ספר ילדים לזכרה של מריה טל ז"ל

ספר ילדים ראשון מסוגו העוסק באובדן הורה, נכתב על ידי שירית זמיר תושבת קרית ביאליק, שהחלה במימון המונים כדי להוציאו לאור

ספרה הראשון של שירית זמיר (39), מקרית ביאליק, קורם עור וגידים בימים אלו. כחצי שנה אחרי אירוע טרגי וקשה שהותיר את זמיר ובעיקר את ילדיה מלאי שאלות על אובדן של הורה, "אמא מהגן של בני הלכה לעולמה בנסיבות טרגיות,ואחרי שהבן שלי חזר מהגן עם שאלות ותהיות לגבי מוות והמוות הספציפי של האמא מהגן, הבנתי מהילדים שלי שנושא המוות מעסיק אותם, בעקבות האובדן הפרטי של החברה מהגן".

זמיר וילדיה
צילום: אסי זמיר


כבר שני עשורים בהם עובדת זמיר עם ילדים, לומדת ואף אמא בעצמה לשלושה ילדים. היא מספרת, "הילדים שלי לימדו אותי שגם אם אני יודעת הכל, לפעמים המציאות מראה שאני לא באמת יודעת וגם חמש שנים של לימודים של הדרכת הורים עם התמחות בגיל הרך והדרכת הורים יצירתית השאירו אותי עם שאלות והתמודדויות לתשובות שרציתי לתת לילדים שלי, תשובות שיהיו ראויות לנושא הקשה והעצוב הזה של אובדן הורה". זמיר כמדריכת הורים החליטה לתווך את הנושא באופן המיטבי עבור ילדיה ועבור בנותיה של האם שהלכה לעולמה, "חיפשתי ספרים על התמודדות עם אובדן שח הורה או בן משפחה שמתאימים לילדים, ובחיפושים שלי בגוגל לא מצאתי כזה. כמדריכת הורים חשבתי על הדרכים הנכונות לשוחח ולתווך לילדים מקרה כזה, והחלטתי להפוך את המחשבות שלי לספר".

"מה קרה לאמא של יובל"? כך קראה זמיר לספר הראשון שכתבה, שהוגדר בהוצאת הספרים כספר טיפולי. הספר עוסק בילדה שאיבדה את אמא שלה ובהתמודדות שלה ושל אביה שמתאבל גם הוא. עוד היא אומרת שבסוף הספר יש פנייה לקורא כיצד להנגיש את האבל לילד ולתווך את הרגשות וההתמודדות של ההורה עם האבל והאובדן, ומוסיפה "המוות לצערנו הוא חלק מהחיים, וגם אנחנו המבוגרים לא תמיד יודעים להתמודד איתו, ופי כמה הילדים שלנו". את הספר הקדישה זמיר למריה טל ז"ל ובעמוד הראשון בספר כתוב "מוקדש למריה טל ז"ל שלא זכתה לגדל את בנותיה הקטנות".

זמיר החליטה לפנות למימון המונים "הדסטארט" כדי שהספר יראה אור ויוכל לסייע למשפחות וילדים. והצליחה כבר לגייס יותר משליש מהסכום כדי לממן את ספרה. התשורות שהיא מציעה עבור מימון הספר מגוונות ורבות, היא מספרת כיצד אפשר לעזור לה להוציא את הספר לאור, "ניתן לרכוש את הספר ובסכומים גבוהים יותר לקבל הדרכה אישית או קבוצתית בתחום של הדרכת הורים".

מקדישה את ספר הילדים הראשון שלה למריה טל ז"ל
צילום עצמי

בעקבות כתיבת הספר הזה, התאהבה זמיר בחיידק הכתיבה ונולדו רעיונות נוספים לספרים שכבר החלה לכתוב, אחד מהם עוסק בגירושים וההתמודדות של הילדים בתהליך.

למעבר לאתר הדסטארט לסייע לזמיר בהוצאת הספר לאור לחצו כאן.

אודות בת-אל הרמן

אולי יעניין אותך גם?

איפה מתגרשים? מה סמכות בית הדין הרמי או בית המשפט לענייני משפחה

איפה מתגרשים? מה סמכות בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה

האם יש שוני בין הערכאות בבדיני גירושין בין בית הדין לענייני משפחה לבין בית הדין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *