תפסו כיוון – על חשיבות ועדיפות של כיווני אוויר בדירה

אחד הפרמטרים בבחירת דירה הוא נושא כיווני האוויר שלה. בין אם מוצעות לכם דירות למכירה בחריש או שאתם מתעניינים בדירה ותיקה בתל אביב או ירושלים – חשוב שתדעו מה המשמעות של כיווני האוויר. אז למה בארץ דירות הפונות דרומה או דרום מערב נחשבות טובות יותר ומתי כיווני אוויר הופכים לחיסרון? על כך בכתבה הבאה.

כיווני אוויר – מאיפה מתחילים?

בין אם אתם שוכרים דירת סטודנטים ובין אם אתם מחפשים דירות למכירה בחריש בתור משפחה צעירה, כיווני אוויר הם שיקול שיש להתייחס אליו בכל בחירה בנושא מגורים. הרעיון הבסיסי הוא שלכל כיוון (דרום, צפון, מזרח ומערב) יש מאפיינים אחרים של זרימת אוויר ותאורה וכן דירות בהן יש יותר מכיוון אחד יכולות הן ליהנות מהיתרונות של צדדים שונים והן מזרימת אוויר טובה יותר בתוך הדירה. בארץ, הכיוון הפופולרי והנחשב ביותר הוא כיוון דרום שכן מדינת ישראל נמצאת בחצי הכדור הצפוני ועל כן לאורך רוב השנה, ובאופן ניכר יותר בחורף, השמש מגיעה מהצד הדרומי יותר של השמיים. לכן, דירה הפונה לכיוון דרום תהיה חמימה יותר בחורף ומאורת יותר לאורך רוב השנה. הכיוון הפופולרי השני הוא כיוון מערב שכן ברוב הארץ ניתן ליהנות מרוחות ובריזה מערבית המגיעה מכיוון הים.

כמה כיווני אוויר כל דירה צריכה?

באופן כללי ניתן לומר כי שניים או שלושה כיווני אוויר יבטיחו דירה נעימה שיהיה ניתן ליהנות בה מהיתרונות השונות של אור ואוורור לאורך היום. עם זאת, הדבר מושפע מאוד מהמבנה הכללי של הדירה, המיקום שלה בארץ, המבנים השוכנים בסביבתה וגם הגובה בה היא נמצאת. דירה אשר יש לה שני כיווני אוויר אך אחד מהם חסום ברובו על ידי בניין שהוקם בסמיכות אליה לא יאפשר לדיירי הדירה באמת ליהנות מהיתרונות של אותו כיוון אוויר. על אותו משקל, דירה אשר פונה רק לכיוון אחד אך באמצעות מספר חלונות ופתח מרפסת גדול, והיא נמצאת בקומה גבוהה או ממש על הגג, תקבל לא מעט אוויר וחום גם בלי פתחים נוספים.

מתי כיווני אוויר הם חסרונות?

לרוב נוטים להסתכל על כיווני אוויר כיתרונות משמעותיים. הם מספקים תאורה טבעית ונעימה לאורך היום וכן אוורור וקירור בקיץ וכך גם מאפשרים לדיירי הבית גם לחסוך לא מעט בחשמל. עם זאת, ישנם מקרים בהם כיווני האוויר דווקא יפגעו בדיירים. במקרים בהם הדירה נמצאת למשל באזור סואן ורועש, כל כיוון אוויר מאפשר עוד כניסה של רעש וכדי לצמצם את הרעש יש להוציא לא מעט כסף עבור פתרונות אקוסטיים שונים. כמו כן, במקרים בהם דיירי הבית מעדיפים שלא להתעורר מוקדם מאור השמש כל בוקר, חדר שינה הפונה לכיוון מזרח הוא יותר חיסרון מיתרון ויאלץ את בני הבית להשתמש בפתרונות החשכה שונים.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

מתנות יוקרתיות – מארזי השוקולד לאירועים מושלמים

שוקולד פרלינים מהווה חלק מהאמנות של עולם השוקולד. מארזי פרלינים הפכו לסמל של יוקרה בכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *