לידיעת הנהגים: מצלמות המהירות חוזרות לעבוד

על אף שבית המשפט קבע כי המערכת אינה אמינה, מצלמות המהירות חוזרות היום לתפקוד מלא, לאחר שלא נמצא קשר למלחמה בתאונות הדרכים

לאחר כשנה שבה השעתה המשטרה את פעילותן של מצלמות המהירות הנייחות, המוכרות בשם המקצועי מערכת א-3, החל מהיום, ראשון, מחדשת המשטרה את פעילותן למרות שבית המשפט קבע שאינן אמינות.

אגף התנועה של המשטרה מסר כי בחודשים האחרונים פעלה המשטרה בתאום מלא עם פרקליטות המדינה לקבלת חוות דעת מקצועיות מכלל הגורמים הרלוונטיים, על מנת לבסס את אמינות ודיוק מערכת א-3 במישור המשפטי. לאחר קבלת כל חוות הדעת הנדרשות נמצא כי מערכת א-3 אמינה ומדויקת, וניתן אישור מפרקליטות המדינה לחדש את האכיפה ובהתאם לחזור ולהנפיק דו"חות.

לאור האמור נמסר מאגף התנועה "תחודש באופן מלא האכיפה באמצעות המצלמות אשר ימשיכו להיות חלק מסל האמצעים הרחב שבשימוש המשטרה במשימתה החשובה- להיאבק בקטל בכבישים ולהציל חיים!" כדברי המשטרה.  דו"חות הזמנה לדין, ודו"חות ברירת משפט בהם הוגשה בקשה להישפט אשר מתנהלים בבימ"ש-ההליכים לגביהם ימשיכו כסדרם. לעניין דו"חות שטרם נקבע לגביהם מועד משפט ואשר בעניינם נשלחה הודעה לנהגים בדבר ביצוע עבירה-בתקופה הקרובה תימסר הודעה לגביהם. המצלמות יחזרו לתעד עבירות תנועה ולהנפיק דו"חות לנהגים הנוסעים במהירות החורגת מהמותר.

מצלמות המהירות חוזרות לפעול. אילוסטרציה: פיקסאביי

ההחלטה על השעיית פעילותן של מצלמות המהירות התקבלה בשל טענות חוזרות של בתי משפט ושל אזרחים לאי-דיוקים שגרמו לאזרחים לשלם דו"חות בסכומים לא מוצדקים. בבית משפט השלום לתעבורה התנהל משפט של נהגים שצולמו במצלמות אלו ועו"ד תומר גונן הצליח להוכיח כי אמינותן מוטלת בספק, מה שעורר סערה ציבורית.

מערך המצלמות, שמופעל בידי חברת מל"מ תים, החל לפעול לפני שש שנים. מאז נפרסו ברחבי הארץ  יותר ממאה מצלמות פעילות שהפיקו מאות אלפי דו"חות בסכומים מצטברים של מיליוני שקלים, סכומים שהמדינה אינה מוכנה לוותר עליהם שכן מחקרים ברחבי העולם הוכיחו שמצלמות המהירות אינן תורמות למלחמה בתאונות הדרכים אלא משמשות כצינור להעברת כספים לקופת המדינה. עוד נמצא כי בתקופה שבה מצלמות המהירות לא היו פעילות, נרשמה אפילו ירידה במספר תאונות הדרכים. מצלמות המהירות מוצבות בעיקר בכבישים חדשים ובטוחים אשר מאפשרים לנהגים לפתח מהירות גבוהה מהמותר בחוק.

אודות דורון גולן

אולי יעניין אותך גם?

יש חשמל באוויר בכל פעם שמביטים בה, הכירו את קיה נירו החדשה

https://youtu.be/MzKEaBpZ8XI תשכחו מכל מה שהכרתם, היא הולכת לשבור לכם את הלב בשנת 2016 קיה נירו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *