החל מהיום, ראשון, מבטיחה רכבת ישראל שיפור משמעותי בשירותי הרכבת לצפון הארץ הכולל החזרתן של 19 רכבות יומיות ומהירות, ותוספת של 12 אלף מקומות ישיבה מידי יום. לשירות בקו תתווסף מחדש רכבת אחת בשעה, בשעות העומס, לכל כיוון.
בכך, נמסר מהרכבת, תגדל מחדש תדירות הרכבות בקו חיפה -תל אביב, העמוס ביותר ברכבת ישראל, המתאפיין כיום ב-150 אחוזי תפוסה בשעות העומס, משלוש רכבות, לארבע רכבות בשעה, לכל כיוון, בשעות העומס. בזכות זאת, יתווספו לתושבי הצפון כ-12 עד 15 אלף מקומות ישיבה מידי יום, מתוכם כ-3,300-4,300 מקומות ישיבה בשעות העומס בלבד. מספר מקומות הישיבה משתנה בהתאם לסוג הרכבת המופעלת.
החזרת השירות המלא לצפון, למרות המחסור החמור בקרונות ובדגש על קרונות הכוח והניהוג, מתאפשרת בשל הצלחת ניסוי שבוצע לפני כחודש על ידי חטיבת הנייד ברכבת ישראל, במנהרות גילון הסמוכות לכרמיאל. בזכות הניסוי, התאפשרה העברת קרונות סימנס (כחולים) לקו חיפה-כרמיאל, המתאפיין בכ-40 אחוזי תפוסה, והעברת קרונות דו קומתיים (אדומים) מהקו לכרמיאל, אל קו באר שבע-תל אביב-הרצליה, לטובת הארכתו מחדש אל חיפה ונהריה, כפי שהופעל עד ספטמבר 2018.
בשל הוספת הרכבות, יחולו שינויים בלוחות הזמנים של חלק מהרכבות, וחלק מרכבות התגבור אשר הופעלו בשנה האחרונה, על רקע הורדת התדירות שמוחזרת כעת, יבוטלו. ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן על השינויים באתר האינטרנט, היישומון (אפליקציה), עמוד הפייסבוק ומוקד השירות הטלפוני.
שעות יציאת הרכבות מנהריה לבאר שבע מרכז .בוקר: 5:27;6:27;7:27;8:27;9:27
אחה"צ: 15:27;16:27;17:27;18:27;19:27
תחנות ביניים: עכו; מרכזית המפרץ; קריית מוצקין; חיפה מרכז השמונה; חיפה בת גלים; חיפה חוף הכרמל; ת"א אוניברסיטה; ת"א סבידור מרכז; ת"א השלום; ת"א ההגנה; לוד; רמלה; קריית מלאכי יואב; קרית גת; להבים רהט; באר שבע צפון; באר שבע מרכז (תחנה סופית).
שעות יציאת הרכבות מבאר שבע מרכז לנהריה. בוקר: 4:53;5:53;6:53;7:53
צהריים/אחה"צ: 12:53;13:53;14:53;15:53;16:53;17:53;18:53
תחנות ביניים: באר שבע צפון; להבים רהט; קרית גת; קריית מלאכי יואב; רמלה; לוד; ת"א ההגנה; ת"א השלום; ת"א סבידור מרכז; ת"א אוניברסיטה; חיפה חוף הכרמל; חיפה בת גלים; חיפה מרכז השמונה; מרכזית המפרץ; קריית מוצקין; עכו; נהריה (תחנה סופית).