"לא מוותרת על החלומות שלי"

שובל עמיאל כבר לא ילדה. היא פרצה לחיינו בגיל 17 בתוכנית דה ווייס, התגייסה ללהקה צבאית ואפילו הוציאה סינגל. אחרי שהשתחררה, החליטה להירשם ללימודי משחק ומוזיקה בבית צבי. היום שלה עמוס, אבל היא ממוקדת כדי להגשים את כל החלומות שלה


בעונה השלישית של תוכנית הריאליטי המוזיקלית דה ווייס פרצה לחיינו שובל עמיאל מקרית חיים, כששלומי שבת, שרת חדד, אביב גפן ומוש בן ארי הסתובבו אליה באחת, ודי מהר הכניסו אותה לחיינו. היום, היא כבר בת 22 ובתחילת השנה, העתיקה את מגוריה לרמת גן, כי התחילה ללמוד בבית הספר למשחק "בית צבי". היא חולמת על בימות גדולות בארץ וגם בעולם, ואפילו על תוכנית שהתחילה לכתוב בעצמה, בה אולי אפילו תשחק בעצמה.

ממוקדת מטרה. שובל עמיאל
צילום: דורון גולן

עמיאל נמשכת ואוהבת את הבמה מגיל צעיר, הזיכרון הראשון שלה בא בגיל ארבע, אז התאהבה בשירה, בריקוד ובמשחק. לאורך כל הדרך הייתה חלק מלהקות בית הספר, הלהקות של חיפה, חוגים לריקוד ולפיתוח קול. במקביל, שרה בטקסי ימי הזיכרון בתיכון ובטקס המרכזי של קרית חיים ולאורך כל הדרך, זכתה לפרגון מבית. "לזכות אמא שלי ייאמר, שהיא תמיד הייתה מאחורי", היא אומרת, "התרוצצתי תמיד בין אודישנים לפסטיגל והיא תמיד עמדה מאחורי. לא יודעת להסביר את זה, אבל מגיל צעיר אני אוהבת את הבמה ואוהבת לשיר. את הלימודים הייתי מזניחה קצת, תמיד הייתי ממהרת לסיים את הלימודים, ללכת לאולפן או יוצאת משיעורים להופעה. המורים ידעו שאם אני יוצאת משיעור, אני מופיעה איפה שהוא, זה תמיד היה סביבי ושאב אותי לשם. זה כבר כל כך הפך למשהו שהוא בלתי נפרד ממני, אנשים יודעים ששובל ושירים זה ביחד".

לדה ווייס הגיעה כשהייתה רק בת 17, לאחר שרשמו אותה ללא ידיעתה. "עד כמה שזה נשמע קלישאתי לא האמנתי שאעבור את האודישנים, ובטח שלא כל המנחים יסתובבו אלי", היא אומרת השבוע. "כל מה שמספרים על שלומי שבת הוא נכון, הוא כמו אבא, דואג ומכיל. הוא עשה איתי עבודה אישית ועזר לי המון בבחירת השירים". שובל מתארת את שבת, מי שהיה המנטור שלה בתוכנית, כאדם מדהים שידע לשבור את הקרח עם המשתתפים, להם שימש כמנטור. "עד היום אני שומרת איתו על קשר, אני יודעת שיש לי את המקום לפנות אליו, שהוא יתמוך בי כמו שתמיד נתן לי גב".

לא הייתה נפילה אחרי התוכנית. עמיאל
צילום: טל גבעוני

שובל הגיע עד לשלב ההופעות החיות ואחרי שהודחה מהתוכנית השתדלה לקחת הכל בפרופורציות הנכונות, לקחת את הטוב שבחוויה שזומנה לה. "ביחס להרבה אנשים שנופלים אחרי התוכניות האלה, אני יכולה להגיד שהיה לי שבוע של ירידת מתח, כי בכל זאת אחרי תקופה של שעות לא שעות, הייתי צריכה לקחת שבוע מנוחה בבית. אני לא יכולה להגיד שהייתה לי נפילה, כי בכל שלב בתוכנית שהייתי עוברת, הייתי מופתעת, אז קיבלתי הכל בפרופורציות וידעתי שאני ממשיכה לעבוד על החומרים שלי".

היא ניצלה את המומנטום ופנתה מיד לאליעד נחום, שכתב והלחין שיר במיוחד עבורה, וג'ורדי היה המפיק המוזיקלי. לסינגל "לקרוא אותך", שיצא לפני כשלוש שנים, צולם קליפ עם חברת הפקות גדולה. בין לבין, היא התגייסה ללהקה הצבאית של חיל החינוך, שירות מאוד משמעותי עבורה. אל האודישנים ללהקה הגיעה כשכבר הכירו אותה בתעשייה וזה עשה את שלו. "השירות היה מדהים, הייתי מופיעה לפעמים ארבע פעמים ביום ומשמחת אנשים וחיילים, מופיעה לפני עשרה אנשים או לפני אלפים. חייתי מחוויה לחוויה".
שגרת החיים שלה בלהקה הצבאית נעה מהופעה להופעה, אך לעומת התקופה בדה ווייס, בה הייתה עטופה בצמר גפן, זכתה להסעות במוניות מהבית, טיפולי איפור ושיער לפני כל הופעה, היא הבינה שהחיים האמיתיים לא ממש כאלה. "התנאים האלה לא היו בצבא, היינו מחכים מחוץ להופעות ללא תנאים, בטח שלא איפור ושיער ואז הבנתי שצריך לעבוד קשה, שלא הכל בא בקלות".


היא השתחררה מהצבא והחלה לחשוב לאיזה כיוון היא רוצה ללכת. "הייתי צריכה להחליט אם אני הולכת לכיוון של מוזיקה ומנסה להצליח, או עושה הפסקה ולומדת משחק. החלטתי להירשם ללימודים בבית צבי, שמשלבים משחק ומוזיקה, שני דברים משמעותיים בחיים שלי".

ילדה טובה קרית חיים. עמיאל
צילום: דורון גולן

מאז החלה ללמוד הימים שלה מאוד עמוסים, היא לומדת כל יום מתשע בבוקר ועד אחת עשרה בלילה. במסגרת הלימודים היא עוסקת בהפקה שעלתה בתאטרון הקאמרי ויעלו אותה גם בבית צבי,"הכיתה של אנוש", כל אחד מהתלמידים מקבל דמות ובסופו של דבר הם יציגו מול פאנל של מורים, תלמידים ובמאים.

עמיאל, ילדה טובה קרית חיים, מצאה את עצמה בחודשים האחרונים מרוכזת לחלוטין בלימודים, אבל בכל שבועיים היא מגיעה כדי לבקר את המשפחה. בשבתות שהיא נשארת בדירתה ברמת גן, מגיעה משפחתה לבקר ואמה דואגת להגיע עם הבישולים שהיא אוהבת. "בהתחלה זה היה לי קשה, בחודש הראשון לא הכרתי אנשים, אך עם הזמן מצאתי את החברים שלי דרך הלימודים ואת המקום שלי. הלימודים קשים ואני עובדת מאוד קשה, אבל אני לא מוותרת על החלומות שלי".

בינתיים, היא עובדת על סקיצה לתוכנית משלה וכולה תקווה, שעד לסיום השנה השלישית בבית צבי, היא תהיה מוכנה, מה שיאפשר לה לפנות לערוצי הטלוויזיה ואולי גם להצליח להתברג בהם.





אודות בת-אל הרמן

אולי יעניין אותך גם?

מירי צור- לעצב את החלום שלך

מעצבת הפנים מירי צור, היא דוגמא מוחשית לרפורמה והחדשנות המובאת בימים אלו בעולם עיצוב הפנים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *