"אם לא היינו מוטרדים, לא היינו פה"

בכירי המשרד להגנת הסביבה, ביניהם המנכ"ל ומנהל המחוז הגיעו היום לדור כימיקלים, שם חיכו להם פעילים סביבתיים ששאלו שאלות

בכירי המשרד להגנת הסביבה לא ציפו, שכשיצאו ממפעל דור כימיקלים, ימתינו להם קומץ פעילים סביבתיים שידרשו תשובות. בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי היום (ד') להשאיר את הצו לאיסור שינוע חומרים מסוכנים למפעל דור כימיקלים, בתוספת הגבלים נוספים, גרמה לפעילי איכות הסביבה באזור חיפה להתארגן באופן ספונטני מחוץ למפעל דור כימיקלים בקרית חיים. בין השאר, הגיעו למקום פעילי מרכז מחקר סביבתי חיפה, ארגון מגמה ירוקה ופעילי הקואליציה לבריאות הציבור, שנתקלו בכמה נושאי תפקידים בכירים במשרד להגנת הסביבה, שהגיעו היום למפעל.

לא באנו לחבק את התעשייה. גיא סמט עונה לשאלות
צילום: מגמה ירוקה

הפעילים פגשו את מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה גיא סמט, מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה שלמה כץ ובכירים נוספים. "יצא לנו להביע את דעתנו על מה שקרה בפני כמה בעלי תפקיד במשרד להגנת הסביבה, והבענו את דעתנו במגפונים וקריאות", סיפרה הפעילה הסביבתית מקרית חיים עליזה ברקן.

הפעילים תפסו את מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, שאלו שאלות וסמט השיב באדיבות, יש לומר. השאלה הראשונה שנשאל סמט, הייתה, האם תושבי המפרץ אמורים להמשיך לחיות על ניסים. "גם אני, וגם שלמה (כץ, מנכ"ל המשרד בחיפה, ה"מ) וגם השר, דנים בסוגיות האלה בצורה מאוד פרטנית. אני מניח שלא על כל דבר אנחנו מסכימים, גם בינינו וגם עם הארגונים הירוקים, אבל אנחנו מנסים לעשות מה שאפשר. באתי לראות מה קורה כאן כדי להבין מה קורה וגם כי רציתי לשמוע אתכם. זה בהחלט מטריד אותנו, אם זה לא היה מטריד אותנו כך, שלמה לא היה מגיע לכאן בשתיים בלילה ולא היינו מתקיימים התייעצות כל השבוע, זה בהחלט מטריד אותנו, אם לא היינו מוטרדים, לא היינו פה. אני מבין אתכם, אני רואה את עצמי כחלק מאנשי הסביבה ואני מבין את שאתם אומרים, וזה מטריד אותי, אחרת לא היינו עושים את הפעולות שעשינו. אנחנו גם ערים לחשיבות דעתם של אנשי המקצוע ובגלל זה באתי לכאן, לא באתי לכאן לחבק את אנשי התעשייה".

בקריאות ומגפונים. הפעילים הסביבתיים מחוץ לדור כימיקלים, היום
צילום: מגמה ירוקה

אודות הילה מלמד

אולי יעניין אותך גם?

קבוצת תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח'

קבוצת תשובה בראשותו של איציק תשובה חתמה על שיתוף פעולה עם קבוצת ג'בארין אלשייח' בראשותו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *