קרית מוצקין ניתקה את החשמל לתחנת הניטור

תחנת הניטור שהוצבה בשטח העיר מדדה פליטות מזהמים של כלי רכב על ציר ההסתדרות. ניתוק החשמל הגיע לאחר שהתחנה הצביעה על העיר כמזוהמת ביותר

עיריית קרית מוצקין ניתקה את החשמל לתחנת ניטור אוויר של המשרד להגנת הסביבה שהוצבה בשטחה ומדדה את פליטות המזהמים מכלי רכב בכביש חיפה-עכו. התחנה הראתה נתונים שנויים במחלוקת על זיהום אוויר כבד בעיר.

חבר מועצת העיר בקרית מוצקין והמשנה לראש העירייה, יוסי מרקוביץ', שהוא גם נציג העירייה באיגוד ערים מפרץ חיפה של המשרד להגנת הסביבה, אמר בישיבת מועצת האיגוד כי העירייה עומדת מאחורי ניתוק החשמל לתחנת ניטור האוויר. על פי הפרוטוקול של הוועדה, בישיבתה מחודש יולי האחרון, אומר מרקוביץ' לגני נתוני תחנת הניטור: "הנסועה היא עד הצ'ק פוסט והיה צריך לחלק את כל הפליטות לאורך כל הציר, לקחו אותנו ושמו אותנו העיר הכי מזוהמת בארץ מבחינת תחבורה".

לדבריו של מרקוביץ' בישיבה: "אנחנו הוצאנו מאז את התחנה מהחשמל. אתה לא יכול להתמודד עם טיפשות, אז ניתקנו". עוד אמר מרקוביץ' בישיבה מועצת האיגוד, לאחר טענות של חברים אחרים כלפיו: "נגמר לנו החשמל באזור הזה, יש לנו הפסקת חשמל".

מרקוביץ' מודה במעשה ואומר כי התחנה שממוקמת בפינת אוסישקין ודרך עכו, מנטרת "מגובה 0" רמות פליטה מרכבים הנעים על הציר ולא ממפעלים. היא פעלה במשך שנים רבות במתחם קק"ל קרית חיים על ציר ההסתדרות ובשל ריחוקה מהכביש חיפשו במשרד להגנת הסביבה מיקום חדש והפניות לרשויות הגובלות על הציר נענו בשלילה. הרשות היחידה שנענתה בחיוב היא קרית מוצקין, כולל תשלום צריכת החשמל בתנאי אחד שהתחנה תיקרא ציר דרך עכו-שדרות ההסתדרות.

מרקוביץ' אומר שפליטת הרכבים מהיקף הנסועה על הציר אינה בלעדית לקרית מוצקין אלא צריכה להתחלק בין הרשויות חיפה, קרית אתא, קרית חיים, קרית ביאליק וקרית מוצקין, על פי אורך הציר הגובל בתחומה. "אין מצב שבו רמות הפליטה מאזורים עתירי פליטה כמו הקריון, מתחם ביג, חוצות המפרץ, לב המפרץ ועוד, יושתו כולם על קרית מוצקין" אומר מרקוביץ' "לצערנו המשרד להגנת הסביבה לא פעל בהתאם להתנייה זו. בפרסום נתוני הניטור של התחנה לפני מספר חודשים, שויכו כל נתוני הפליטה לקרת מוצקין בלבד. בניגוד לכל היגיון ולאמת הצרופה, הוצגה תמונת מצב מעוותת לפיה קרית מוצקין ניצבת בראש סולם הערים המזוהמות בארץ, לפני תל אביב, גוש דן, ירושלים ועוד. דרישתנו מהמשרד להגנת הסביבה לתקן את הפרסום וחשוב מכך את הנתונים, לא נענתה עד היום. בתגובה ניתקנו את זרם החשמל לתחנה".

לדברי מרקוביץ' כשהמשרד להגנת הסביבה יפרסם את נתוני האמת ויעביר את תחנת הניטור בחזרה לקרית חיים או קרית ביאליק, תחובר התחנה חזרה לחשמל.

אודות דורון גולן

אולי יעניין אותך גם?

קבוצת תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח'

קבוצת תשובה בראשותו של איציק תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח' בראשותו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *