונה למגורים".

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הארנונה למגורים בקרית אתא היא הנמוכה ביותר בקריות. קרית אתא נמצאת במקום ה-18 מבחינת ארנונה למגורים, קרית ים במקום ה-15 ואילו קרית מוצקין וקרית ביאליק נמצאות במקום ה-11.

אודות דורון גולן

אולי יעניין אותך גם?

קבוצת תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח'

קבוצת תשובה בראשותו של איציק תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח' בראשותו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *