ממשיכים להנציח את רוי

מועדון הספורט מ.ס קרית ים החליט להנציח את רוי פאר מעוז, שנהרג לפני כמעט שנה כששיחק משחקי אומץ. אמו בקי תשמש כמנטורית לילדים במועדון: "אי אפשר שלא להתרגש מהרעיון"

החל מהשנה בית הספר לכדורגל של מועדון הספורט מ.ס קרית ים יקרא על שמו של רוי פאר מעוז ז"ל, שהיה רק בן 11 כששיחק משחקי אומץ עם חברים ותוך לחץ חברתי סיכן את חייו, ונהרג.
אהבתו הגדולה של פאר מעוז ז"ל הייתה הכדורגל וזו הסיבה שהחליטו לקרוא לבית הספר על שמו, להנציחו, כדי שכל ילד שיצטרף אל בית הספר, ימשיך את דרכו.

עלה רעיון להנציח. שטנגל ומעוז בטורניר לזכר רו
צילום: עצמי

"רוי השתתף  במשך שלושה חודשים בחוגים שלנו, לפני המקרה הטרגי", סיפר מנהל המועדון והחוגים לכדורגל אסף שטנגל, "אחרי המקרה הכרתי את בקי, אמו של רוי וקיימנו טורניר גדול לזכרו בקרית ים, בשיתוף פעולה איתה. לפני כחודש עלה לי הרעיון להנציח את שמו של רוי, החלטתי לפנות לבקי ואחרי שהיא הסכימה שיתפנו את מנהלי המועדון שתמכו ברעיון ומשם המשכנו ליצירת לוגו וקביעת המטרה יחד איתה. היה לנו חשוב שההנצחה של רוי תימשך לאורך שנים, והילדים שמשחקים במועדון יכירו את סיפורו של רוי ושמקרים כאלה לא יחזרו. המטרה העיקרית למנוע עוד אסון כזה".

קודם להחלטה, התקיים טורניר כדורגל לזכרו של פאר מעוז ז"ל במתחם הכדורגל גולאסו, בו השתתפו כ-200 ילדים, ביניהם חבריו ותלמידי השכבה שלו. הטורניר התקיים במעמד ראש העירייה דוד אבן צור וסגן ראש עיריית קרית ים אלי כהן.

מאז מותו הטראגי, מקדישה אמו בקי, את חייה וזמנה בחשיפת הורים לבני נוער ב'סיפורו של רוי' ובסכנות הגדולות שיש בלחץ החברתי על בני הנוער ועד כמה ההורים צריכים להיות קשובים לילדיהם ולפקוח עין במעשיהם ערכים שמשתלבים יד ביד עם ערכי המועדון כאשר האני מאמין שלנו הוא שלכל ילד צריך מבוגר אחד שמאמין בו כדי שילמד להאמין בעצמו , יעלה את הבטחון העצמי וידע לבחור בין טוב ורע מבלי לסכן חיים ולהיות מעורב חברתית בסביבה שלו. "אם יש דבר שרויצ'וק שלי אהב הכי הרבה וכל יומו היה עסוק בזה – כדורגל", אמרה מעוז, "הוא שיחק כל היום, בבית הספר, כל הפסקה הוא היה מארגן קבוצות. יום ללא כדורגל היה מדכא עבורו. בכל הבית היו פתוחות תחנות עם משחקי כדורגל מהעולם, כדורים בכל הגדלים והצבעים בחדר. גם אם הכדור היה מפונצ'ר, רוי לא היה זורק אלא שומר אותו. כשאסף פנה אלי עם הרעיון, התרגשתי כל כך, לא הפסקתי לבכות יומיים. אני זוכרת ששנינו דיברנו בטלפון והיה רגע שהפסקנו לדבר והגרון נחנק מדמעות. והנה אנחנו לקראת ציון שנה ואי אפשר שלא להתרגש מהרעיון ושליחות ההנצחה המיוחדת הזו. כשאסף שלח לי את הלוגו, פתחתי את הקובץ ומיאנתי להאמין, לא יכולתי בכלל להבין את מה שמופיע שם. האותיות התערבבו עם דמעות והרגשתי איך הגוף נהיה חלש אל מול זה. אמרתי לעצמי שאין ברירה, זה או להנציח או לשכוח, וברור לי כשמש שזה רק להנציח".

מעמד עירוני חשוב. מעוז עם ראש העיר אבן צור וסגנו כהן
צילום: עצמי

לדברי שטנגל, אחת המטרות של המועדון היא להעלות את המודעות לסכנות שהילדים נחשפים בעידן הטכנולוגי וללמד אותם מהי אחריות אישית, מנהיגות דרך ספורט, עבודת צוות ואורח חיים בריא, כישורי חיים ומיומנות תקשורת, לקבוע מטרות, לשאוף ולכוון גבוה.

"בקי לוקחת חלק פעיל בבית הספר, ומשמשת כמנטורית לילדים", אומר שטנגל, "בהמשך היא תהיה גם מאמנת מנטלית לילדים, יש לנו רצון לאפשר לה להיות חלק ביום יום של בית הספר לכדורגל, ולא רק באירועים מיוחדים".

אודות בת-אל הרמן

אולי יעניין אותך גם?

המגן השמאלי פייר קורנו חתם במכבי חיפה

מכבי חיפה קרובה להשלמת הסגל, בדיוק על פי התכניות המקצועיות של המאמן ברק בכר, כאשר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *