והעיקר לא להתבייש כלל

דליפת שתן היא בעיה ממנה סובלות נשים רבות, בכל גיל. דליפות השתן מתחלקות לרוב לדליפת שתן במאמץ פיזי, ודליפת שתן הנובעת מהתכווצות בלתי נשלטת של השלפוחית המלווה בתחושת דחיפות. מאחר ולא מתקיים שיח נרחב על הנושא, נשים רבות חשות שמדובר בבעיה מביכה ונדירה, ולא פונות לקבל טיפול. הצעד הראשון בדרך לפתרון דליפת שתן, הוא להפסיק להתבייש, ולקבל סיוע.

טיפול תרופתי ומנגנון הפעולה שלו

פעמים רבות, הטיפול אשר יומלץ לכן כדי להתמודד עם דליפת השתן, הוא טיפול תרופתי. הטיפול התרופתי הקבוע עלול להישמע מאיים לחלק מהמטופלות, אשר אינן מבינות את המנגנון העומד מאחוריו. דליפת שתן המלווה בתחושה עזה של צורך להתפנות, מתרחשת לרוב עקב התכווצות לא נשלטת של השלפוחית. התכווצות זו מתווכת על ידי סיבי עצבים פרה סימפתטיים, הקשורים לפעולות אשר הגוף עושה כאשר הוא רגוע, כמו לאכול ולהתפנות. כאשר מערכת זו עובדת ביותר מדי עוצמה, התוצאה היא שלפוחית שתן אשר נוטה להתכווצויות.

הטיפול התרופתי בבעיה הוא פשוט – הפחתת פעילות המערכת הפרה סימפתטית. זהו הטיפול הנפוץ ביותר, והוא טיפול ותיק, מוכר ויעיל. תופעת הלוואי העיקרית של הטיפול התרופתי, היא תחושה של יובש בפה. תחושה זו נובעת מכך שהפחתת פעילות המערכת הפרה סימפתטית משפיעה על פעולות נוספות אשר מבוצעות במצבים רגועים, כמו פעילות מערכת העיכול והפרשת הרוק, ומעכבת אותן.

פיזיותרפיה ועזרים נלווים

נשים רבות מוצאות את הפתרון לבעיית דליפת השתן בעזרת פתרונות מכנים פשוטים ויעילים כמו מוצרי דיפנד לספיגה. אחרות, הסובלות מבריחת שתן תוך כדי מאמץ גופני, יוכלו לעיתים לפתור את הבעיה על ידי הכנסת טמפון אשר יגביר את הלחץ לסגירת השופכה. פעמים רבות, הפתרון הטוב ביותר הוא פתרון אינטגרטיבי, הכולל את השימוש בעזרים המכניים עם טיפול פיזיותרפיה.

פיזיותרפיה לטיפול בבעיה של דליפת שתן, תתמקד בחיזוק שרירי רצפת האגן, לצד תרגילים לחיזוק השרירים המסייעים לחסימת השופכה. ההשפעה של תרגול פיזיותרפיה אינה מיידית, כמו גם כמה מהפתרונות האחרים, אך מדובר בדרך הטבעית והבריאה ביותר לפתור את בעיית דליפת השתן, וחבל מאוד לוותר לא להיעזר בה. ישנם פיזיותרפיסטים אשר התמחו בטיפול בבעיות רצפת האגן אצל נשים, והם לרוב יוכלו להעניק את הטיפול המקיף ביותר.

טיפול כירורגי

לעיתים, כאשר הבעיה הופכת להיות חמורה ומפריעה בצורה קריטית לאיכות החיים, ניתן לשקול גם לטפל בה בעזרת ניתוח. הניתוחים לטיפול בדליפת שתן כוללים בין השאר השתלה של רצועה, אשר מספקת לחץ נוסף וחיצוני על השופכה. רצועה זו מסייעת למאמצים הטבעיים של השרירים לבלימת דליפת השתן, ויכולה לפתור את הבעיה באופן מוחלט. לעיתים, דליפת השתן נובעת פשוט משינוי המיקום של שלפוחית השתן לאחר הלידה, וצניחתה לאחור לתוך תעלת הנרתיק. צניחה זו מקשה על התרוקנות מלאה באופן יזום, וגורמת לדליפות שתן רבות. הטיפול הניתוחי ישיב את השלפוחית למקומה ויפתור את הבעיה.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

מתנות יוקרתיות – מארזי השוקולד לאירועים מושלמים

שוקולד פרלינים מהווה חלק מהאמנות של עולם השוקולד. מארזי פרלינים הפכו לסמל של יוקרה בכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *