זה הזמן לרענן

טקסי הסיום מאחורינו, החופש הגדול לפנינו וזה בדיוק הזמן לרענן את חדרי הילדים לקראת שנת הלימודים הבאה

החופש הגדול הוא הזמן האידיאלי לעיצוב חדר הילדים. זה זמן טוב לרענון וגם לבדיקה מחדש מה ממשיך לשנה הבאה ומה כבר לא משרת את הילד וכדאי להפטר ממנו. כמו כן, כיון שזהו זמן שבו הילדים בחופשה מביה"ס, אפשר לשתף אותם בתהליך בחירה ועיצוב החדר שלהם , זוהי עשייה מהנה ומגבשת, המעניקה לילד תחושת שותפות ואחריות על החדר והחפצים שלו.

עיצוב דלית ונגרובסקי (צילום: אלעד גונן)

מנהלת קשרי אדריכלים בחברת אלוני, המעצבת רביד גרינשפן, מעניקה טיפים לעיצוב חדרי ילדים:

לוח מחיק שהוא גם חיפוי קיר דקורטיבי – חפו קיר אחד באריחים לבנים ייחודיים, שאפשר לצייר עליהם ולמחוק. הילדים ישמחו לזכות בלוח השראה אישי משלהם ובפינה שבה יוכלו לקשקש על הקירות. אריח כזה מומלץ גם לשלב בחדר הרחצה של הילדים, כך שיוכלו לצייר עם צבעים במהלך הבילוי באמבטיה.

הכניסו צבע – אם הריהוט נייטרלי רצוי להכניס מעט צבע לחלל באמצעות טפט מיוחד שיעניק אופי לחדר. כיום מוצעים טפטים המתאימים לשני המינים, כדאי מאוד אם יש ילד וילדה בחדר או שהחדר עובר מאחות לאח. זכרו שטפטים תמיד ניתן להחליף.

עיצוב רייצל אובזילר (צילום: אודי גורן)

תנו תחושה חמימה בחדר – על מנת להעניק חמימות בעיצוב החדר, שלבו פרקט עץ או למינציה. ההיצע רב ויש אין ספור של גוונים שיכולים להביע אמירה עיצובית. לדוגמה, עץ ווש לבן מעניק אווירה של ים, אפשר לשלב פסל של ספינה, טפט מיוחד של עוגנים קטנים, גוון של עץ אלון טבעי מתאים לכל גוון או צבע שנבחר לחדר וכן לכל צעצוע מרכזי שיש בחדר.

עיצוב סקנדינבי – מגיע אלינו מאירופה והפך לטרנד מרכזי בעיצוב הבית, נכנס גם לחדרי ילדים. זהו עיצוב מינימלי עם קריצה מיוחדת והומוריסטית של גוונים שחור, לבן אפור, לדוגמה, שימוש בטפט לבן עם ציורי טיפות קטנות שחורות ושילוב אותה סקאלת צבעים בשאר האלמנטים בחדר, למשל בסדרת תמונות קטנות, או שרשרת דגלונים בצבעים תואמים.

עיצוב רייצל אובזילר (צילום: אודי גורן)

צבע – צביעת קירות היא פתרון זול מהיר ונוח עם אמירה עיצובית, אם זה לצבוע בגוונים עדינים ואז לשלב שטיח צבעוני, או צביעת קיר אחד שיעשה אמפקט יותר משמעותי ויתר הקירות ישמשו כרקע. שימוש בצבע ייעודי שהופך את הקיר ללוח שניתן לכתוב עליו  יכול להגדיר את פינת היצירה של הילדים.

טקסטיל – שטיחים סרוגים בגוונים עדינים, או שטיחים עם הדפסים מיוחדים או פסים, וילונות שמשתלבים עם השפה העיצובית, מוסיפים לאווירה חמימה, ביתית, מפנקת ומלאת אהבה.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

צילום עצמי

ספר ילדים לזכרה של מריה טל ז"ל

ספר ילדים ראשון מסוגו העוסק באובדן הורה, נכתב על ידי שירית זמיר תושבת קרית ביאליק, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *