כיכר העיר

במטרופולין חיפה והקריות יש אינספור דמויות צבעוניות שמנסות לעשות שיהיה קצת יותר טוב ונעים לסביבת המגורים שלנו. אנשים שיוצרים מסגרות קהילתיות לעזרה לאחרים. אנחנו מביאים אותם לכיכר העיר, כדי שתוכלו להכיר אותם. מכירים אנשים כאלה? שלחו אותם אלינו

שם: שרון ספרוני.
גיל: 48.
עיסוק: רכזת טיולים ב"מילב", עמותה מטעם עירית חיפה לרשת פעילויות פנאי ונופש לגמלאים בחיפה.
מגורים: קרית ביאליק.
"נולדתי בקנדה ולאחר הלידה הורי חזרו לארץ והחליטו להשתכן בקרית ביאליק. פה אני גרה רוב חיי. בגיל 24 עזבתי לתל אביב ושגם גרתי כ-18 שנים מדהימות ומלאות חוויות. לפני שבע שנים חזרת עם בני לקרית ביאליק".

מסייעת לנשים יחידניות.
צילום עצמי

פעילות פנאי: "הרבה פנאי אין כל כך כשאת אמא יחידה לילד, אבל אני פעילה בקהילה בכל הקשור לאמהות יחידניות. אמא יחידנית נתקלת בלא מעט קשיים בחיי היומיום. בשונה מאמהות חד הוריות רגילות, הורה יחידני הוא אחד כזה שבחר להביא ילד מתרומת זרע מבחירה, כמובן שיש גם אב יחידני שבוחר להביא ילד עם תרומת ביצית".

למה זה טוב: "מגיעות אליי בקשות של אמהות לעזרה בחיי היומיום, סיוע בקבלת ריהוט, ציוד לילדים וללימודים ואף בקשות לייעוץ בנוגע לזכויות המגיעות להן. יש לא מעט נשים העומדות בפני תהליך יחידנות וחוששות. אני מסייעת להן בהבנת התהליך וכל מה שמשתמע מכך. כל זה כמובן בזמני הפרטי ובהתנדבות מלאה".

מילה אופטימית לסיום: "יש לי חלום שהמדינה תכיר בזכויות של אימהות יחידניות, שיבינו שאנחנו כוח ענק שרק הולך וגדל .יש צורך עצום בהבנת המושג 'אמא יחידנית'. העובדה היא שגרושות אינן חד הוריות שכן לילדיהן יש אבא קיים. יש להתייחס אלינו בכבוד הראוי ולהשוות את זכויותינו לחד הוריות. ישנן כמה חברות כנסת יחידניות ואני מקווה שבממשלה החדשה יהיה לנו ייצוג הולם".

אודות בת-אל הרמן

אולי יעניין אותך גם?

מירי צור- לעצב את החלום שלך

מעצבת הפנים מירי צור, היא דוגמא מוחשית לרפורמה והחדשנות המובאת בימים אלו בעולם עיצוב הפנים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *