מה הסטאטוס שלכם?

האם יצא לכם לשוטט בפייסבוק ולהיתקל בסטאטוסים שחשבתם שהם גאוניים וחייבים להיות מונצחים באיזו דרך? מסתבר שגם טל צ'ייקה וטל לדיזנסקי מקרית מוצקין חשבו על זה קודם וקיבצו את מיטב הסטאטוסים לספר אחד, שנקרא, איך לא: "הסטאטוס"

אנשים מתחברים. הסטאטוס
צילום: עצמי

רשת פייסבוק היא אחת הבמות הגדולות בעולם של היום, ובה אנו פורקים, מעדכנים, או סתם חולקים דברים שעלו בדעתנו, אך אין ספק שפייסבוק הפכה להיות לבמה אחת גדולה לכישרונות רבים. טל צ'ייקה וטל לדיזנסקי הם אנשי דיגיטל צעירים (24) מקרית מוצקין, החליטו לבחור ולאגד את מיטב הסטאטוסים בפייסבוק לספר אחד גדול שנקרא "הסטאטוס".

ניסיון בכתיבה היא לא קריטריון. צ'ייקה
צילום: עצמי

"הכל התחיל שחשבנו ביחד על מה זו בעצם הספרות של היום ואיך אפשר להגדיר אותה", אומר צ'ייקה, "כשראינו שרוב האנשים מפרסמים וכותבים דברים בפייסבוק ובאינסטגרם, הבנו שזה הדור הבא של הספרות. ערכנו מחקרים בנושא והבנו שרוב האנשים כותבים ומשתפים את הדעות שלהם ברשתות החברתיות. בחרנו לקחת סטאטוסים של חבר'ה אנונימיים, לא עיתונאים או סופרים, אנשים שהם אחד העם, כך שניסיון בכתיבה הוא ממש לא קריטריון לקבלת סטאטוס מסוים לספר. רצינו לקחת אנשים לא מקצוענים, אבל כאלו שמספיגים ומייצרים את התוכן הכי מדובר כיום ברשתות החברתיות".

אחד מהסטאטוסים שנכנס לספר הוא של נורית משה, שסיפרה בהתרגשות על הרגע בו פנו אליה בבקשה להכניס את הסטאטוס שלה לספר. "קיבלתי הודעה במסנג'ר, ממישהו שאני לא מכירה והתלבטתי אם לאשר, כי בדרך כלל הודעות פרטיות מגברים מסתיימות אצלי בחסימה שלהם. אחסוך מכם את כל ההודעות המביכות שגרמו לי לעשות פעולה אגרסיבית כמו חסימה, אבל הפעם אישרתי ומה רבה הייתה הפתעתי, כשהבנתי שמישהו התלהב כל כך מסטאטוס שכתבתי, והוא מבקש ממני רשות להכניס אותו לספר של סטאטוסים מגניבים בפייס. אני נבחרתי, ככה בין כל אלפי הסטאטוסים המבריקים שנוחתים על מפתן דלתו של צוקי.
אני, נורית משה, בת 60 בואכה 61 פוקחת עין ונועלת נעליה, קולטים?".

ניגן בהשקה. אהרוני
צילום: עצמי

לדברי צ'ייקה ולדיזנסקי, הספר הוא מעין פיילוט שאמור לבדוק איך אנשים יגיבו לספר כזה, ובינתיים, התגובות עולות על כל הציפיות. "גם הכותבים וגם הקוראים עפו על הספר, הם הופתעו לקרוא את השפה של האינטרנט, הסלנגית, בספר של ממש. כיום אנחנו מוכרים את הספר באתר האינטרנט שלנו ונמכרו יותר מ- 600 עותקים עד כה. הספר מיוחד במינו, כי יש שם הכל מהכל, כל אחד יכול להתחבר לפחות למשהו אחד, לסטאטוס אחד וזה מפעים אותנו כל פעם מחדש. מצדנו, אנחנו לא נוגעים או מבצעים שינויים בתוכן הסטאטוס ומביאים אותו כמו שהוא. שמות הפרקים נבחרו על ידי המחברים, שאישרו להכניס את הסטאטוס שלהם לספר והקרדיט הוא למחברים, ששמם מופיע בראש הדף".

מפעים אותנו כל פעם מחדש. לדיזנסקי
צילום: עצמי

צ'ייקה ולדיזנסקי השיקו את הספר לפני כחודשיים ואפילו הביאו להשקה את השף והדיג'יי ישראל אהרוני, אבל השניים כבר עובדים על הפרויקט הבא. "אנחנו לא יכולים לספר יותר מדי על ההמשך, אבל אנחנו מוכנים להדליף, שבקרוב נייצר את 'הסטאטוס' לקהילה הגאה, בשיתוף פעולה עם אחת הקהילות החזקות של הקהילה הגאה בפייסבוק".

אודות אבירם פישר

אולי יעניין אותך גם?

מירי צור- לעצב את החלום שלך

מעצבת הפנים מירי צור, היא דוגמא מוחשית לרפורמה והחדשנות המובאת בימים אלו בעולם עיצוב הפנים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *