אחרי שנים שעמדה מול המצלמות, החליטה קרן שחם לקחת את האומנות שבה ולהפוך לאחת המאפרות הטובות בישראל. יחד עם עבודה קשה בתחום היא יצרה חשבון אינסטגרם מהוקצע שהעניק לה, רק לפני שבועיים את התואר אחת משלושים הנשים המשפיעניות בישראל. אה, ויש גם טיפים
קרן שחם בכלל לא חשבה אף פעם להיות מאפרת, אבל רק אחרי שהחליטה לחשוב מסלול מחדש, לוותר על קריירת דוגמנות ולהשקיע את זמנה באיפור, הפכה בתוך זמן קצר לאחר המאפרות המובילות בארץ.
עם חשבון אינסטגרם בועט, שנון ועדכני, בזכותו זכתה להתברג במקום ה- 23 ברשימת 30 המשפיעניות של מגזין האופנה גו סטייל. שבועיים לאחר הזכייה בתואר, היא מספרת בראיון למקומי על דרך שהביאה אותה בחזרה לאומנות ואומרת: "אני חושבת שיש הרבה מה לעשות פה ואני רוצה לטפח את תעשיית הביוטי בארץ".
שחם (33) שנולדה וגדלה בקרית מוצקין, עזבה את הקריות לטובת העיר הגדולה, תל אביב, לפני 13 שנה. לערבי החג בקריות היא מגיעה עם אסף גרנית בן זוגה בשבע השנים האחרונות. בימי התיכון למדה במגמת אומנות, שם גם עשתה את הבגרות המורחבת ברישום, פיסול וציור, מה שמסביר את הזיקה, היד והכישרון לתחום האיפור. יחד עם זאת, המכחול של צבעי האקריל בכיתת האומנות באורט מוצקין, לא גרם לה לחלום על מברשת האיפור ומבחינת שחם, לא מדובר בחלום ילדות שליווה אותה לאורך השנים. "אף פעם לא חלמתי להיות מאפרת. זה לא שגדלתי עם מחשבה כזאת. תמיד אהבתי לאפר את החברות ואני זוכרת שכילדה, אהבתי לראות את אמא שלי מתאפרת, אבל לא חשבתי שלשם אגיע. איפור זאת דרך מאוד אומנותית לבטא את עצמך כי זה בעצם סוג של לצייר".

צילום: עצמי
שחם החלה את דרכה בגיל 18, כשהשתתפה בתחרות נערת ישראל, לאחריה נפתח לה צוהר שלם לתעשיית הדוגמנות והטלוויזיה. מהר מאוד הגיעו קמפיינים גדולים ביניהם: אייץ' שטרן, קוקה קולה, קרייזי ליין ועוד. היא החלה ללמוד משחק, מה שהוביל אותה גם לתפקידי הנחייה, אך בתוך תוכה, הבינה שזה לא המסלול המרכזי של חייה. "כשדגמנתי היה אחלה, אבל לא התחברתי עד הסוף לדוגמנות. היה לזה קטע והיה ממש מגניב להתפרנס מזה בצבא, אבל היה לי ברור שלא אמשיך עם זה. הלכתי יותר לכיוון של משחק, הנחתי את 'צלצול הכסף' ועוד כל מיני פרויקטים קטנים, לאחריהם החלטתי שאני עושה הפסקה מהכל. התחלתי לברמן ונרשמתי לתואר ראשון בתקשורת במכללה למנהל".
למרות הקאט שעשתה באותה נקודת זמן לטובת לימודי התואר, כשפנו אליה מתוכנית הריאליטי "הדור הבא" בכיכובו של איתן אורבך, היא הלכה על זה וזכתה במקום הראשון. "אחרי הזכייה היו לי קצת בעיות עם המכללה, כי הבנתי שאני לא באמת רוצה לעבוד בתקשורת ואמרתי לעצמי: 'אוקיי, תואר זה סבבה והכל אבל מה הלאה?'. ואז, יואב דיוויס, המלהק של התוכנית שנשאר חבר קרוב שלי גם הרבה זמן אחרי, אמר לי 'תקשיבי, היית מאפרת את כל הבנות במהלך השידורים החיים יפה מאוד, בואי תצפי בקטעים כדי שתראי איך זה יצא ואולי תחשבי על הכיוון הזה".
המשפט של דיוויס הפיל אצלה כמה אסימונים ושחם עלתה על המסלול שהוביל אותה עד הלום. "עשיתי מחקר קטן, קבעתי כמה פגישות יעוץ בבתי ספר שונים לאיפור, אך מיד אחרי שיצאתי מפגישת היעוץ אצל נטאשה דנונה הבנתי שזה המקום שלי וביטלתי את כל שאר הפגישות".
שחם, שלא ממש הייתה סגורה על עצמה באותם ימים, ניגשה לצוות ההדרכה אחרי מספר שיעורים בודדים וביקשה חוות דעת מקצועית וכנה, כדי להבין אם היא במקום הנכון, או שהיא סתם מבזבזת את המשאב היקר ביותר בעידן המודרני – הזמן.
"יש הבדל גדול בין לאפר את עצמי ועוד כמה חברות, לבין לאפר באופן מקצועי, ועד הרגע שהתחלתי ללמוד לא השתמשתי אפילו במייקאפ", היא אומרת. מהר מאוד חששותיה של שחם התפוגגו באוויר כשדנונה צירפה אותה לצוות ההדרכה של בית הספר, שם עבדה במשך שנתיים כמדריכה וכאסיסטנטית של דנונה על סטים של צילומי אופנה. "גם כשהלכתי ללמוד לא ידעתי אם אהיה מאפרת או לא, אמרתי לעצמי שאבדוק כיוונים ובסוף נשאבתי לזה ממש".
"לא ממש נהניתי מהדוגמנות"
הזמן עבר, הביטחון נצבר ואיתו הגיע השלב בו יצאה שחם לקריירת סולו. "אחרי שעזבתי את נטאשה לדרך עצמאית, התחלתי לאפר בעיקר בהפקות אופנה. כלות היו המון אחריות והבנתי שעד שאת לא באמת מנוסה, מרגישה בטוחה בעצמך ויש לך את יד מספיק מאומנת, עדיף לא לאפר כלות, כי כלה היא מישהי שסומכת על אנשי המקצוע סביבה ביום הכי חשוב בחיים שלה. לקחתי את הזמן ואני שמחה על זה, כי בשנתיים האלה, עד שהתחלתי לאפר כלות, חרשתי את כל הסטים".
למרות הקילומטראז' שצברה לאורך השנים, שחם תמיד נשארה עם רגליים על הקרקע ולא הסתובבה עם פוזה מזויפת של סלב או פליטת ריאליטי. השנינות וההומור הלא מתאמץ שלה, לצד הנתונים הטבעיים המרהיבים שקיבלה, בשילוב עם הכישרון והאינטליגנציה, הופכים אותה למגנט עוצמתי.
"בתחילת הדרך לא הייתה לי בושה, הייתי פונה לאנשים שרציתי לעבוד איתם דרך הפייסבוק. היו מקרים מביכים בהתחלה. היו מצבים שהייתי נכנסת לסט ולא ממש הבינו אם אני הדוגמנית או על תקן מה בדיוק הגעתי. בתוכי הייתי גאה שאני מגיעה בתור מאפרת, כי בסופו של יום זה מראה שהחלטתי משהו ואני הולכת איתו עד הסוף".
צילום: עצמי
שחם הייתה מאוד שלמה עם המעבר מקדמת המצלמה למאוחרי הקלעים מבלי שום חרטה, געגוע קל או תחושת החמצה. "את לא מבינה כמה לא הייתה בי טיפת קנאה כלפי הדוגמניות על הסטים", היא אומרת. "להיפך, הייתי רואה מהצד את הדוגמנית שלא אוכלת את הסנדוויץ' בבוקר, כדי שלא תתנפח לה הבטן ונהניתי מהמחשבה שזו לא אני. שמחתי שסגרתי את הדלת הזו ושהחלק הזה בחיים שלי מאחורי. יכול להיות שזה בגלל החוויה האישית שלי, כי לא ממש נהניתי מדוגמנות".
בין אם נהנתה לעמוד מול המצלמה יותר או פחות, עולם האינסטגרם והיוטיוב הכריח את שחם להמשיך ולתעד את עצמה ויש לציין שזה נעשה בצורה מוצלחת מאוד. פרופיל האינסטגרם שלה מתפוצץ מאינספור תמונות של שלל מפורסמים שעברו תחת המכחולים שלה בשנים האחרונות. לצד סרטוני איפור מלאים בהומור עצמי משובח, בשילוב טיפים מעולים ורמת מקצועיות גבוהה, היו מה שזיכו אותה לקבל באופן רשמי בחודש האחרון את הטייטל "משפיענית רשת". יחד עם הטייטל, הגיע אפילו פסלון קטן ועליו חרוט שמה.
"את האינסטגרם שלי פתחתי יחסית מאוחר. לקח לכולנו הרבה זמן להבין עד כמה אינסטגרם שונה מפייסבוק. זה לא מקום לאסוף חברים וזה לא מקום לעקוב רק אחרי חברים. זאת בעיקר פלטפורמה לחשוף ולהיחשף. במיוחד אם אתה עצמי ובעל עסק, כי אינסטגרם זו פלטפורמה דרכה אתה יכול לקדם את עצמך. אני שייכת לסוכנות 'סולו', סוכנות של אומנים בתחום הביוטי, מאפרים, מעצבי שיער וסטייליסטים. לפני שני וחצי בערך, הסוכנת שלי אמרה לי שאני חייבת להתחיל לעשות סרטונים, חייבת למצוא דרך להוציא החוצה לעולם את מי שאני ואת כל הידע שלי. היא אמרה: 'כשאני צריכה להתייעץ עם מישהו, אני מדברת רק איתך ואת תמיד מצחיקה אותי ונותנת לי את העצות הכי טובות'. בהתחלה לא ממש ידעתי מה לעשות, הייתי מעלה סרטונים בלי תיוגים, בלי האשטגים, בלי לוקיישנים, בלי כלום. אותו הדבר קרה שהחלטתי לפתוח ערוץ יוטיוב לא מזמן. לא קל להבין איך לבנות ערוץ יוטיוב, זה לא מגיע עם ספר הדרכה. אז קניתי מצלמה, הסתכלתי עליה ולא ממש ידעתי מה עושים איתה. הלכתי לחבר טוב, הוא הסביר לי מה לעשות וחצי שעה אחרי שחזרתי הביתה, שכחתי הכל". היא חושפת בקלילות את חבלי הלידה של כל יוצר תוכן ברשת. "את רוב הדברים אתה מגלה על הדרך. עד היום המחשב שלי מלא סרטונים שצילמתי בהתחלה, כולם אגב, חשוכים לגמרי. אני חושבת שמכל הציוד שיש לי היום בבית, אני יכולה לפתוח חנות לתאורה, כי בהתחלה אין לך מושג איזה פנסים את צריכה בדיוק. ועריכות? בהתחלה ישבתי לערוך על הלפ טופ הישן שלי, אבל אחרי שלושה חודשים הוא קרס והפסיק לעבוד. אז קניתי מחשב ואין לזה סוף".
צילום: עצמי
כשאני מנסה להבין אם כל ההשקעה, העצבים על הטכנולוגיה והאנרגיה שווה את זה בכלל, היא עונה בפשטות וכנות "אני עדיין לא מרוויחה מיוטיוב, כרגע זו רק השקעה".
מעבר לכמות התושבים הקטנה במדינת ישראל שהופכת את יוטיוב לכלי הרבה פחות רווחי בארץ לעומת ארה"ב, לדברי שחם, גם בפן של מוצרי הביוטי שמגיעים לארץ אנחנו בדיליי רציני מאוד. כל מי שעוקב אחריה באינסטגרם יכול לראות שהיא טסה על בסיס קבוע לניו יורק, במיוחד בשביל להביא לארץ את מגוון המוצרים והטרנדים החמים ביותר.
"קיימת התקדמות בארץ בשנה האחרונה בנוגע לחברות חדשות שנכנסות לפה ועוד כמה אתרים שפתחו את השילוח שלהם לפה, אבל לצערי, המון חברות עדיין לא מגיעות לישראל, מה שמאלץ אותי לטוס לחו"ל לקנות מוצרים. אני רוצה להביא למאופרות שלי את החומרים הכי טובים והטרנדים הכי עדכניים, כמו לדוגמא הטרנד האחרון שנקרא עור זכוכית. בשביל זה אני חייבת להביא את המוצרים הנכונים שלא נמצאים בארץ. הקהל הישראלי הוא מדהים מבחינת איפור, הוא קהל עם פוטנציאל ולגמרי מגיע לנו שיגיעו לפה יותר ברנדים".
טיפים
כמה שפחות יותר טוב הקיץ שלנו כל כך קשה וכל עניין הלחות מאד בעייתי לכן עדיף להשתמש בחומרים יותר קלילים כמו BIBI קרם.
עדיף שבקיץ שלנו עדיף שהקרמים והמייקאפים יהיו על בסיס מים.
תשתמשו בבסיס עם הגנה ולא לשכוח שאם כתוב על המוצר 50 SPF. הכוונה היא לזמן הגנה כלומר יש למרוח אותו כל 50 דקות.
לשמור על האיפור כמה שיותר טבעי וכמה שיותר קליל, לא מאט אלא יותר מבריק.