קבלו סיבה למסיבה

היום ייפתח בבת גלים פסטיבל, ראשון מסוגו, שיכלול עשרות אירועי תוכן והכל בהתנדבות, למען הקהילה וללא עלות. בטוח יהיה מיוחד, כדאי לכם להגיע

ברק לוי סגל
צילום עצמי

כששמעתי על "גלימבה" לראשונה, רק אתמול בערב, הרמתי גבה ותהיתי לעצמי האם זה ייתכן ואפשרי שקהילה מקומית תפיק פסטיבל של שלושה ימים מלאים, עם מעל 80 אירועי תוכן, והכל בהתנדבות ושותפות מלאה בין חברי הקהילה המארגנים, האמנים היוצרים שמופיעים ועסקים מקומיים. כשנאמר לי שכל האירועים פתוחים לקהל הרחב ללא עלות, הלסת שלי כבר פגשה את הרצפה ומיד חיפשתי איפה הקאצ'. לא מצאתי אותו. מסתמן שאכן מדובר בחבורה של תושבי השכונה שרוצים רק לעשות כיף, תרבות ויצירה, בלי שום רצון לגזור קופון או לפתוח חברת הפקות בעתיד הקרוב.

בשנים האחרונות משנה שכונת בת גלים את עורה ומכניסה הרבה מאוד אור לאזור. הפעם זה קורה בחסות פסטיבל קהילתי, שמגיע מתוך תפיסת עולם שאומרת: "נמאס לנו לחכות שיעשו בשבילנו אז החלטנו פשוט לעשות לבד למען עצמנו".
הכל התחיל מהודעה אגבית שברק לוי סגל, שהחליט שהוא עובר לגור בבית גלים לפני קצת יותר מחצי שנה, הזמין אותי להגיע להופעה של תמר ליאונוב וסשה בקמן, אצלו בבית, ממש היום (ה'). מההודעה עברנו לטלפון ולקח לי כמה רגעים להבין מה בדיוק הוא מספר לי. "מדובר ביוזמה עצמאית שעובדת עליה, כבר שלושה חדשים, קבוצה מסורה של אנשים", אמר לוי סגל. "הכל בהתנדבות, אין שקל שנכנס לקופה כלשהי וכולנו עוזרים אחד לשני. אחד עוזר לשני להרים כיסאות, ההוא עובד על המדיה וכולנו עושים כל מה שצריך על פי מידת היכולת". בשלב הזה אני כבר מלאת התפלאות על עצם הרעיון והעשייה המבורכת.
תמר ליאונוב, היא אחת מארסנל האומנים היוצרים השונים שהולכים להופיע בפסטיבל. ליאונוב, שבין היתר גם מגדלת באושר חמישה ילדים, היא זמרת ויוצרת מקומית, שמופיעה על אש קטנה, לדבריה, כבר 15 שנים ובאמתחתה שני אלבומים בסגנון פולק ורוק. באירוע הקרוב היא הולכת לארח את סשה בקמן, פסנתרנית וזמרת יוצרת, שהוציאה את אלבום הבכורה שלה בשנת 2017, ובין שיר להקלטה היא גם דוקטורנטית לפיזיקה בטכניון.

תמר ליאונוב
צילום: אלה ברק

"אומנם אני גרה בנווה שאנן אבל אני עובדת בבר גלים ושם לראשונה נחשפתי לסשה שהגיע להופעה", מספרת ליאונוב. "ביום חמישי זה הולך להיות חיבור של שתי הופעות קצרות, שיכלול קאבר משותף של שתינו. סשה על הפסנתר ואני על הגיטרה ללא שום מערכת הגברה וללא אף נגן נוסף".

סשה בקמן
צילום: ניצן זהר

 לא רק התוכן האיכותי חשוב להם, אלא גם התפאורה שיוצרת את האווירה ולבסוף משאירה חותם על החוויה כולה. ולכן, כל מי שיגיע לבית של סגל לוי ביום חמישי הקרוב, ייהנה גם ממוזיקה מקורית של שתי יוצרות מקומיות מיוחדות וגם מתאורה חמימה של 596 נרות שיהיו פזורים ברחבי הבית.

שלל האירועים בפסטיבל יתקיימו כולם בתוך השכונה מה שיקל על קהל המבקרים להתנייד בקלות, זריזות ומהירות רבה בין הסדנאות השונות, ההרצאות, ההופעות ויתר האטרקציות.

צפו בתוכנית האירועים שיתקיימו בכל יום:

אירועי יום חמישי בגלימבה

אירועי יום שישי בגלימבה

אירועי יום שבת בגלימבה

אודות חגית פורטל

אולי יעניין אותך גם?

ואולי כל מה שאנחנו צריכים עכשיו זה סטנדאפ עם אסף יצחקי ללא צנזורות?

מה באמת אתם צריכים כרגע? נדמה שלפתוח את מהדורות החדשות בחודשים האחרונים הפך עבור מרבית …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *