"כולם חשבו שנעלמתי, אבל לא"

תום יצחקי מקרית ביאליק היה הפייבוריט לזכייה בעונה הקודמת של בייקאוף, ואחרי שזכה במקום השני הצליח לגרום לסערה ברשת. אחרי התוכנית החליט להתמקצע בקינוחי פטיסרי טבעוניים ועכשיו הוא מוכר אותם מדירה קטנה בתל אביב

לפני כשנה וחצי השתתף תום יצחקי (37), בתוכנית הריאליטי 'בייק אוף' והצליח להגיע למקום השני בתוכנית, אבל, מאז שהסתיימו צילומי התוכנית, הוא החליט לקחת פסק זמן להתעסק בדבר הבא והקדיש, ימים כלילות, לפיתוח מתכונים לקינוחים טבעוניים.

לא נעלמתי. יצחקי
צילום: אמיר מנחם

יצחקי הוביל במהלך כל העונה ונחשב למשתתף המועדף על הקהל, יעידו גם התגובות שגעשו ברשת, יום לאחר הגמר, אליו הגיע למקום השני. צופי התוכנית העלו קונספירציות של ההפקה ולא הבינו איך המקצועיות של יצחקי לא הספיקה להביא אותו למקום הראשון.

יצחקי בחר להתמקד במה שחשוב. למן ההתחלה הוא הודיע שהוא לא מתכוון להתפרסם, הוא יותר מתכוון להתמקצע. וכך, לאחר הגמר התכנס בתוך עצמו ולימד את עצמו להתמקצע בקינוחים טבעוניים.

"כולם חשבו שנעלמתי, אבל לא נעלמתי", הוא אומר השבוע. "עבדתי בשקט כדי להפוך את הקינוחים לקינוחים טבעוניים בסגנון פטיסרי צרפתי, וזה הצריך ממני עבודה מרובה לפיתוח וחשיבה על מתכונים, שלא יראו רק קינוחים ברמה גבוהה, אלא גם הטעם שלהם יהיה מעולה, למרות שהרכיבים לא דומים לשל המקור".
יצחקי נולד וגדל בקרית ביאליק ומסתבר שחיידק האפייה כונן בו מאז ומתמיד. לדבריו, כבר בגיל  15, התחיל לעבודה בקונדיטוריה בימי החופש הגדול. יצחקי עבד בקונדיטוריה שנחשבה אז למובילה בקריות 'בית המאפה של אורי', שמאז כבר נסגרה.

 "זה התחיל מזה שהצטרפתי לחבר שעבד בקונדיטוריה הזו, אחרי שאמא שלו נפטרה והוא לקח חלק בכלכלת הבית, הייתי מגיע בעיקר לעזור לו ולארח לו לחברה. נדלקתי על התחום וממש אהבתי את עניין האפייה, עד שהתחלתי לאפות גם בבית. עם הזמן רציתי לעשות קעקוע ואמא שלי לא הסכימה, אבל היא אמרה לי שארוויח כסף ואשלם עליו בעצמי. היא לא באמת חשבה שאלך לעבוד, אבל כמובן שהמשכתי לעבוד בקונדיטוריה והרווחתי את הכסף לקעקוע שרציתי".

חשוב לי שיהיה ואוו ללקוחות. יצחקי
צילום: עצמי

יצחקי לא חשב שיעסוק בזה בהמשך חייו, אבל איך אומרים: אדם מתכנן תוכניות ואלוהים צוחק? אז יצחקי לא חשב שיהיה קונדיטור וכשהשתחרר מהצבא נרשם לקורס מאמני כושר, אבל השתעמם. "לא ידעתי שאת זה אני אעשה כל החיים, אבל מאז אני חושב רק על זה, תמיד מתכנן בראש את הקינוח הבא וחושב על מתכונים. החלטתי להמשיך עם הקונדיטוריה ובזה אני מתעסק יום יום. לא הולך לישון, מהבוקר ועד הלילה הראש לא מפסיק לעבוד ולחשוב, מה פספסתי ואיך אני יכול לשפר. באופן אישי, הקונדיטוריה נותנת לי עניין וגורמת לי להיות מאוד עסוק".

כמה עסוק? לדברי יצחקי, לעיתים הוא אפילו מוותר על בילויים וזוגיות כדי להיות מרוכז כל כולו באפייה. "לפעמים אני עובד 16 שעות רצופות, מתעסק בזילוף ובאפייה שעות ולא מרגיש את זה, כי אני נהנה. כל רגע שיש לי אני מקדיש לאפייה, כל דבר אחר כרגע זה בזבוז זמן מבחינתי. אני מת לזוגיות, וכנראה שזו תהיה מישהי מהתחום, שיהיו לנו תחומי עניין משותפים, ואולי אפילו נפתח משהו יחד".

לקינוחים טבעוניים הגיע, אחרי שהבין לאן הרוח נושבת בעולם הקולינרי. "זיהיתי מגמה לאיפה העולם הולך, וגם פנו אלי מספר לקוחות טבעוניים ושאלו אם אני עושה קינוחים טבעוניים. הבנתי שהתבאסו כי לא היו קינוחים בסגנון של פטיסרי צרפתי. אני לא טבעוני, אבל בדרך, ולאט לאט משנה הרגלים של שנים".
יצחקי לא למד קונדיטוריה, אבל עבר כמה השתלמויות אצל מספר שפים צרפתיים, שנחשבים לגדולים ביותר. " אין לי תעודה מבית ספר מוכר בארץ, אבל ההתקדמות הגדולה ביותר שלי הגיעה מכריסטוף מישלאק, אחד הפטיסיירים הטובים בעולם, ששינה לי את הראייה על קונדיטוריה. כשטעמתי את הדברים שלו, הבנתי שבארץ אנחנו במקום רחוק ממה שיש לעולם להציע בעולם הקינוחים. הייתי בהלם מהטעמים שחוויתי, מהקינוחים שלו, הפחזנית שלו הייתה בעלת טעם מיוחד וזה רגע שלא ישכח לעולם עבורי".

מרובה לפיתוח וחשיבה, יצחקי
צילום: עצמי

יצחקי יוצר, כל שעות היום ועובד מאוד קשה, אבל הפרס שלו הוא תגובות מהלקוחות שלו, שמעריכים את השעות שהוא עובד בשבילם. "אין דבר יותר כיף מאנשים שיודעים שאתה עושה בשבילם והם נהנים מזה, אתה משקיע את כולך בזה. חשוב לי שזה יהיה ואוו ללקוחות מבחינת הטעם. חשוב לי לרצות ולעשות לאנשים טוב, כי אין כמו תגובות של אנשים מבסוטים, זה עושה לי את היום. אני גם דואג לפנק את הלקוחות שלי כדי שיהיו מרוצים באופן מלא"
היום עובד יצחקי מתוך דירה קטנה בתל אביב והלקוחות מגיעים אליו, מפה לאוזן. "לפני כחודש התחלתי פרסום אינטנסיבי של המוצרים. אחרי שנה וחצי של עבודה אינטנסיבית על ניסויים ופיתוח של קינוחים, הגעתי היום לרמה גבוהה".


אודות בת-אל הרמן

אולי יעניין אותך גם?

מירי צור- לעצב את החלום שלך

מעצבת הפנים מירי צור, היא דוגמא מוחשית לרפורמה והחדשנות המובאת בימים אלו בעולם עיצוב הפנים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *