מחאת הצהרונים: ההורים יוצאים להפגין

עיריית חיפה החליפה את מפעיל הקייטנות העירוניות והמחירים עלו. ההורים בקרית חיים לא מתכוונים לעבור על זה בשתיקה ויוצאים להפגין. העירייה: הנושא בבדיקה"

עליית מחירי הצהרונים מוציאה את ההורים לרחובות. בעקבות החלטת עיריית חיפה לשנות את הזכיין המפעיל את הקייטנות, קיבלו ההורים הודעה שהמחירי הקייטנות בקיץ, יעלו. הסערה שפרצה בקרב ההורים עולה שלב, ובשבוע הבא יצאו ההורים להפגין מול עיריית חיפה.

"בקיץ הקודם עברנו גיהינום בחיפוש צהרונים ולכן השנה החלטנו להקדים תרופה למכה ולהירשם לצהרוני העירייה בתחילת שנת הלימודים", סיפרה היום ליאת נחמני, אמא לשניים מקרית חיים, "אפילו קיבלתי סבסוד ונתתי את כל הצ'קים מראש. ואז ביום בהיר אחד, קצת יותר מחודש וחצי לפני פתיחת הקייטנות, קיבלנו הודעה שהעירייה מחליפה את המפעיל של הצהרונים. אמרו לנו לבוא ולקחת את הצ'קים הקיימים ולהביא חדשים, רק במקום הקודמים שהיו על סך 700 שקלים לחודש, הפעם ביקשו מאתנו 1180 שקלים לשלושה שבועות, שביחס לימים זה בדיוק כפול שניים ממה שהייתי משלמת עד היום".

לא נערכנו. נחמני
(צילום: עצמי)

נחמני ובעלה הם זוג צעיר בתחילת דרכו, הורים לשני ילדים צעירים וכל שקל חשוב, במיוחד בתקופת הקיץ, בה צריך להעסיק את הילדים באמצעות פעילויות שונות. "לא נערכנו לזה ואנחנו לא בוחרים לשים את הילדים בצהרונים, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיעדר מהעבודה. למדנו בדרך הקשה, שכדי להגדיל את הסיכוי לקבל זכות ראשונים לצהרוני העירייה, צריכים להיות רשומים לגני העירייה וכך עשינו. חבל שהעירייה מרשה לעצמה להפר הסכמים, אם רוצים לעשות שינוי יש דרך. חלק גדול מהאוכלוסייה הוא בחתך סוציואקונומי נמוך, אנחנו גרים בקרית חיים, לא בכרמל".

בתגובה למעבר המפעיל ועליית המחירים בצהרוני העירייה, יצאה המחאה מהרשתות החברתיות אל הרחובות וביום חמישי הבא, בשעה 17:00 מול בניין העירייה.

"אנחנו ניכנס למועצה ביחד עם ההורים והם ידרשו תשובות, האם קליש תעשה בייביסיטר לילדים שלהם?", אמרה חברת המועצה סופי נקש. "דיברתי עם עשרות הורים, והם כועסים ברמות מטורפות, כי כשנרשמו בספטמבר, חשבו שהם מסודרים. זה כמו שאני קונה בגד בעשרה תשלומים ובחודש וחצי האחרון ידרשו ממני לשלם יותר בתשלום האחרון".

סופי נקש (צילום: דורון גולן)
נדרוש תשובות. נקש
(צילום: דורון גולן)

למרות זאת נקש מקווה שההפגנה תפתח נתיב הידברות עם ההורים, מה שלא היה קיים עד היום. "אני מקווה שהעירייה תשאיר את המצב כמו שהוא לפחות לשנה הנוכחית, הם צריכים להבין שהם מתעסקים עם בני אדם ולא עם חפצים, והם פוגעים בדבר הכי יקר לנו, הילדים שלנו".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקת הנהלת העירייה והגורמים המקצועיים ובימים הקרובים תצא הודעה מפורטת״.

אודות אבירם פישר

אולי יעניין אותך גם?

מימוש זכויות אי ספיקת כליות

מידע על מימוש זכויות והחזרי מס לחולים באי ספיקת כליות

בשנים האחרונות יותר ויותר חולים מאובחנים כסובלים ממחלות כליות שונות ובהם גם אי ספיקת כליות, …

תגובה אחת

  1. הבעיה היא גם קיצור קייטנת בית הספר
    במה שונה כיתה א מכן חובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *