ברך המלך – דרכים להתמודדות עם כאבי ברכיים

יש כל כך הרבה לחץ שמופעל על הברכיים שלנו! האם אתם יודעים, שברך צריכה לפעמים לסחוב משקל שמגיע למאות קילוגרמים, אפילו אם האדם שוקל 60 ק"ג בלבד? העומס הרב על מפרק הברך עלול לגרום לכל מיני פציעות, דלקות וכאבים שנחוש בברך באופן חד פעמי או קבוע. לכן, חשוב מאד לדעת כמובן איך אפשר לטפל בהתאם בברך שלנו, ואיך אפשר להפחית מעוצמת הכאב לאורך זמן. הכנו לכם מדריך מעניין, עם כמה טיפים ועצות שיוכלו לעזור לכם

מנוחה או פעילות?

נראה לפעמים שיש שתי אסכולות בטיפול בכאבים שצצים בברך שלנו. אסכולה אחת סוברת כי כנגד כאבים בברכיים הדבר הכי טוב זה לנוח. יש היגיון במחשבה הזו – הכאב הרבה פעמים נובע מלחץ שיש על המפרק שלנו או מדלקות שונות, ומנוחה היא פעמים רבות הפתרון הכי טוב כשיש כאב כלשהו. מצד שני, גם לפעילות גופנית יש היגיון. היא משפרת את הסיבולת של מפרקי הברכיים שלנו, וגם מונעת את הניוון שלהם. החיזוק של הגפיים התחתונות שלנו, גם מאפשר להוריד קצת מהלחץ על מפרק הברך, ולשפר את האחיזה שלנו בקרקע. אז מה הפתרון הנכון? נתחיל בזה שאכן הטיפול הבסיסי מתחיל במנוחה. את זה אפשר לעשות גם בלי שום הנחיה מבחוץ. אם אתם מעוניינים בתוכנית לפעילות גופנית לטיפול בכאבי הברכיים שלכם, יש להיוועץ ברופא או בפיזיותרפיסט, שיוכלו להסביר לכם איך להתחיל לעשות אימון נכון.

תרופות נגד כאבים

טיפול נוסף שיכול כמובן לסייע נגד הכאבים בברכיים הוא לקחת תרופות נגד כאבים. קודם כל אפשר לקחת את התרופות הרגילות נגד כאבים בגוף, שיכולות לעתים להקל על הכאבים הללו. עם זאת, פעמים רבות הכאבים בברכיים הם חזקים יותר ואי אפשר להסתפק בנטילת אקמול וציפייה לטוב. לכן, יש ללכת לרופא, להבהיר לו את מהות הכאב בברך ולבחון את הסיבה לכך שהברך כואבת. לאחר מכן הרופא יוכל לרשום תרופה לשיכוך כאבים שהיא חזקה יותר במינון מתאים. ישנן גם זריקות נגד כאב שבמקרה הצורך תוכלו לקבל אם הכאבים הם חזקים במיוחד.

האם יש צורך לרדת במשקל?

יש מקרים שבהם הכאבים בברך מתחילים להתפתח באופן הדרגתי, ומתקיימים בין היתר משום שהאדם סובל מעודף משקל. כמובן שבמצב כזה יש לפנות לדיאטנית על מנת להתחיל בטיפול תזונתי ולשנות את התפריט שלכם. פעמים רבות, ירידה במשקל היא חלק חשוב מאד בפתרון נגד הכאבים, והיא מאפשרת את הפחתת הלחץ על הברכיים. ממילא פתרון זה גם משתלב עם פתרון שכבר הזכרנו – החשיבות של הפעילות הגופנית.

טיפולים אחרי פציעה

אם נפצעתם באזור הברך וכתוצאה מזה אתם סובלים מכאבים חדים, יש כמה פעולות שכדאי לעשות מהר. כדאי מאד לשים על האזור הפגוע קרח, אשר יקטין את הנפיחות ואת עוצמת הכאב, וכן יש לחבוש את האזור, רצוי בעזרת תחבושת אלסטית. כדאי להגביה את הברך שלכם עם עזרים מסוימים כדי לגרום לדם לזרום בצורה טובה יותר לברך, וגם להפחית את הלחץ והמשקל עליה.

לזכור שכל טיפול תלוי בסוג הכאב

יש הרבה מאד שיטות לטפל בכאבים בברכיים – החל ממשחה טבעית ביתית ועד לניתוחים מורכבים. כמובן שחשוב לזכור שהפתרון המתאים צריך להתאים לסיבה שבגללה נגרם לכם הכאב מלכתחילה. יש כאבים שמתפתחים בברכיים בגלל פעילות גופנית מאומצת מידי, אחרים בשל עודף משקל, ויש כאלה הנובעים מתגובה דלקתית מסוימת, מחלה כרונית, ויש עוד סיבות רבות. אם אתם לא בטוחים למה בכלל הברך שלכם כואבת, כדאי קודם כל לפנות לרופא שיאבחן את הבעיה ואת מהות הכאב – ואז תוכלו כמובן לקבל את הטיפול המתאים.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

מתנות יוקרתיות – מארזי השוקולד לאירועים מושלמים

שוקולד פרלינים מהווה חלק מהאמנות של עולם השוקולד. מארזי פרלינים הפכו לסמל של יוקרה בכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *