סוגי סרטן נפוצים בקרב אוכלוסיית הגברים

מחלת הסרטן מגיעה בצורות שונות, ולמרבה הצער במקרים מסוימים היא מביאה למותו של החולה. בגברים ישנם כמה סוגים של המחלה שהם נפוצים במיוחד. המודעות לכך יכולה להיות ממש מצילת חיים, במיוחד כשיודעים לזהות את הסימנים השונים ולערוך בדיקות מבעוד מועד כדי לתפוס את המחלה בשלב מוקדם. לא פעם, גילוי מוקדם מגדיל את סיכוייו של החולה להחלים בעשרות אחוזים. הינה כמה מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בקרב גברים.

סרטן הערמונית

בלוטת הערמונית או הפרוסטטה היא איבר שקיים אצל גברים בלבד. בלוטה זו ממוקמת בבסיסה של שלפוחית השתן ובסמוך אליה נמצא הרקטום. סרטן ערמונית היא מחלה שבה נוצר גידול בתוך הבלוטה. כמו בכל סוגי הסרטן, גם כאן הגידול נוצר בעקבות שכפול מופרז של תאים בשל מוטציה. הסכנה בסרטן היא שמהלך המחלה מביא לשליחת גרורות של הגידול לאיברים אחרים בגוף. תפקידה של הערמונית היא להפריש נוזל ייחודי לה בלבד, המרכיב חלק מנוזל הזרע. זהו אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בקרב גברים והוא מופיע לרוב בגיל השלישי.

הבעיה בסרטן זה הוא שבשלביו הראשונים הוא אינו גורם להופעה של תסמינים. לכן חשוב לבצע בדיקות דם באופן קבוע ולבצע בדיקה רקטלית אצל אורולוג החל מגיל 50, פעם בתקופה. עם התפתחות המחלה יתחילו להופיע תסמינים שונים כמו קושי בהטלת שתן, הופעה של דם בשתן, קושי בתפקוד מיני ועוד. חשוב מאוד לגשת לרופא בכל הופעה של התסמינים הללו רק כדי לשלול את הימצאותו של סרטן הערמונית.

סרטן ריאה

סוג זה של סרטן נפוץ מאוד גם כן והקושי בהתמודדות איתו נובעת לרוב מגילוי מאוחר מדי. במקרה שכזה למרבה הצער סיכויי ההישרדות נמוכים יחסית לסוגי סרטן אחרים. קיימים כמה סוגים של סרטן ריאהכמו סרטן מתאים גדולים, סרטן של תאים קטנים וסרטן בלוטי. נמצא קשר ישיר בין עישון להתפתחות של סרטן זה, לכן מומלץ מאוד שלא לעשן או להפסיק לעשן כדי למנוע את הופעת המחלה.

ישנם תסמינים נפוצים המופיעים עקב המחלה, אך בדומה לסוגי סרטן אחרים הם מופיעים לרוב בשלב מאוחר של המחלה. יש לשים לב לתסמינים כמו: קושי בנשימה, כאבים בחזה או בעצמות הגוף, ירידה חדה במשקל ושיעול כרוני. בקרב מעשנים או מי שבמשפחתו ישנה היסטוריה של מחלה זו, מומלץ לבצע סריקת CT אחת לשנה כדי לסייע בגילוי מוקדם. אבחון מוקדם גם של סרטן הריאה יכול להגדיל מאוד את סיכוייו של החולה לשרוד.

סרטן מעי גס

סרטן מעי גס הוא מהקטלניים ביותר מחד, אך גם מהקלים ביותר לאבחון מוקדם ומניעה מאידך. המעי הגס הוא הישורת האחרונה במערכת העיכול והוא מחובר בסופו לפי הטבעת. סרטן זה שכיח מאוד בקרב גברים אך גם בקרב נשים. מקורו של הסרטן מתרחש לרוב בשל הימצאות פוליפים – גידולים מיקרוסקופיים הגדלים בעקבות מוטציה. חשוב לדעת שלא כל הפוליפים הופכים לסרטניים, אך הם מהווים סיכון גדול.

ניתן למנוע את סרטן הגס בקלות רבה למדי באמצעות בדיקת קולונוסקופיה. בבדיקה זו מוחדר מכשיר אנדוסקופי עם מצלמה וסיב אופטי לתוך פי הטבעת. המצלמה מאפשרת לרופא לראות בבירור את חלקו הפנימי של המעי הגס ואף את התוספתן. בבדיקה יחפש הרופא הימצאות של פוליפים על גבי הדופן הפנימית של המעי. אם ישנם פוליפים תבוצע כריתה שלהם, כדי למנוע את התפתחותם לכדי תאים סרטניים. הפוליפים קלים מאוד להסרה ולרוב אף לא נדרש שימוש במכשור מיוחד. במידת הצורך, תילקח דגימה מדופן המעי לשם בדיקת ביופסיה.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

מתנות יוקרתיות – מארזי השוקולד לאירועים מושלמים

שוקולד פרלינים מהווה חלק מהאמנות של עולם השוקולד. מארזי פרלינים הפכו לסמל של יוקרה בכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *