"התחלנו לריב כי באתי למכבי לשחק, לא כדי לשבת על הספסל"

סיידובא סומא, שחקן פרטיזן בלגרד הסרבית, חזר לסרביה עוד בטרם נגמר החוזה שלו. בריאיון לתקשורת הסרבית, הוא מסביר מה קרה במכבי חיפה

בספטמבר 2018 עלה סף ההתרגשות אצל אוהדי מכבי חיפה לגבהים מטורפים. הסיבה הייתה נעוצה בשחקן נמוך קומה, רק 1.61 סנטימטרים של זריזות, עורמה ושליטה אבסולוטית בכדור, שהונחת בחיפה בקול תרועה רמה.
סיידובא סומא, שחקן פרטיזן בלגרד הסרבית ושחקן נבחרת גינאה, הגיע לכרמל והצית את הדמיון של האוהדים הירוקים ששיוועו לקבל פליימייקר כמו פעם, אחד שיגיש אסיסטים ויכבוש שערים.

התחיל טוב. סומא
צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה

כבר בהתחלה היתה הרגשה שמשהו לא כל כך תקין, כי מאמן הקבוצה דאז רוטן, אמר שלא ידע על הבאתו ואכן הכוכב הגינאי יובש על הספסל. לאחר פיטוריו של רוטן, נחת במכבי חיפה אלי גוטמן, שהאמין בכוכב נמוך הקומה שלו והציב אותו בהרכב הפותח של הירוקים, במשחק החוץ מול הפועל חדרה בנתניה.
סומא לא אכזב וכבר במשחק הראשון היה פעלתן ובישל את השער הראשון, לאחר חטיפת כדור על קו האמצע. גם במשחק השני הוצב סומא בהרכב הירוק, במשחק הבית בסמי עופר בדרבי החיפאי הגדול, אבל הירוקים שכחו להגיע למשחק הזה. כולם כולל כולם נתקפו בחולשה נוראית ומכבי חיפה הובסה בידי הפועל חיפה בתוצאה 3-1.
מיד לאחר אותו משחק, חש גוטמן בליבו ונאלץ לעזוב את הקבוצה, לטובת מרקו בלבול, שלא האמין בתכשיט הגינאי שלו ודחק אותו אל מחוץ הקבוצה, אף על פי ששחקן בתפקידו לא היה בנמצא. סומא הוקפא, מה שאומר שהחוזה שלו שולם עד לחודש יוני 2019 והוא חזר לקבוצתו הסרבית.

בראיון לתקשורת הסרבית חשף סומא מה עבר במכבי חיפה. ‎"כשהגעתי למועדון זה התחיל טוב, התחלתי לשחק, משכתי את תשומת הלב של האוהדים והתקשורת, כולם דיברו עלי", סיפר סומא. "הבעיה התעוררה כשהגיע מאמן חדש. הוא הכניס את השחקנים שלו ולא סמך עלי. התחלנו לריב כי באתי למכבי לשחק, לא לשבת על הספסל. זה היה הרעיון מההתחלה".

לדבריו, כשהגיע לישראל הבין שההבטחות שניתנו לו לא ממש יתקיימו, מה שהוסיף על קשיי הקליטה שלו. "כשהגעתי לישראל, קיבלתי דברים שונים ממה שהובטח לי ולכן ההתחלה הייתה קשה. אמרתי לכולם שאני אהיה טוב אם אשחק, אבל בסופו של דבר לא שיחקתי ועזבתי את ישראל שלושה חודשים לפני תום החוזה".

מיותר לציין שבעקבות העונה הלא טובה של סומא, בלשון המעטה, הוא איבד את מקומו בסגל נבחרת גינאה המתכוננת לאליפות אפריקה שתיפתח במצרים השכנה. פספוס? ימים יגידו.

אודות בני סלמון

אולי יעניין אותך גם?

ברק בכר: "למדנו אותם טוב ואנחנו מוכנים"

מסיבת עיתונאים מכבי חיפה – אולימפיאקוס הודעת מועדון: קהל הקוראים שלנו שמתכוון להגיע למשחק מחר, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *