חזון הוא אחד מהדברים החשובים ביותר להצלחתו של עסק ולמרות זאת אני נתקל בלא מעט בעלי עסקים שיוצאים לדרך ללא כל חזון מוגדר.
ראשית חשוב להבין מהו באמת חזון. מדובר במטרת העל, בסיבה לשמה החלטתם לפתוח את העסק שלכם ואיפה תרצו להיות בעוד חמש שנים מהיום. בעבר חזון עסקי היה מוגדר לטווח זמן ארוך יותר של עשר שנים ואף יותר, אולם המציאות העסקית שבה אנו חיים מובילה אותנו להגדיר את החזון לטווח זמן קרוב יותר.
כיצד מגדירים את החזון? אני מניח שכאן נכון ביותר לעשות תרגיל דמיון מודרך שאני נוהג לעשות עם בעלי עסקים אותם אני מלווה, עצמו לרגע את העיניים ותנסו להגיד מה החלום הגדול ביותר שלכם.
תשאלו את עצמכם, אם אתם רוצים להיות מובילי שוק, אם אתם רוצים להתרחב ולפתוח רשת של סניפים,אם אתם רוצים להיות אלה שמספקים את השירות הטוב ביותר או אם אתם רוצים לעשות אקזיט לרעיון עסקי שאותו פיתחתם.
תשובה לאחת מהשאלות האלה תוכל לסייע לכם להגשים את החזון, ולמה זה כל כך חשוב, כי כעצמאים אתם מתמודדים בסביבה עסקית לא פשוטה, סביבה שבה התחרות וחוסר הודאות מקשה עליכם בכל יום מחדש. במידה ואין לכם מטרת על, אין לכם חזון, אתם עלולים להישבר בדרך. כאשר יש מטרה כזו היא זו שאמורה לייצר לכם את המוטיבציה כדי לגבור על המכשולים שמציבה בפניכם הדרך.
טיפ קטן: אני תמיד ממליץ לכתוב את החזון בכתב יד על דף נייר, לחתום מתחתיו ולהשאיר אותו במגירה שבשידה לצד מיטתכם, בכל בוקר כשאתם קמים התבוננו בחזון וכך תוכלו להתעורר לבוקר באנרגיות הנכונות
הכותב הוא יואל סולם, ד"ר למנהל עסקים, מרצה בכנסים בין לאומיים. בעל חברת "יאיא – ייעוץ וליווי למצוינות עסקית" ומחברם של חמישה ספרים בנושאי ניהול ויזמות.