מעבדת קורונה בכללית

בכללית החלה לפעול מעבדה ייעודית לבדיקות קורונה שהוקמה על ידי בתוך המעבדה המחוזית הגדולה שלה בנשר ותבצע כ-300 בדיקות מידי יום

כחלק מההיערכות להתמודדות עם נגיף הקורונה, הכשירה כללית מתחם ייעודי לביצוע בדיקות לאבחון קורונה בתוך המעבדה הגדול של מחוז חיפה וגליל מערבי. ד"ר שפרה קן דרור מנהלת המעבדה המיקרוביולוגית במעבדה המחוזית, מסרה כי הבדיקות תבוצענה ביחידה לביולוגיה המולקולרית אשר במעבדה המיקרוביולוגית. 

הבדיקות, שביצוען החל כבר ביום ראשון, נערכות על ידי שלושה ארבעה עובדי מעבדה של כללית, שחלקם עסקו בבדיקות בשיטות מולקולריות ומנוסים בביצוען ואחרים עברו הכשרה מואצת בימים אלה.

המעבדה תעבוד 12 שעות ביממה, חמישה ימים בשבוע, כולל סופי שבוע, כשהיעד בשלב זה הוא ביצוע של 300 בדיקות ביום. בעת העבודה במעבדה נדרש הצוות לעבוד במיגון מלא ואף עבר לשם כך הדרכה מותאמת.

ד"ר מירה ברק, מנהלת המעבדה המחוזית של כללית, מציינת כי הקמת המעבדה דרשה היערכות מיוחדת מבחינה לוגיסטית ומקצועית והדבר נעשה בתוך ימים בודדים, במהירות רבה תודות להירתמות כל גורמי המקצוע בכללית. הוזמן גם ציוד נוסף אשר עם הגיעו מחו"ל יאפשר שדרוג המעבדה.

רן אהרון, המנהל האדמיניסטרטיבי במחוז, מסר כי בנוסף למעבדת הקורונה הוכשר במעבדה המחוזית חדר ייעודי לביצוע בדיקות רגילות – לא של קורונה- עבור חולים הנמצאים בבידוד ויש חשיבות להפריד בין הדגימות שלהם לדגימות אחרות.

אודות בת-אל הרמן

אולי יעניין אותך גם?

מימוש זכויות אי ספיקת כליות

מידע על מימוש זכויות והחזרי מס לחולים באי ספיקת כליות

בשנים האחרונות יותר ויותר חולים מאובחנים כסובלים ממחלות כליות שונות ובהם גם אי ספיקת כליות, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *