ד"ר ביזנס/ מאיפה מתחילים?

ד"ר יואל סולם
(צילום: רפי זוהר)

במסגרת עבודתי אני פוגש לא מעט יזמים אשר מעוניינים להגשים את חלומם ולפתוח עסק. מרביתם להוטים לצאת לדרך והשאלה הראשונה שהם שואלים היא מהיכן מתחילים ומה הצעד הראשון שיש לעשות? הנתונים בישראל מצביעים על כך שבשנים האחרונות, כ- 900 עסקים נסגרים בכל שבוע ולכן, אין ספק שמדובר בשאלות חשובות מאין כמוהם.

פגשתי לא מעט יזמים במהלך העשור האחרון ולעתים כבר בפגישה הראשונה נאלצתי בצער לפוצץ את החלום שלהם ולהסביר להם שסיכויי ההצלחה שלהם לא גדולים, או ששלחתי אותם לעשות שיעורי בית נוספים לפני שיוצאים לדרך, כי אין ספק שמדובר ברגע מכריע להצלחתו של כל עסק.

ישנם כמובן גם מקרים אחרים, כמו פגישות, בהן מהרגע הראשון משהו נראה מיוחד, שונה ועם פוטנציאל ממשי נכון. בפגישות כאלה אני תמיד מציע ליזמים לצעוד את הצעד הראשון ולבנות תוכנית עסקית. חשוב בנקודה זו להבהיר שתוכנית עסקית אינה יכולה להבטיח הצלחה, אולם מחקרים ברחבי העולם מצביעים על כך שכתיבת תוכנית עסקית משפיעה באופן חיובי על סיכויי ההצלחה, וכי עסקים שלא כתבו תוכנית, הינם בעלי סיכויים גבוהים יותר להיכשל מבחינה עסקית.

תוכנית עסקית תבחן עבורכם את סיכויי ההצלחה של העסק, תבחן את התחרות העסקית בשוק ותציג לכם את המתחרים העיקריים. התוכנית אף תזהה את קהל היעד הפוטנציאלי ותמליץ לכם כיצד לפעול בצורה שיווקית על מנת להגיע אליו, תבחן את המודל הפיננסי שלכם ולבסוף תציג לכם באופן ברור את הנתיב העסקי הנכון ואת אבני הבוחן שיספקו לכם מפה מוחשית להתקדמות העסק.

הכותב הוא יואל סולם, ד"ר למנהל עסקים, מרצה בכנסים בין לאומיים. בעל חברת "יאיא – ייעוץ וליווי למצוינות עסקית" ומחברם של חמישה ספרים בנושאי ניהול ויזמות.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

יועץ פיננסי בחיפה

בניית אסטרטגיית פעולה עסקית מצליחה

ניהול פיננסי יעיל הוא המפתח להצלחה של העסק, ולעיתים קרובות דורש ידע מתקדם בנושא. המציאות …

תגובה אחת

  1. אלוף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *