"הילד בן 20, מה הם נזכרו"

משפחות רבות בקרית אתא קיבלו השבוע הודעות על דרישת תשלום חוב של אגרת גני ילדים, שנוצרו לפני שנים רבות. העירייה: "הקפאת כל החיובים עד לבדיקה פרטנית"

דרישת תשלום חוב אגרת גני ילדים של עיריית קרית אתא

לקראת פתיחת שנת הלימודים, רבים מתושבי קרית אתא קיבלו בשבוע האחרון דרישות תשלום עבור חוב אגרת גני ילדים מעיריית קרית אתא. עד מהרה התברר, שחלק ניכר מדרישות החוב מתייחסות לחובות ישנים, כאלה המתייחסים לתקופה של לפני עשר שנים ויותר. ההודעות על דרישת החוב נשלחו להורים בדואר, ללא ציון תאריך על הודעת דרישת החוב.

יו"ר האופוזיציה העירונית, חברת מועצת העיר הילה רובין שלם, ביקשה מההורים שקיבלו דרישות תשלום חוב ישנות לפנות אליה, ועד מהרה הצטברו אצלה מאות פניות.

"הבן שלי בן 30 וחוב הגן עומד על סכום של 470 שקלים", כתב לה אחד ההורים. "איזה קטע…גם אני קיבלתי חוב לילדה שלי, שתכף עולה לכיתה ו׳ ורשום על חוב מגן עירייה", הוסיפה אחת האמהות.

"גם אני קיבלתי דרישה לתשלום והילדים שלי כבר בני 17 ו-14, מדברים על חוב מלפני 10 שנים והילדים כבר לא גרים בקרית אתא מעל שמונה שנים", אמר אבא נוסף. אמא אחרת סיפרה: "קיבלתי והבן שלי בן 20. לפני שבע שנים הוצאתי אישור היעדר חובות ואף פעם לא אמרו שיש לי חוב. פתאום אתמול בדואר חיכה לי המכתב. השאלה היא איך לפני שבע שנים לא ידעו בעירייה שיש לי חוב, הילד בן 20, איפה הם היו 15 שנה, אין התיישנות?".

פועלת מול העירייה. הילה רובין שלם
צילום: דורון גולן

חברת המועצה הילה רובין שלם, שהבינה כי יש מאות הורים שקיבלו דרישה לתשלום, גייסה את עו"ד ענבל מורגן, שהודיעה כי היא מוכנה לעזור. עד כה חתמו עשרות משפחות על ייפוי כוח, בדרישה לעצור את דרישות החוב. שלם הודיעה כי היא פועלת מול העירייה, על מנת לעצור את המשך משלוח הודעות דרישת החוב ובמקביל להקפיא את כל דרישות החוב שכבר נשלחו על מנת שהעירייה תקיים בירור מעמיק בנושא זה ותשלח הודעות דרישת חוב רק למי שבאמת חייבים.

בעיריית קרית אתא הבינו עד מהרה שמשהו אינו כשורה עם הודעות דרישת החוב ומהעירייה נמסר: "ראש העירייה יעקב פרץ, הורה על הקפאת כל החיובים עד לבדיקה פרטנית של כל דרישת חוב. אנו בודקים את הנסיבות שבגינן נשלח המכתב במועד זה ובכל מקרה ניתן מענה לפניות התושבים בנושא במחלקת החיובים בטלפון 04-8478931 או 04-8478413 ניתן גם לשלוח הודעה פרטית עם כל הפרטים בעמוד הפייסבוק של העירייה".

אודות דורון גולן

אולי יעניין אותך גם?

מימוש זכויות אי ספיקת כליות

מידע על מימוש זכויות והחזרי מס לחולים באי ספיקת כליות

בשנים האחרונות יותר ויותר חולים מאובחנים כסובלים ממחלות כליות שונות ובהם גם אי ספיקת כליות, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *