ואז עולה השאלה: להפעיל את ביטוח הרכב?

לאחר ההתאוששות מתאונת דרכים, רבים נוטים להפעיל מיד את חברת הביטוח שלהם, בלי לחשוב על ההשלכות של פעולה זו. חברת הביטוח בהחלט עשויה להיות כלי הכרחי וחשוב מאוד בטיפול בנזקי התאונה, בפיצוי הגורמים המעורבים, ובסיוע בניהול תביעה משפטית. עם זאת, ישנם מקרים מסוימים בהם אנשים ייטו להסס בטרם יפנו לחברת הביטוח. מאמר זה יפרט על מספר מקרים מסוג זה.

ביטוח אשר אינו מכסה את הנזק שנגרם

ביטוח מקיף, אשר נחתם טרם התאונה, מספק הגנה ופיצוי כספי מקיף על נזקי התאונה כולל פיצוי לצד ג' שהיה מעורב, כיסוי במקרה של פגיעות בנפש, והחזר על הנזק שנגרם לכלי הרכב. ביטוח מקיף יכלול לעיתים גם הערכת שמאי, אשר ידווח על ממצאיו, ועל הכדאיות של תיקון כלי הרכב הניזוק. לחלק מהאנשים אין ביטוח מקיף לכלי הרכב שלהם. התבססות על ביטוח חובה בלבד לכלי הרכב, הופכת את הפעלת חברת הביטוח לעיתים קרובות לחסרת טעם לחלוטין. ביטוח החובה נועד בראש ובראשונה להעניק פיצוי במקרה של נזקים גופניים ופגיעות בנפש. במקרה של אובדן כושר עבודה הנגרם לאחד מהמעורבים בתאונה, הפיצוי עלול להיות עצום, מאחר ועל הפוגע להחזיר לנפגע סכום השווה לאובדן ההכנסות הכולל שלו, שיתכן ויימשך עד סוף חייו. כאשר מדובר על פגיעה פשוטה בין כלי רכב, ללא פגיעה גופנית כלשהי, חלק מהאנשים יהססו לפנות אל חברת הביטוח, פשוט כי לא יצפו לקבל ממנה פיצוי.

פחד מפני העלאת תעריף הביטוח העתידי

לעיתים, הרתיעה מפנייה לחברת הביטוח נוגעת לשיקול כלכלי נטו. חברות הביטוח השונות שומרות מידע הנוגע למועדי הפעלת הביטוח אשר הן מספקות על ידי הלקוחות ולגבי תביעות על תאונות בהם היו מעורבים. כך, החברה יכולה לדעת מי הם הלקוחות המועדים לפורענות, ויכולה להעלות את תעריף התשלום החודשי שלהם, כדי לפצות על הסיכון הגדול יחסית שהיא לוקחת על עצמה בבטחה אותם. נהגים אשר יודעים שתעריף הביטוח שלהם צפוי לעלות בגלל תאונות עבר שבהן היו מעורבים, יהססו לעיתים ליצור קשר עם חברת הביטוח במקרה של נזק לכלי הרכב שלהם. במידה ומדובר בנזק יחסית מינורי, אשר אינו מצדיק תיקון כדי להמשיך בנסיעה, יתכן והעלאת תשלומי הביטוח העתידיים הופכת תיקון עצמי ליותר משתלם בראייה ארוכת טווח. 

רצון להימנע מתביעת שיבוב ולסגור את הנושא באופן פרטי עם צד ב'

תביעת שיבוב היא למעשה כניסה של חברת הביטוח למאבק המשפטי במקום הצד הנפגע בתאונת הדרכים. תביעת השיבוב מאפשרת לחברת הביטוח לנהל את המאבק המשפטי גם ללא הסכמה מלאה של הצד הנפגע, במידה והוא קיבל מידיה פיצוי כספי על הנזק שנגרם לו. לעיתים, הצד הנפגע והפוגע מעוניינים להימנע מתביעת שיבוב, ורוצים לסגור את העניין באופן עצמאי, בלי לפנות לבתי הדין. במצבים אלו, הצד הנפגע יימנע מלפנות אל חברת הביטוח, וינסה לסגור את הנושא באופן עצמאי לחלוטין, מאחר ובפנייה אליה וקבלת פיצוי כספי הוא למעשה מאפשר לה להתחיל מאבק משפטי במקומו.

כוונה להיפטר מכלי הרכב בזמן הקרוב

בסופו של דבר, מצבו של כלי הרכב, וערכו הבסיסי, הם אלו אשר קובעים את גובה הפיצוי שיתקבל מחברת הביטוח. רכב יוקרתי במיוחד, אשר נפגע מיד לאחר רכישתו, יזכה את בעליו בהחזר כספי משמעותי מחברת הביטוח, במידה ויש לו ביטוח מקיף. כלי רכב מיושן לעומת זאת, יזכה את בעליו בסכום זעום, אשר מבטא את הנזק הכספי הנגרם לכלי הרכב. אם הרכב מיועד לגריטה בזמן הקרוב בכל מקרה, יתכן מאוד שהפנייה לחברת הביטוח היא למעשה מיותרת לחלוטין.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

מתנות יוקרתיות – מארזי השוקולד לאירועים מושלמים

שוקולד פרלינים מהווה חלק מהאמנות של עולם השוקולד. מארזי פרלינים הפכו לסמל של יוקרה בכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *