עוד שבעה מיליון שקלים לבניין העירייה החדש בקרית אתא

מועצת העיר בקרית אתא אישרה תוספת של שבעה מיליון שקלים לבנייתו של בניין העירייה החדש ועלותו בנייתו עלתה מ-103 מיליון שקלים ל-110 מיליון שקלים.

על פי ההצעה שהוגשה לחברי המועצה, מרבית התוספת תגיע ממשרד הפנים, כשישה וחצי מיליון שקלים והשאר מהלוואות, קרנות ותקציב העירייה. בניין העירייה החדש, אשר נבנה בימים אלה סמוך לבניין העירייה הנוכחי שמשמש כבר עשרות שנים את העירייה, יכיל חניון תת קרקעי של כ-300 מקומות חנייה, הוא יהי מונגש במלואו לנכים ובנייתו כוללת פיתוח סביבתי ואף מסכי מידע חיצוניים שיספקו מידע שוטף לתושבי העיר. תכנון בניין העירייה מתבסס על ההנחה שעיר יהיו יותר מ-100 אלף תושבים והוא אמור לתת מענה כולל לכל נושאי העיר.

חברי מועצת העיר מהאופוזיציה העירונית מסיעתה של הילה שלם והתושבים הביעו התנגדות לתוספת התקציב לבניין העירייה החדש. הסיעה טוענת מדובר בחוסר אחריות של שימוש בכספי ציבור. יו"ר הסיעה ויו"ר האופוזיציה העירונית הילה שלם מסרה ל"מקומי": "זו הפעם השניה השנה שמועצת העיר מתבקשת לאשר תוספת תקציב לבניין העיריה ולא בטוח כי זוהי הפעם האחרונה. בנוסף לא ברור איך עלתה העלות הבנייה המוערכת מ50 מיליון ל 110 מיליון!  גם הפעם, כמו בפעם הקודמת הצבענו נגד הדבר המקומם הזה. מדובר בכספי ציבור גדולים מאוד ואישורים של תוספות על תוספות של מיליונים נוספים על ידי יתר חברי המועצה בהינף אצבע הוא חסר אחריות והציבור צריך לדעת שכך מתנהגים בכספו. כסף זה היה צריך ללכת לרווחת התושבים לשיפוץ הבריכה העירונית, טיפוח וניקיון העיר ועוד. ניתן היה לבנות בניין עירייה מכובד ויפה בהרבה הרבה פחות. הרי בסופו של דבר, איכות השירות לתושב היא תוצאה של תפיסת עולם ומדיניות ולא של נכס נדל"ני גבוה ויפה ככל שיהיה".

מעיריית קרית אתא נמסר: "השקעה בבניין עירייה חדש הינה השקעה חד פעמית ולטווח ארוך. מדובר בפרוייקט מורכב אשר באופן טבעי עלולים לחול בו שינויים בהתאם לצרכים בשטח. הבניין הקיים הינו מבנה ותיק שאינו מאפשר את הגדלתו והנגשתו לבעלי מוגבלויות ולכן קיים הכרח בבניית מבנה חדש שיאפשר להעניק לכל התושבים ללא יוצא מן הכלל את כל השירותים העירוניים החיוניים במקום אחד ובאופן נגיש, קל ונוח. הבניין כולל בנייה ירוקה וחסכונית, אמצעי ציוד וטכנולוגיה מתקדמים, חניון תת קרקעי ענק שיוסיף 300 מקומות חנייה במרכז העיר ופיתוח נופי של כל האזור".

אודות דורון גולן

אולי יעניין אותך גם?

קבוצת תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח'

קבוצת תשובה בראשותו של איציק תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח' בראשותו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *