איך לשמור על לייף סטייל, וגם על תקציב

מודעים לדעה הרווחת, לפיה כדי לחיות בלייף סטייל בכל המישורים, צריך להיות עשירים או לפחות בזבזנים? תתפלאו, אבל אפשר גם אחרת. בכתבה שלפניכם ננסה להבין מהו לייף סטייל, איך הוא מתבטא במישורים שונים ואיך אפשר לחיות בסגנון חיים איכותי  ועדיין לשמור על תקציב שפוי.

מהו לייף סטייל והאם הוא בהכרח כרוך בכסף רב?

אצל כל אחד ואחת מאיתנו עולה קונוטציה אחרת למשמע המושג "לייף סטייל". ישנם כאלה שמבחינתם סגנון חיים איכותי קשור יותר לנראות – אלה יהיו אותם אנשים שמתרגשים מחדר אמבטיה יפה ומעוצב עד הפרט האחרון, או ממשקפי שמש מגניבים וטרנדיים. אחרים, לעומת זאת, יתייחסו בהקשר זה לפעילויות הפנאי שאדם משלב בחייו כדוגמת מסעדות, ביקורים במוזיאונים, תיאטראות או חופשות מפנקות. דבר אחד הינו ודאי – רובנו משוכנעים שסגנון החיים אליו אנו שואפים ואותו אנו רואים כאידיאלי, כרוך בהרבה כסף, ולרוב אף בהרבה יותר ממה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו. נחשו מה? זה לא תמיד נכון. הנה כמה רעיונות שלא כרוכים בהכרח בהוצאת סכומי עתק, ועדיין יכולים להוסיף קצת סטייל, טעם ואושר לחיים.

פרט קטן שמוסיף הרבה

כשמדברים על חידוש או שדרוג של חדרים בבית בהקשר של לייף סטייל, לרוב חושבים על שיפוץ כולל או על עיצוב מחדש של פריטים רבים. אין עוררין על כך שמהלך נרחב שכזה יכול למנף את הסטייל באופן משמעותי, אבל בדרך כלל הוא יגבה מאיתנו מחיר כספי לא מבוטל, ולא תמיד יהיה בסדר העדיפויות התקציבי שלנו. אז מה כן אפשר לעשות בזמן שמפנטזים על ריצוף וריהוט חדשים? פשוט מאוד – לשדרג בקטנה ובהדרגה. למשל, להחליף את ערימת המגבות שהיו פעם לבנות במגבות מקולקציה חדשנית או בשני חלוקים רכים ונעימים, או לחילופין להוסיף שתי כריות יפות לספת הסלון – להחיות אותה במקום להחליף אותה.

מתחדשים ומתרגשים עם כמה פריטים אופנתיים

בגדים איכותיים יכולים לשמש אותנו לאורך שנים, אבל בשלב מסוים הם מפסיקים לרגש ומתחילים לשעמם. רובנו בהחלט נרגיש משודרגים ומרוגשים בעקבות חידוש של הארון בפריט לבוש עכשווי, יפה ושימושי. כמובן שבמסגרת השיח על לייף סטייל, כדאי לבחור פריט שישמש אותנו במצבים רבים, ישתלב עם המראה שלנו באופן טבעי, ועדיין יהיה מרענן ומעניין. צעיף ייחודי או חגורה מדוגמת יוסיפו שיק למגוון אאוטפיטים, ויאפשרו לנו להרגיש ולהיראות נפלא גם בלי שניאלץ לחרוג מהתקציב החודשי.

ערב איכותי לעצמנו

כמה פעמים אמרנו לעצמנו שהגיע הזמן להפסיק לבזבז את הערב שלנו מול הטלוויזיה? בין העבודה, הפקקים והמשפחה, לא נשאר לנו יותר מדי זמן פנוי, או אנרגיות וכוחות ליזום פעילות חווייתית ומעניינת. חלק מלייף סטייל משמעו – להקדיש זמן איכות לעצמנו. גם אם לא נצליח לטפח תחביב קבוע, הרי שלפחות אחת לחודש (ומומלץ יותר), כדאי להחליף את הרביצה מול מסך הטלוויזיה בסרט טוב, הופעת סטנד אפ או מופע של אמן אהוב. במקרים רבים, הכרטיסים לא יהיו זולים, אבל כמעט תמיד אפשר למצוא הטבות ומבצעים, ותחושת הרענון והכיף בהחלט תהווה תמורה הולמת אל מול ההשקעה.

נפש בריאה בגוף בריא

מחקרים רבים מוצאים שיש קשר ברור בין רווחה נפשית ורמת אנרגיות גבוהה לבין שמירה על שגרת פעילות גופנית. לענייננו, אם יש מטרה אחת מרכזית שעומדת בבסיס השמירה על לייף סטייל, הרי שזוהי השמחה הפנימית ושלוות הנפש שלנו, שלא לדבר על בריאותנו. גם כאן, לא חייבים לבחור באופציות היקרות ביותר. גם שיעורי פילאטיס בסטודיו שכונתי עם הווי כיפי ומאמנים מקצועיים, יקנו לכם את התחושה שאתם חיים בלייף סטייל.

יום חופש זו לא מילה גסה 

אחד האלמנטים שמאפיינים את החיים המסוגננים המציצים אל מול עינינו המשתאות מתוך מגזיני לייף סטייל או באינסטגרם, הוא חופשות מפנקות. רובנו לא יכולים להרשות לעצמנו לדלג כל חודש לאי אקזוטי אחר, אבל גם יום חופש מהעבודה אחת לחודש-חודשיים ומילויו בתוכן מקומי איכותי יכול להוות שדרוג רציני לסגנון ולאיכות החיים. ביקור במוזיאון, בוקר בספא או צניחה חופשית, יכולים לזמן ריענון נפלא לנפש ובמחיר משתלם.

אודות כתב מקומי

אולי יעניין אותך גם?

מתנות יוקרתיות – מארזי השוקולד לאירועים מושלמים

שוקולד פרלינים מהווה חלק מהאמנות של עולם השוקולד. מארזי פרלינים הפכו לסמל של יוקרה בכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *