בין בוגרי קורס צוללן: סמל אלון מקרית מוצקין

בין מסיימי קורס צוללן מחזור 115 נמצא גם סמל אלון, 20, מקרית מוצקין, שממשיך את דרכו של אביו ששירת אף הוא בחיל הים. מהיום נחשב סמל אלון לחלק מהצוות המבצעי של שייטת הצוללות.

קורס צוללן נחשב לאחד הקורסים ההתנדבותיים, הקשים והארוכים בצה"ל ומי שמסיים אותו משרת באחת מצוללות חיל הים תוך התחייבות לשירות קבע בתום שירות החובה. השירות עצמו כרוך באתגרים פיזיים ומנטליים והפעלות עצמה נמצאת ברמת סיווג כה גבוהה עד שרק לעיתים רחוקות מותר לפרסם מעט מפעילות שייטת הצוללות.

אני אוהב את הים. סמל אלון
צילום: דו"צ

סמל אלון, בוגר מגמת חשמל ובקרה בשייטת הצוללות, מספר שהוא רצה להגיע לקורס חובלים, אך נכשל בשלב הגיבוש. "הציעו לי לגשת לגיבושון של הצוללות וחשבתי לעצמי שכדאי לנסות", הוא מספר. "לא הכרתי את הצוללות לפני זה, הכניסו אותנו לצוללות לכמה דקות ובאותו רגע החלטתי שזה מעניין אותי".

במהלך הקורס המפרך חווה סמל אלון כמה רגעי משבר והוא מודה: "זה לא פשוט לשבת בכיתה וללמוד תחומים מורכבים בזמן שהחברים שלך שמשרתים בצבא, עושים פעילויות מבצעיות. היה לי רגע שבו חשבתי לעזוב את הקורס וללכת לחי"ר, אך בסופו של דבר הלימודים היו מאוד מעניינים והחברים שהכרתי פה זה משהו מטורף. אנשים שנמצאים ביחד כל הזמן ומכירים אחד את השני כל כך טוב וזה מחבר את כולם".

האהבה לים טבועה בסמל אלון מגיל צעיר. "תמיד שרצתי בים, אני אוהב את הים ממש מילדות ואני גולש וצולל". אביו שירת אף הוא בחיל הים, בתפקיד מסווג וסמל אלון אומר שהוא מרוצה מדרכו ומתעניין בכל מה שקשור לשירות שלו.

סמל אלון מגיע מבית דתי-מסורתי, אך לדבריו לאמונתו הדתית אין כל השפעה על השירות בצוללת. "מבחינת שמירת שבת, אין שום בעיה", הוא אומר, "כל עוד מדובר בשירות מבצעי, אז שירות מבצעי דוחה שבת".

75 אחוזים מתוך מסיימי מחזור 115 בקורס צוללן הם חילוניים, שמונה אחוזים מסורתיים ו-17 אחוז מגדירים עצמם דתיים. 54 אחוזים מהם היו בתנועת נוער לפני הגיוס, 67 אחוזים גרים בעיר, 25 אחוזים בישוב קהילתי ושמונה אחוזים הם בני מושבים. 88 אחוזים ממסיימי הקורס רצו להגיע ליחידה קרבית.

אודות דורון גולן

אולי יעניין אותך גם?

קבוצת תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח'

קבוצת תשובה בראשותו של איציק תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח' בראשותו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *