מחאת הקייטנות: עכשיו בקרית מוצקין

תושבי נווה גנים ומשכנות האומנים יוצאים למחאה על מחירי הקייטנות שמפעילה רשת המתנ"סים. השבוע תתקיים פגישה בעירייה. "מדובר במעמסה כלכלית מאוד קשה". העירייה: "המחיר נקבע על ידי המדינה במסגרת חוק הפיקוח החדש"

המכתב שהופץ בשכונות נווה גנים ומשכנות אמנים

תושבי השכונות נווה גנים ומשכנות אומנים בקרית מוצקין מוחים על מחירי הקייטנות לילדים לחודשי הקיץ. השבוע אמורה להתקיים פגישה בעירייה סביב מחירי הקייטנות.

בימים האחרונים הופצו בקרב תושבי השכונות הללו מודעות על קייטנות המתנ"ס לילדים לחודשי החופש הגדול. מתברר כי בעבור כל ילד נדרשים ההורים לשלם 1150 שקלים עד השעה שתיים בצהריים. הורה שמעוניין שילדו ישהה בצהרון של הקייטנה עד השעה חמש אחר הצהריים, יידרש לשלם תוספת של 400 שקלים. עם זאת, יצויין כי בקרית מוצקין קייטנות המתנ"ס פועלות גם בימי שישי. הסכום המבוקש הוא עבור כל מחזור קייטנה שנמשך 21 ימים.

היום, שלישי, הופץ מכתב בקרב תושבי נווה גנים ומשכנות אמנים, "תשלומי הקייטנה בקיץ שיש לשלם בקרית מוצקין מגיעים לסכומים גבוהים באופן ניכר אל מול הסכומים המבוקשים בקרב העיריות הסמוכות לנו", נכתב. "כולנו ללא יוצא מן הכלל, הורים עובדים ויציאה מהעבודה למשך תקופה ארוכה עלולה לפגוע בפרנסתנו ולכן אנו מרגישים בבחינת 'קהל שבוי' שלכם. ברור לנו כי יש עלויות כספיות לקייטנה, קל וחומר בחופשת הקיץ, ואין אנו מבקשים לקבלה בחינם, אך גם לא מוכנים לשלם מחירים מופרזים". תושבי השכונה דורשים הפחתה של 30 אחוזים ממחירי הקייטנות, הבטחה שתשלומי הקייטנות לא יעלו בחמש השנים הקרובות, והנחה לילדים השוהים בצהרונים במהלך כל השנה".

האמא שהפיצה את המכתב, במטרה להחתים עליו כמה שיותר הורים, אמרה היום: "אני רושמת את הילדים שלי לקייטנות בכל שנה כי אין לי ברירה. המחירים שאנחנו ההורים נדרשים לשלם הם מאוד גבוהים ועבור כל ילד שאני רושמת לשני מחזורים של קייטנה, כדי שאנחנו ההורים נוכל להמשיך לעבוד, אני משלמת כ-3000 שקלים. מדובר במעמסה כלכלית כבדה על כל משפחה, במיוחד במשפחות בהן כמה ילדים שנרשמים לקייטנה". לדבריה, החליטה לכתוב את מכתב המחאה לאחר שיחות עם הורים נוספים בשכונה שגם הם מוחים על המחירים.

השבוע אמורה להתקיים פגישה בין בין סגן ראש עיריית קרית מוצקין עומר זוהר לתושבי נווה גנים ומשכנות אמנים, סביב מחירי הקייטנות. מהעירייה נמסר: "בשנתיים האחרונות מפעילה רשת המתנ"סים קייטנות ציבוריות שמחירן נקבע על ידי המדינה במסגרת חוק הפיקוח החדש. הקייטנות מופעלות על ידי רשת המתנ״סים. במקביל פועלות קייטנות ארוכות יום עד לשעה 17:00, קייטנות מגוונות שמחירן ירד אף הוא בשנים האחרונות ונקבע על פי התוכן, והאיכות של הקייטנות.

"לאחר פרסום המידע על ידי רשת המתנ"סים, פנו מספר הורים אל העירייה ולרשת המתנ"סים בעניין מחירי הקייטנות הארוכות. לרשת המתנ"סים והרשות המקומית אין זכות ניהולית בחוק להתערב במחירי הקייטנות. מחזורי הקייטנות הם ארוכים וכוללים מספר מחזורים לנוחות ההורים.

"הקייטנות עובדות גם בימי שישי, דבר נדיר במחוזותינו, הצוותים החינוכיים בקייטנות הציבוריות הן מהטובים וכוללות גננות מוסמכות שלמדו והשתלמו השנה בסמינר מכללת גורדון. משרד החינוך החמיא לרשות המקומית על הצעד החשוב, אם כל זה לא מספיק אז הארוחה היא בריאה הכוללת קמח מלא, ירקות פרוסים ושתייה, ואיך אפשר בלי תרבות? ילדים בגיל צעיר שהולכים לחוות הצגת תאטרון, להשתכשך בבריכה, לצאת לימי כיף וללמוד הייטק בחממה טכנולוגית ולקבל סדנאות העשרה במגוון תחומים. וכל זה רק על קצה המזלג. בפועל ישנם הורים שילדיהם בגן פרטי שעלותו גבוהה מאד והם לא מקבלים תכנים ברמות הגבוהות הללו.

על מנת לשפר את מנגנון השיח עם ההורים ולהקשיב לצרכיהם, תתקיים פגישה של נציגי הרשות, רשת המתנסים וההורים, כמו גם הורים שהם שגרירי קייטנות האיכות שמובילה רשת המתנסים. רשת המתנ"סים הבהירה לרשות כי היא אינה מתפשרת על איכות התכנים המוצעים במגוון הקייטנות הרחב".

אודות דורון גולן

אולי יעניין אותך גם?

מימוש זכויות אי ספיקת כליות

מידע על מימוש זכויות והחזרי מס לחולים באי ספיקת כליות

בשנים האחרונות יותר ויותר חולים מאובחנים כסובלים ממחלות כליות שונות ובהם גם אי ספיקת כליות, …

3 תגובות

  1. לא הבנתי למה מציגים רק את שכונות נווה גנים ומשכנות אומנים? כל ההורים בק. מוצקין מוחים על המחירים!

  2. נמאס שבמוצקין חושבים שההורים עשירים יש גם המוצקין הורים שלא מסיימים את החודש

  3. שיהיה לכם בהצלחה! אם אתם חושבים שהמחאה תעזור אז התבלבלתם.
    שנה שעברה קבענו פגישה מסודרת ובדקה ה90 הבריזו לנו והאשימו אותנו בהפצת שקרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *