החג הלבן שלי / גל אלקיים פרנג'י

כצמחונית, חג השבועות הוא החג האהוב עלי, כי הכל נאפה על טהרת הגבינות המאפים ושלא נדבר על הקינוחים. מה שהכי בולט בחג הזה הן עוגות הגבינה, אין שולחן חג בלי עוגת הגבינה המסורתית והקלאסית, בכל פעם שאני מכינה אותה הלב שלי מחסיר פעימה, ורק כשאני מוציאה אותה מהתבנית, לבנה גבוהה וללא סדקים, פעימות הלב חוזרות אלי. את עוגות הגבינה שלי אני אוהבת ללא תוספות מיותרות, מפזרת אבקת סוכר או פרי לקישוט וזהו.

לחם שמרים גבינות

לבצק: 500 גרם קמח.

30 גרם שמרים טריים /10 גרם שמרים יבשים.

80 גרם סוכר.

180 גרם חלב.

60 גרם חמאה מומסת.

2 ביצים.

1 כף שטוחה מלח.

ביצה להברשה.

למלית : ממרח פסטו/ עגבניות מיובשות.

צנוברים.

גבינת פרמזן.

גבינה מוצרלה.

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל- 180 מעלות. מקציפים  קלות במיקסר: חלב, ביצים וחמאה, מוסיפים סוכר, שמרים וקמח מנופה ולשים עם וו גיטרה כשמונה דקות, על מהירות בינונית. מוסיפים מלח ולשים עוד 2 דקות, עד לקבלת בצק רך ונעים למגע. שמים בקערה ומכסים בניילון נצמד, מתפיחים כשעה עד להכפלת הנפח.

מעבירים למשטח עבודה מקומח ומרדדים לעלה בעובי 5-7 מ"מ. מורחים בממרח הפסטו/ עגבניות, מוסיפים גבית וצנוברים וחותכים למלבנם באורך 5 ס"מ. משמנים תבנית אפייה ומתחילים לסדר את המלבנים בתבנית. את המלבן הראשון מצמידים לדופן התבנית, כשהצד עם הגבינות פונה אלינו וכך ממשיכים הלאה עד המלבן האחרון, שבעצם סוגר את המאפה. מברישים בביצה ואופים כ-20 דקות עד להשחמה.

לחם גבינות
צילום: יפית בשבקין

עוגת גבינה קלאסית

תבנית קוטר 20

תחתית בצק:

1 כוס קמח, 100 גרם חמאה קרה, 1/4 כוס אבקת סוכר, 2 כפות חלב.

עוגה:

8 ביצים, 1 קילו גבינה לבנה 5 אחוז, 2 שמנת של פעם, 1 כוס סוכר, חצי כוס קמח, 2/3 כוס קורנפלור,  80 גרם פודינג וניל, כוס חלב, 70 גרם חמאה מומסת, מעט גרידת לימון.

אופן ההכנה:

לעטוף תבנית בנייר אפייה.

לתחתית: במעבד מזון לערבב את כל חומרי התחתית עד קבלת בצק פירורי, להדק בשכבה אחידה לתבנית ולחורר את הבצק. לאפות על 180 מעלות במשך כ-15 דקות.

למלית הגבינה: לחמם תנור ל-240 מעלות, מניחים בתחתית התנור תבנית עם מים על מנת ליצור אדים. להפריד חלבונים ולהקציף עם חצי כוס סוכר עד לקבלת קצף רך. בקערה טורפים חלמונים, חצי כוס סוכר, גבינות (לסנן נוזלים לפני) לנפות קמח וקורנפלור, פודינג וניל וטורפים היטב לתערובת חלקה וללא גושים מוסיפים חלב וחמאה מומסת וגרידת הלימון. לקפל את תערובת הגבינה בקצף ביצים עד תערובת אוורירית וחלקה ויוצקים לתבנית.

אופים כ-15 דקות בחום גבוה עד קבלת קרום שחום, מוציאים את התבנית ומנמיכים את התנור לחום של 160 מעלות. בינתיים, מעבירים סכין בהיקף העוגה ומשחררים את שולי העוגה כדי לאפשר לה להתרומם, עוטפים את דפנות העוגה בנייר כסף על מנת שדפנות העוגה יישארו בצבע לבן ומחזירים לתנור לעוד כשעה וחצי.

 

עוגת גבינה
צילום: יפית בשבקין

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

שוקולד טופי אנגלי, פשוט קל להתאהב בו

שוקולד טופי אנגלי אין ספק שמדובר באחד הממתקים וחטיפי השוקולד האהובים ביותר, ילדים וגם מבוגרים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *