"קרית חיים ושמואל צריכות להתגרש מחיפה"

תושבי קרית חיים שלחו היום מכתב למשרד הפנים בו הם מבקשים לתאם פגישה עם נציגי המשרד, במטרה לדעת מה האפשרויות העומדות בפניהם בנוגע להפרדת קרית חיים מחיפה

הפעילה החברתית שני קפון רוט מקרית חיים, שלחה היום מכתב למשרד הפנים, בו היא מבקשת להיפגש עם נציגי המשרד, כדי לדון מה האפשרויות העומדות בפני תושבי קרית חיים, המבקשים להתנתק מחיפה.

"כידוע קרית חיים ושמואל מונה 30 אלף איש לערך, אנו נמצאים במפרץ הקריות ומרגישים יותר שייכות לאנשי הקריות מאשר לחיפה, כמו גם התקציבים המוקצים לנו אינם שווי ערך לכלל המפעלים הנמצאים בשטחנו", כתבה קפון רוט. לדבריה, התושבים מודעים לכך שבמהלך השנים נושא הפרדת קרית חיים מחיפה עלה על הפרק, אך ביקשה להיפגש עם נציגי המשרד, כדי שהתושבים ידעו מה האפשרויות העומדות לפניהם.

זו מערכת יחסים חד צדדית. קפון רוט
צילום: עצמי

הצעד נעשה כחלק מהתארגנות שקמה בקרית חיים, לאחר ישיבת המועצה שעסקה בתקציב העירייה לשנת 2019, בו התגלה כי קרית חיים לא קיבלה כל תקציב. הדבר גרם לתושבים להתארגן והתגבשה לה קבוצה ששמה לה למטרה להפריד את קרית חיים מחיפה ומאגדת בתוכה את כל הסיעות המוניציפליות השונות שיש, הן בוועד קרית חיים והן במועצת העיר חיפה.

"קרית חיים ושמואל צריכות להתגרש מחיפה. אנחנו רוצים את חיפה, אך חיפה לא רוצה אותנו, זו מערכת יחסים חד צדדית. אם רחוב שלם ממתין לריבוד, אם יש ראש עיר שמגיעה רק לכנסים ולא לסיורים.  אנחנו קבוצת תושבים שזועקים ליחס, לתקציב, לניקיון ברחובות, לשלוחה של עירייה שתיתן מענה להכל, אבל זה הפך להיות משרד שמשלמים בו ארנונה. יש תנאי עליו לא נסכים – המועצה התעשייתית שרצו להקים בין חיפה לקרית חיים ושמואל וגם עליו נילחם שלא יקרה. אנחנו רוצים שינוי ואם לא עם העירייה, אז בלעדיה. למרות ניסיונות העבר שלא צלחו, הפעם אנחנו חדורי מטרה, לומדים את החומר ומייחלים לעתיד טוב יותר".

אודות אבירם פישר

אולי יעניין אותך גם?

קבוצת תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח'

קבוצת תשובה בראשותו של איציק תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח' בראשותו …

2 תגובות

  1. כל הכבוד לשני שמייצגת אותנו בכבוד ובנחישות
    בשם השם נעשה ונצליח

  2. דר׳ איתי בארי

    במחקר הבא, גם על הבדלים בין עמדות של חיפאים המתגוררים ברבעים שונים. על מה חיפאים חושבים? על העירייה, על הביצועים, על הנבחרים, על הדמוקרטיה המקומית, על האיזור, על הפוליטיקה ועל הבחירות. למי שאתמול לא הצליח להגיע – הנה קישור מעודכן למחקר שבחן עמדות של מדגם מייצג של 402 תושבים. דר׳ איתי בארי בארי, בי״ס למדעי המדינה, אוניברסיטת חיפה

    https://drive.google.com/a/edu.haifa.ac.il/file/d/1s_2QE1FCyvv066oh1PfJMpS7g2c6rUpt/view?usp=drivesdk

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *