בקרית אתא השיקו את מרכז דיגיטלי חדש

מרכז ראשון מסוגו באזור הושק השבוע במעמד שר המדע והטכנולוגיה ח"כ אופיר אקוניס. המרכז הדיגטלי יעניק קורסים מקצועיים במחשב ללא עלות

היום (יום ג') השיקו שר המדע והטכנולוגיה, ח"כ אופיר אקוניס וראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ את המרכז הדיגיטלי החדש בקרית אתא המהווה בית למדע וחדשנות בקהילה ומציע קורסים במחשבים ללא עלות לתושבי העיר. 

השקת המרכז בקרית אתא, הוא חלק ממיזם ארצי של משרד המדע והטכנולוגיה להקמת מרכזי חדשנות ומדע ברשויות המקומיות במטרה לצמצם את הפער הדיגיטלי בישראל והוא מופעל על ידי עיריית קרית אתא ורשת המתנסים העירונית.

נשקת מרכז דיגיטלי בקרית אתא
צילום: עיריית קרית אתא

במרכז קיימות שתי כיתות לימוד דיגיטליות חדשניות עם עשרות עמדות מחשב, שם יוכלו תושבי העיר- נוער, מבוגרים וגיל הזהב, לקבל קורסים ללא תשלום במגוון רחב של נושאים בתחום המחשוב, האינטרנט והרובוטיקה. בשלב זה, פועלים במרכז שמונה קורסים שונים אשר נותנים מענה לצעירים ומבוגרים כאחד. 

המרכז הדיגיטלי מציע עשרות קורסים המיועדים גם ל"מתקדמים" (בעלי ידע מוקדם במחשבים) כדוגמת בניית אתרים, אפליקציות או רובוטיקה, וגם קורסים בסיסיים להכרת המחשב עבור אוכלוסיות שמעולם לא נכנסו לאינטרנט או שכלל לא מכירים את פעולות המחשב. לדוגמא הכרת התוכנות וורד, פאוור פוינט, אקסל, מערכת הפעלת ה- outlook ועוד.

לדברי שר המדע והטכנולוגיה, ח"כ אופיר אקוניס, "מטרתם של מרכזי 'דיגיטלי' של משרד המדע והטכנולוגיה היא להנגיש לכלל האוכלוסייה ידע טכנולוגי שימושי. המרכזים שפועלים במספר מוקדים בארץ, כמו פה בקרית אתא, מהווים בשורה ענקית לכל התושבים שמוזמנים להגיע ולקחת חלק במגוון קורסים בתחומי המחשב, האינטרנט והרובוטיקה והכל ללא תשלום".

ראש העיר, יעקב פרץ הודה לשר על הפרויקט המבורך וציין כי העירייה משתתפת באופן קבוע  בכל פרויקט קהילתי של משרד המדע לרווחת התושבים, לדבריו "המרכז הדיגיטלי בקרית אתא מאפשר לכלל תושבי העיר, ילדים, בוגרים ומבוגרים, לקבל הכשרה במגוון תחומים ללא עלות. העובדה שאנו מעניקים לילדים את הכלים להעשיר את עולמם ובה בעת להכשיר את האוכלוסייה הבוגרת להתחבר למציאות הטכנולוגית היא שהופכת את החברה הישראלית לחזקה יותר", עוד הוסיף, "בעידן בו מרבית השירותים הופכים להיות דיגיטליים, איננו יכולים להשאיר את התושבים ללא כלים מתאימים".


אודות בת-אל הרמן

אולי יעניין אותך גם?

בקרי PLC (Programmable Logic Controllers) הם המרכז החיוני בתעשייה האוטומציה ובשליטה במערכות מכניות רבות. מדובר במכשירים אלקטרוניים מתוכנתים המשמשים לבצע משימות של שליטה, ניטור וניהול בתהליכים תעשייתיים רבים. במאמר זה, נביא לך מבט עמוק על התפקיד, היישום והפוטנציאל של בקרי PLC.

ייעול העבודה ע"י טכנולוגיה מתקדמת

מהם בקרים מתוכנתים PLC ובמה הם עוזרים? בקרי PLC (Programmable Logic Controllers) הם המרכז החיוני …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *