קרית אתא מובילה בראש

104 יחידות דיור צמודות קרקע נבנו בקרית אתא בשנת 2018, מה שהציב אותה, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כבעלת היקף הבניה הגבוה ביותר של צמודי קרקע בקריות.
בחיפה והקריות יש מעט מאד צמודי קרקע שנמצאים בבנייה בימים אלה. מניתוח נתוני הלמ"ס, שערכו בארגון קבלני חיפה, עולה כי העיר שריכזה את ההיקף הגבוה ביותר של התחלות בנייה של צמודי קרקע בשנת 2018 היא קרית אתא, בה נבנו 104 יחידות דיור. מדובר בעלייה חדה לעומת התחלות בנייה של 43 צמודי קרקע בשנת 2017, אך עם זאת, עדיין שיעור התחלות הבנייה של צמודי קרקע נמוך לעומת בנייה רוויה.
בקרית מוצקין נבנו בשנה החולפת 6 צמודי קרקע, בקרית ביאליק וקרית ים נבנו רק 3 יחידות ובחיפה נבנו 86 יחידות. גם אם בוחנים את הנתונים בחמש השנים האחרונות, קרית אתא מובילה את היקפי בניית צמודי הקרקע בקריות, עם סך של 356 יחידות דיור שנבנו בתקופה הזו, לעומת 25 צמודי קרקע בקרית ביאליק, 7 צמודי קרקע בקרית ים ו-6 צמודי קרקע בלבד בקרית מוצקין.
חלק ניכר מצמודי הקרקע שנבנו בקרית אתא הם בפרויקט גבעת אלונים. לדברי סמנכ"לית השיווק בחברת שרביב שרה אילין, הבונה את פרויקט גבעת אלונים, "שכונת גבעת אלונים תוכננה מתוך תפיסה מודרנית של התחשבות בסביבה הירוקה המקיפה אותה. מכיוון שכך, צפיפות הבניה בשכונה נמוכה וחלק ניכר ממנה הם צמודי קרקע ובתים בבניה נמוכה. המחירים בפרויקט מאפשרים לרבים להגשים את החלום ולעבור לצמוד קרקע".
לדברי אילין, בפרויקט נמכרים בתים צמודי קרקע בשטח של כ-160 מ"ר על מגרשים בגדלים שנעים בין 265-345 מ"ר במחירים של החל מ-2.31 מיליון שקלים.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

הפתרונות הדיגיטליים שישדרגו לכם את היום־יום

בני האדם המציאו לאורך ההיסטוריה אין־ספור המצאות מדהימות שכל מטרתן הייתה לשפר את איכות חיינו. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *